ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Silvius Neagu, Easy Print Services: Vrem să ne extindem, dar resursa umană începe să fie o problemă în zona Bucureştiului

20.06.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

♦ IMM-urile care vor să crească se lovesc de problema resursei umane în Capitală şi vor să investescă şi în oraşe secundare sau terţiare pentru a accesa forţa de muncă de acolo.

Easy Print Services, furnizor de servicii de management al relaţiei cu clienţii şi transformare digitală, vrea să dechidă o nouă unitate de producţie în Ploieşti, pe lângă cea din Bucureşti pentru a putea creşte mai repede şi a recruta mai uşor noi angajaţi.

„Noi am început la final de 2017 şi am fost printre primii clienţi din Bucureşti care au accesat Start-up Nation şi am plecat cu o finanţare de 40.000 de euro plus o investiţie proprie de 30.000 de euro. După 2017 au ur­mat trei ani cu investiţii de 20.000-40.000 de euro pe an în tehnologie, echipamente şi oameni deoarece orice angajare nouă vine cu un training de 3 luni. Anul trecut am mizat pe 35.000 de euro investiţii odată cu digi­talizarea şi am investit în echipamente de scanare a documentelor pentru proiecte mai complexe iar anul acesta sperăm că se vor deschide linii de finanţare pentru IMM-uri şi ţintim o investiţie de 250.000 de euro pentru că dorim să deschidem un sediu secundar de producţie în Ploieşti pentru o redundanţă operaţională şi să accesăm mai uşor forţă de muncă deoarece a devenit o problemă în zona Bucureşti-Ilfov. Când vrei să urci de la 10 la 25 de oameni în următorii ani lucrurile devin mai complicate şi intervin şi fluctuaţiile de personal“, a spus Silvius Neagu, fondator şi managing director al Easy Print Services în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România!, un proiect ZF şi CEC Bank.

Peste 30.000 de facturi emise de Hidroelectrica sunt procesate, începând cu luna mai, de către Easy Print Services, furnizor de servicii de management al relaţiei cu clienţii şi transformare digitală, în urma câştigării unei licitaţii pe platforma SICAP. Din 7 companii interesate, trei au depus oferte finale, iar oferta Easy Print Services a fost desemnată câştigătoare în faţa celor înaintate de către Zipper Services şi de către furnizorul naţional de servicii poştale, Poşta Română. Contractul, în valoare de 88.990 de lei plus TVA, acoperă procesarea facturilor în format fizic, trimise de Hidroelectrica clienţilor săi persoane fizice şi juridice.

Operaţiunile desfăşurate constau în preluarea, în condiţii de maximă siguranţă, a fluxului de informaţii de către furnizor, aşa cum se regăsesc în sistemele Hidroelectrica, procesarea datelor (sortare corespondenţă, adăugare de coduri poştale etc), transmiterea de emailuri, dar şi tipărirea a mii de facturi.

„Am finalizat anul 2021 cu 42 de clienţi unici, dintre care trei sferturi sunt clienţi recurenţi cu care lucrăm lună de lună pentru care trimitem sute sau mii de plicuri şi vin din zona financiar-bancară. Sunt companii de asigurări, instituţii bancare, leasing, sau utilităţi publice – termoficare, energie electrică precum Hidroelectrica. Vorbim despre o externalizare a comunicării în masă, imprimăm şi trimitem“, a explicat Silvius Neagu.

El spune că activitatea firmei nu reprezintă doar printarea şpi trimiterea de facturi ci întreg procesul de comunicare prin intermediul scrisorilor.

„Printul nu moare, sunt publicaţii media, avem o categorie mare de clienţi care preferă documente tranzacţionale în format fizic pentru a le putea studia. Au evoluat de la notificări de plată, la vehicule de marketing, documente complexe care vin cu o comunicare 1 la 1 cu mesaje bine targetate. Noi nu tipărim doar facturi, ci şi pliante spre exemplu sau alte vehicule de marketing care pot fi incorporate în factură, cu un singur document, cu informaţii financiare dar şi de marketing“, a spus Silvius Neagu. El a subliniat că investiţiile au  vizat şi reducerea costurilor – „spre exemplu grupăm trimiterile unui client într-o singură trimitere – o bancă spre exemplu, care vrea să trimită şi un extras de cont dar şi o scrisoare de marketing - în loc să trimitem două plicuri cu taxe poştale aferente – care au început să coste destul de mult – unim cele două trimiteri şi reducem la jumătate costurile. Şi transmiterea din e-mail reduce costurile iar din platformă se poate selecta tipul de trimitere – către ce clienţi pleacă mesajul în format digital şi către care în format fizic. În ultimul an avem spre exemplu o paritate 1 la 1 între scrisori fizice şi e-mail“.

Pasul următor însă îl reprezintă continuarea digitalizării pentru a fi pregătiţi de momentul în care facturile în format fizic nu vor mai fi sustenabile.

„Ne pregătim şi noi de o perioadă în care nivelul de print va scădea sub un prag care să permită un volum minim şi investiţiile din ultimii 2 ani au mers către digitalizare, generare documente şi multichannel marketing. Ne aşteptăm ca componenta de tipar să tindă până în 2025 spre 25% din activitatea companiei. Încet-încet vom reduce dependenţa de coli tipărite şi trimiteri prin poştă pentru că trebuie să ne asigurăm viitorul iar cererea din partea clienţilor tinde spre tehnologie“, a explicat Silvius Neagu.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank