♦ Achiziţiile pentru randament se traduc în principal prin cumpărarea unui imobil în stadiu de proiect în vederea revânzării lui în câteva luni ♦ ANG Luxury Properties intermediază lunar tranzacţii cuprinse între 7 şi 12 milioane de euro.
Generaţia de români care a cunoscut succesul financiar prin intermediul sectorului IT sau prin investiţiile în bitcoin a început să-şi facă simţită prezenţa şi în segmentul de lux al pieţei rezidenţiale din Capitală, a explicat Nicoleta Manea, proprietar al companiei de consultanţă imobiliară ANG Luxury Properties, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
„Da, avem o categorie nouă de milionari români, o nişă tânără de oameni care sunt extrem de chibzuiţi, caută proprietăţi unice, în zonă bune. Pot spune că din tranzacţiile făcute anul acesta un procent de 10-15%, poate 20%, sunt realizate de genul acesta de persoane, care activează pe zona de IT sau de bitcoin“.
ANG Luxury Properties activează pe segmentul rezidenţial din nordul Capitalei, concentrându-se în principal pe unităţi din gama de lux sau aşa-numita gamă ultralux, dar şi pe zona premium. Compania susţine că are peste 2.000 de proprietăţi în portofoliu.
„Lunar înregistrăm tranzacţii în valoare totală de circa 7-12 milioane de euro. Luna trecută am vândut într-o săptămână o proprietate de 2,6 milioane de euro şi două de câte un milion de euro plus TVA fiecare“.
Ea a subliniat că pe acest segment există mai multe proiecte începute înainte de pandemie care s-au finalizat în 2021, în zone precum Floreasca, Herăstrău sau Aviatorilor, dar în piaţă există o cerere semnificativ mai mare decât oferta.
„Este o piaţă efervescentă, a fost şi anul trecut în ceea ce priveşte dezvoltările imobiliare noi, cât şi revânzările, însă pe nişa luxury oamenii au avut un apetit foarte mare în ceea ce priveşte achiziţia de proprietăţi. (...) E o zonă care şi-a revenit destul de repede, sunt clienţi care întotdeauna caută proprietăţi pe această nişă“.
Deficitul pe partea de ofertă este cu atât mai însemnat în dreptul proprietăţilor de tip penthouse, unde Nicoleta Manea consideră că piaţa ar mai putea să absoarbă foarte repede încă 1.000 de unităţi.
„Nu prea sunt proiecte aşa că zona penthouse întotdeauna este căutată. Mai ales că nişa noastră de clienţi începe de la 30 de ani, sunt tineri antreprenori, oameni de afaceri sau oameni în funcţii de conducere, cu venituri de peste 10.000 de euro, şi care îşi doresc proprietăţi exclusiviste la ultimul etaj, fără alţi vecini, iar pentru ei vederea este primordială“.
În ceea ce priveşte achiziţiile pentru randament, invitata a indicat spre două categorii de clienţi, care ţintesc fie nişa premium, fie nişa de lux, în căutare de plasamente din care pot ieşi destul de rapid marcând un profit.
„Vorbim de clienţi care cumpără unităţi cuprinse între 100.000 şi 150.000 de euro, achiziţionează la stadiul de proiect, iar apoi le vindem după şase luni când preţurile cresc cu 10-15-20%, în funcţie de zonă. Am cazuri concrete în zona Herăstrău. Şi apoi ceilalţi clienţi, care cumpără apartamente mari de peste 500.000 de euro, îl facem frumos şi îl vindem la 800.000 de euro“.
De cealaltă parte, piaţa chiriilor a cunoscut o încetinire la nivel de cerere în ultimii doi ani, însă acum ar începe timid să cunoască o oarecare revenire.
„Anul trecut şi la începutul acestui an au fost cereri foarte reduse, dar investitorii noştri nu se descurajează. Pe măsură ce se redeschid birourile, businessurile s-au redeschis deja şi încep să fie cereri. Acei investitori clasici care cumpără să închirieze rămân pe această direcţie, rar îi scoţi din zona asta pentru că vor siguranţă şi pe de altă parte la noi în România randmentul este încă foarte bun pe partea rezidenţială“.
Legat de provocările cu care se confruntă segmentul de lux al pieţei rezidenţiale din nordul Capitalei, Nicoleta Manea a explicat că principala problemă ţine de oferta redusă.
„Urmează să se dezvolte nişte proiecte extrem de frumoase în zona luxury, aici din fericire dezvotlatorii au deja fonduri proprii pentru finalizarea proiectelor şi nu îşi fac mari griji legat de scumpirea materialelor de construcţii. Normal că există îngrijorări, dar nu la nivelul în care îi afectează pe cei din zona de mass-market. (...) Vedem câteva proiecte care se dezvoltă, vor fi gata în 2022-2023“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE