• Leu / EUR4.9461
  • Leu / GBP5.7088
  • Leu / USD4.7286
ZF Investiți in România

​ZF Investiţi în România! Paul Creţu, Orange Valley: Suntem nevoiţi să schimbăm ambalajele din cauza războiului din Ucraina. Ne aduce o creştere a costurilor cu cel puţin 15%

27.04.2022, 18:00 Autor: Alex Ciutacu

♦ Cifra de afaceri a companiei a crescut de aproape trei ori în 2021, până la 440.000 de euro, iar ţinta pentru 2022 este de un milion de euro ♦ Paul Creţu l-a atras în acţionariatul companiei şi pe Dan Şucu, proprietarul Mobexpert. 

Producătorul de sucuri şi siropuri de cătină Orange Valley se confruntă cu o creş­te­re neaşteaptată a costurilor cu cel puţin 15%, în contextul în care este nevoit să schim­be ambalajele de sticlă pe care le-a uti­lizat în ultimii ani pe fondul războiului din Ucraina, a explicat Paul Creţu, fondator al Orange Valley, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank. 

„Am simţit o mică scădere pe cerere la începutul războiului, dar problemele mai mari pe care le avem acum sunt cu privire la ambalaje, stocuri care nu ţin de materii prime şi în general este vorba despre ambalaje. Ucraina era un furnizor principal de materie primă pentru ambalajele din sticlă şi acolo avem probleme destul de mari, ne confruntăm cu situaţia în care să schimbăm sticlele şi etichetele pe care le avem acum pentru că nu se mai găsesc deocamdată pe piaţă şi se lucrează doar cu precomandă cu livrare între 3 şi 6 luni“..

Sticlele utilizate de Orange Valley sunt produse în Europa, însă Ucraina era principalul furnizor de materie primă pentru realizarea acestora. Antreprenorul spune că şi termenul de 3-6 luni este unul pus sub semnul întrebării, în contextul în care producătorii de ambalaje se confruntă cu variabile pe care nu le pot controla. 

„Vom merge tot pe ambalaje de sticlă, dar nu pe aceleaşi modele pe care le-am avut. Vom schimba modelele şi suntem nevoiţi să schimbăm şi etichetele pentru că nu se mai potrivesc pe noile segmente de sticle. Încă nu ştim exact cât ne va costa mutarea pentur că nu ne-am hotărât asupra sticlelor, dar cea mai mică variantă de creştere de costuri este undeva la 15%“. 

Trebuie menţonat că producătorul se confrunta deja cu creşteri de costuri de circa 15-18%, pe lângă cele generate acum de schimbarea ambalajelor. Compania este interesată  ca odată ales noul ambalaj să achiziţioneze stocuri pentru următoarele 5-6 luni, iar în prezent este în etapa de negociere. Într-o astfel de situaţie, compania trebuie să ia decizii rapide şi să fie dinamică în faţa provocărilor, în contextul în care Orange Valley mai are stocuri de ambalaje pentru aproximativ două luni. 

Cifra de afaceri a companiei a crescut în 2021 de aproape trei ori, ajungând la 440.000 de euro, de la 150.000 de euro în 2020. Creşterea s-a datorat atât avansului înregistrat pe canalul online, cât şi dezvotării unei echipe de vânzări care să acopere magazine, HoReCa şi tot ce înseamnă canale offline. Astăzi, online-ul reprezintă 65% din vânzări, în comparaţie cu 80% în 2021. 

Compania operează o plantaţie de cătină de circa 5 hectare, iar în 2021 procesa 40 de tone de cătină în 20.000 de litri de suc şi sirop. 

„Producţia a crescut acum aproape cu 40%, ne îndreptăm spre 60 de tone prelucrate anual. Mai achiziţionăm materie primă de la colegi de-ai noştri producători“. 

Orange Valley se concentrează în prezent pe adaptarea necesară în ceea ce priveşte ambalajele, dar pentru 2022 are planuri de investiţii estimate la 150.000 de euro în cel mai optimist scenariu, un plan care include automatizarea liniei de producţie, ceea ce permite o productivitate de 5-7 ori mai mare cu acelaşi număr de angajaţi, extinderea unui proiect cu tonomate de suc de cătină de la 2 unităţi la 10 unităţi, precum şi extinderea echipei de vânzări. O parte din finanţarea pentru planurile de dezvoltare este asigurată, în contextul în care Paul Creţu l-a atras în acţionariat pe Dan Şucu, proprietarul Mobexpert. 

„A fost în vizită chiar zilele trecute, am fost şi eu la dumnealui în vizită de două ori şi s-au făcut toate actele pentru a intra el în firmă şi s-a depus şi prima tranşă de finanţare. A investit 150.000 de euro cash plus 100.000 de euro împrumut fără dobândă pe doi ani şi a obţinut 20% din companie“.

În ambiţia de a-şi diversifica canalele de vânzare, Orange Valley va continua şi în această vară un demers iniţiat în 2021, şi-anume un punct de vânzare pe litoral. Acesta a fost situat anul trecut în staţiunea Costineşti, iar anul acesta va fi amplasat în staţiunea Mamaia. 

Cifra de afaceri pe care o ţinteşte compania pentru anul 2022 este de 1 milion de euro, iar în prezent echipa are 7 angajaţi în mod direct şi un total de 13 colaboratori. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank