• Leu / EUR4.9457
  • Leu / GBP5.7258
  • Leu / USD4.6715
ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Silvia Duţă vrea să investească 500.000 de euro într-un parc auto electric propriu Curiera, după ce a ajuns la afaceri de peste 1,2 mil. euro din intermediere

16.05.2022, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Curiera are în medie 2.000 de clienţi, dintre care 1.500 sunt activi şi restul sezonieri l Compania se adresează micilor producători şi comercianţi care au de trimis între 1 şi 1000 de colete pe lună. 

Antreprenorarea Silvia Duţă vrea să investească circa 500.000 de euro pentru a lansa un serviciu de livrare proprie cu vehicule electrice printr-o flotă proprie de zece maşini, după ce businessul de intermediere în piaţa de curierat a ajuns la afaceri de circa 1,2 mil. euro în 2021, conform informaţiilor oferite de antreprenoare în  emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank. 

„Vrem să devenim curieri cu 100% energie verde şi maşini electrice, nu ştim când vom reuşi asta, să sperăm că vom reuşi să găsim ori un investitor, ori o bancă. (…) Mai fac şi alţii curierat şi îi lăsăm să facă aşa cum ştiu eu, au deja structurile şi sistemele necesare, garaje, depozite adaptate maşinilor pe care le iau dinainte. Dacă o iau de la zero vreau să fac asta 100% electric şi vreau să fiu prietenoasă cu mediul.“

Concret, planul Curiera va începe cu o flotă de zece vehicule electrice destinată livrărilor din Bucureşti-Ilfov. Antrepre­noarea vrea ca în decembrie 2022 să înceapă deja primele livrări prin intermediul acestei flote. În cazul în care nu va obţine capitalul necesar de la o bancă sau un investitor, ea a explicat că şi leasingul poate fi o soluţie.

„Noi încercăm să obţinem o linie de credit, am obţinut deja pentru 100.000 de euro, dar încercăm să mai obţinem pentru încă 400.000 de euro ca să facem asta ca la carte. Vrem flotă proprie. Reuşim şi cu leasing, uneori trebuie să o iei încet-încet.“

Silvia Duţă a început să dezvolte businessul Curiera în toamna anului 2019, identificând în piaţa serviciilor de curierat o nişă care putea fi adresată. Modelul de business de până acum se bazează pe faptul că în piaţa de curierat micii producători sau comercianţi care au prea puţine colete pentru a obţine preţuri mai bune de la marii curieri ar putea să primească un preţ avantajos dacă acest serviciu este intermediat. 

„Companiile mici şi mijlocii şi chiar şi comercianţii de tip OLX nu au o informare corectă asupra serviciului de curierat, şi-anume dă un telefon la un curier mare şi vrea să facă direct un abonament sau un contract, nu ia în calcul taxa de kilometri suplimentari, taxa de retur şi toată partea de proces. Nu spun că în general firmele de curierat mari nu oferă suport constant clienţilor, dar din păcate nu au resursa umană necesară pentru a acoperi plaja mare de clienţi”. 

Astfel, micii comercianţi pot ajunge să obţină preţuri cu circa 30% mai mici decât ar fi obţinut dacă ar fi apelat direct la serviciile unei mari companii de curierat. De asemenea, în cazul în care au nevoie de consultanţă sau au o problemă cu un colet, pot apela direct la Curiera. 

„În medie acum avem 2.000 de clienţi, unii sunt sezonieri care au colete cu lavandă, diverse mărţişoare, sezonieri, deci din 2.000 cam 1.500 sunt activi, un portofoliu pe care l-am strâns în doi ani. (…) Clienţii se găsesc pe OLX, pe Facebook, au accesorii handmade, site-uri la început de drum cu tricouri personalizate, căni, pantofi haine, noi primim orice fel de client, de la 1 colet pe lună la 1000 de colete pe lună”. 

Aproape 50% dintre clienţii Curiera au sub 100 de colete de trimis într-o lună, în tip de 20% dintre clienţi au de trimis între 500 şi 1.000 de colete. Peste pragul de 1.000 de colete, clienţii îşi pot obţine un preţ preferenţial de la curieri şi pe cont propriu. De aceea, antreprenoarea a dezvoltat noi servicii, precum cel de bani instant. 

„E un serviciu prin care dacă trimiţi un colet cu mine, astăzi îl plasezi, îl ridică curierul, mâine se livrează undeva la ora 14-15, iar undeva la ora 19 ai deja banii în cont. Mulţi antreprenori sau comercianţi au nevoie de aceşti bani pentru a-şi cumpăra materie primă, produse, marfă. Fără serviciul de bani instant în general în funcţie de furnizorul de servicii de curierat primeşti banii în 48 de ore, sau mai sunt excepţii, la 36 sau 24 de ore în anumite situaţii, dar niciodată în câteva ore de la livrare”. 

Investiţia pentru acest serviciu de bani instant a însemnat 100.000 de euro, în timp ce investiţia totală pentru dezvoltarea businessului s-a ridicat până acum la aproximativ 200.000 de euro. În viitor, Silvia Duţă ar vrea să dezvolte servicii precum livrare între orele 17 şi 22, precum şi livrare în ziua de duminică. 

Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 6 milioane de lei în 2021, în contextul în care acesta a fost primul an întreg al companiei în forma în care s-a definitivat prima gamă de servicii oferite. 

„Acum avem 5 milioane de lei după primele patru luni, adică deja cred că luna asta atingem cele 6 milioane de lei de anul trecut ca cifră de afaceri, deci cred că va creşte undeva cu 80% dacă nu se întâmplă ceva neprevăzut”. 

Silvia Duţă spune că marja de profit se situează la 10-15% în cazul Curiera, care are 22 de angajaţi, deşi ar fi jucători în piaţă care operează cu marje de 30-40%, însă aceştia au doar 3-4 angajaţi. 

„Acum doi ani erau doar 4 jucători şi acum sunt 14, e o zonă foarte profitabilă, dar e profitabilă când nu ai angajaţi. E uşor să pui o platformă şi de-asta au şi apărut ca ciupercile după ploaie vreo zece platforme care pun 1 leu la colet şi intermediază printr-un API. La noi e 10-15% profitabilitatea, colegii au 30-40% pentru că pun doar adaosul şi stau cu 3 angajaţi”. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank