ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Norbert Kun, director de franciză, Used Products: Vom deschide a doua locaţie în regim propriu în Cluj-Napoca şi suntem în discuţii cu viitorii francizaţi

20.10.2020, 14:20 Autor: Alex Ciutacu

♦ Investiţia într-o franciză Used Products poate fi cuprinsă între 50.000 şi 150.000 de euro, în funcţie de dimensiune, şi se amortizează în 2-3 ani.

Masterfrancizatul pe România al retailerului olandez de produse noi sau folosite Used Products are în plan să deschidă în 2021 a doua locaţie în regim propriu şi poartă discuţii cu investitori din mai multe oraşe ale ţării pentru viitoarele locaţii, a declarat Norbert Kun, director de franciză, Used Products, în cadrul emi­siunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parte­neriat cu CEC Bank.

„În România avem un singur centru, la Cluj, dar avem în vedere deschiderea unei noi locaţii în regim propriu tot în Cluj, în prima jumătate a anului viitor. Suntem în discuţii cu potenţiali francizaţi pe mai multe regiuni din România. Nu avem o ţintă în ceea ce priveşte oraşele, noi primim zeci de profiluri investiţionale pe săptămână, care sunt în diferite locaţii. Azi am avut o vizită de la un potenţial francizat din Iaşi, iar acum suntem în discuţii avansate cu investitori din Bistriţa, Bucureşti şi Constanţa”, a explicat Norbert Kun, director de franciză al Used Products, un concept adus pe piaţa din România în 2018 de antreprenorul Alexandru Săsărman şi soţia sa. 

Investiţia poate fi cuprinsă între 50.000 şi 150.000 de euro, iar aceasta se amortizează în 2-3 ani. În prezent, masterfrancizatul de la Cluj a eliminat taxa de franciză de 15.000 de euro, pe durata crizei sanitare. 

„Investiţia depinde foarte mult şi de suprafaţa oraşului în care se doreşte să se deschidă şi de suprafaţa spaţiului destinat acestui business. Pentru a avea o afacere profitabilă şi sănătoasă este necesar 25.000 de euro pentru primul stoc şi investiţii pentru amenajarea spaţiului conform manualului de brand, angajarea oamenilor şi achiziţionarea echipamentelor necesare pentru funcţionarea businessului. Investiţia ar fi între 50.000 şi 150.000 de euro”, spus Norbert Kun. 

Activitatea Used Products constă în vânzarea, cumpărarea sau intermedierea schimbului pentru produse noi sau folosite din categoria produselor electronice, electrocasnicelor mici, instrumentelor muzica şi ceasurilor. În acest context, reprezentanţii companiei consideră că este loc în România de mai multe locaţii. 

„Noi nu avem competiţie directă, dar suntem convinşi că în următorii ani va apărea şi competiţia. Spre exemplu, în Cluj am putea deschide 3-4 magazine raportat la suprafaţa din Cluj, dar Bucureştiul duce undeva la şase magazine”, a adăugat directorul de franciză. 

Retailerul îşi desfăşoară activitatea atât la locaţie, cât şi prin intermediul canalului online, care acoperă circa 35-40% din business. 

„Clienţii vând şi cumpără. Dacă vine un client şi cumpără ceva, îi dăm opţiunea de a reveni cu un produs pe care nu îl mai foloseşte sau dacă vrea să vândă un produs, poate găsi la noi ceva care i s-ar putea părea interesant. În cazul schimbului beneficiază şi de un discount de la noi. Majoritatea produselor noastre sunt folosite, testate şi verificate în prealabil şi oferim garanţie pentru toate produsele comercializate de noi”, a explicat Norbert Kun, întrebat cum evoluează activitatea.

În 2020, în contextul crizei sanitare, clienţii s-au îndreptat cel mai mult către console şi jocuri pentru acestea, întrucât oamenii au avut mai mult timp liber de petrecut în propriile locuinţe. 

La nivel global, conceptul olandezilor de la Used Products cuprinde peste 60 de locaţii în Europa, situate în România, Olanda, Belgia, Spania şi Germania. 

Businessul din România a înregistrat afaceri de peste 500.000 de euro în 2019, iar pentru 2020 ţinteşte o creştere de 10%. 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank