ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! România şi Bulgaria sunt pe lista scurtă a retailerului polonez de fashion Answear pentru un hub logistic în regiune

22.12.2022, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

♦ Categoria de fashion online va depăşi borna de 1 miliard de euro în 2022, după ce s-a situat la peste 800 de milioane de euro în 2021.

România este pe lista scurtă a retailerului polonez de fa­shion Answear pentru dez­voltarea unui hub logistic în Europa de sud-est, alături de Bulgaria, a explicat Raluca Radu, country manager Answear România, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în par­teneriat cu CEC Bank.

„Ne uităm la ideea de a deschide un al doilea depozit Answear, pe lângă depozitul central din Polonia, şi luăm în calcul Europa de Sud-Est. Mai pe româneşte, ne uităm în zona România - Bulgaria, iar noi sperăm ca România să fie câş­tigătoare. (...) Mai mult ca sigur anul viitor îl vom încheia cu un nou depozit, ceea ce va face ca livrarea în România, Bulgaria şi Grecia să fie mai rapidă“.

Ea a sublinat că iniţiativa pentru un nou depozit vine odată cu un client care are aşteptări mai mari, alimentate acum de experienţă şi de concurenţă. Una dintre aşteptările clienţilor ţine de livrare în aceeaşi zi sau a doua zi.

„Noi avem clar un dezavantaj în ceea ce priveşte timpul de livrare către client pentru că livrăm direct din Polonia. Am diminuat acest timp de livrare cu ajutorul firmelor de curierat care sunt partenerii noştri şi am ajuns la 2-3 zile lucrătoare ca timp de livrare, în funcţie de locaţie şi de momentul plasă­rii comen­zii. În acelaşi timp, consuma­torul îşi doreşte din ce în ce mai mult same day delivery, next day delivery, iar asta ne dorim şi noi să ob­ţinem“.

Astăzi, retailerul nu are niciun spaţiu logistic în Ro­mânia. Pentru comenzile din piaţa locală există transpor­turi zilnice care ­ajung până la graniţă în vestul ţării, iar de acolo sunt preluate de către partenerii de la firmele de curierat.

„Luăm în calcul şi livrarea către lockere, aici probabil vom anunţa veşti la începutul anului viitor. Practic am extins parteneriatul cu cei de la Packeta, care sunt partenerii noştri şi ne oferă opţiunea de livrare către puncte fixe“. Printre planurile Answear România pentru anul viitor se numără şi integrarea unor opţiuni noi de plată, precum plăţile amânate de tipul BNPL (buy now pay later), respectiv plata în rate.

Raluca Radu spune că în 2022 piaţa de fashion online din România va depăşi borna de 1 miliard de euro, înregistrând o creştere de 30%, întrucât este categoria câştigăroare din comerţul online în acest an.

„Majoritatea estimărilor arată o creştere de 10-15% pentru piaţa de comerţ online ca întreg în acest an, probabil aşa va fi. Au fost categorii care au scăzut, cum ar fi categoria de casă şi grădină care a încetinit după o creş­tere spectaculoasă în 2020-2021. Proba­bil au fost şi alte categorii defavorizate, deci se aşteaptă creştere de 15% în acest an“.

Answear România a înregistrat o cifră de afaceri de peste 30 de milioane de euro în 2021, iar pentru 2022 estimează o creştere de 30%. Numărul de angajaţi a ajuns la 13 persoane.

 

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank