ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Producătorul de brânzeturi maturate Arkäse pregăteşte o investiţie pentru o linie de ambalare, după ce a investit 5 mil. euro în fabrică. Compania exportă în Ungaria

16.12.2024, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Investiţia în fabrică a fost realizată din fonduri europene, finanţări bancare şi fonduri proprii ♦ Fabrica prelucrează 80.000 de litri de lapte lunar, doar din ferma proprie.

Societatea Agricolă Spicom va continua investiţiile în fabrica de brânzeturi maturate Arkäse din Arcuş, judeţul Covasna, printr-o linie de ambalare automatizată care să deservească activitatea proprie, a explicat Bea Retyi, director de vânzări la Arkäse, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Noi mai vrem să modernizăm, ne lipseşte o linie de ambalare, momentan ambalarea se face manual. Este o muncă mult mai controlată, dar ne îngreunează livrările. Trebuie neapărat să investim într-o linie de ambalare“.

Investiţia pentru această linie de ambalare se ridică la 200-300.000 de euro, iar compania analizează cea mai bună opţiune de finanţare, în timp ce caută echipamentele potrivite.

„Încă nu am găsit linia care să ne con­vină în totalitate, pentru că avem un ambalaj mai atipic, cu ziplock, care îţi permite să reînchizi ambalajul după des­facere, iar pentru acest tip de am­balaj încă nu am găsit linia potrivită“.

Societatea Agricolă Spicom funcţionează din anii ‘90, când  cooperativa agricolă de tip CAP s-a transformat într-o societate agricolă după Revoluţie. Familia Retyi şi alţi fermieri din Covasna s-au ocupat de creşterea bovinelor şi timp de 30 de ani au vândut laptele către un mare procesator din zonă.

Pe parcursul anilor au rămas doar câţiva asociaţi minoritari alături de fami­lia Retyi, cu procente mici, întrucât mulţi fermieri şi-au vândut terenurile. În urmă cu 7-8 ani, familia Retyi a decis că trebuie să intre în procesare, din cauza instabilităţii preţului laptelui.

După o investiţie de aproape 5 mi­lioane de euro, din care 2,6 mi­lioane de euro fonduri europene, Spicom a lansat brandul de brânzeturi maturate Arkäse în primăvara anului 2022.

„Noi ca familie suntem mari consumatori de brânzeturi maturate şi am zis că ar trebui să facem brânzeturi cum fac elveţienii sau francezii, dar un produs cap-coadă românesc. (...) Ideea a fost să dăm  plusvaloare laptelui şi să nu-l valorificăm pur şi simplu ca lapte în sine, ci să facem un produs care e la căutare în România“.

Producătorul a reuşit să listeze până astăzi produsele în Carrefour, odată cu proiectul Poftim Brânză Românească, dar şi în Selgros, câteva magazine Mega Image sau pe platforme online ca Freshful şi Sezamo. Pentru o perioadă limitată produsele vor ajunge şi la Lidl.

„Vrem să mai intrăm în câteva magazine, lanţuri la nivel naţional, pentru a fi la îndemâna clienţilor. Momentan Carrefour şi Selgros sunt magazine care nu sunt la îndemâna tuturor. Ne dorim desfacere şi la magazainele mai răspândite şi să fim accesibili pentru toată lumea“.

Brânzeturile Arkäse ajung şi la export în Ungaria, pe de o parte prin revânzători, iar pe de altă parte prin prezenţa în lanţul de magazine Aldi.

„Am făcut şi vom face şi în 2025 o acţiune în lanţul de magazine Aldi din Ungaria şi avem câţiva aprteneri care de la bun început ne exportă produsele în Ungaria. (...) Nu vă puteţi închipui câţi revânzători sunt în Ungaria care din anii ă90 vin săptămânal prin Ardeal şi prin România să colecteze de la fermieri şi producători produse pe care nu le au în afară“.

Ferma cuprinde astăzi 300 de vaci Holstein şi 100 de vaci Jersey, care au sosit mai recent în fermă. Spicom prelucrează 80.000 de litri de lapte lunar, doar din ferma proprie.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank