ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Simona Mitrea, Romanian Gifted School: România are aproximativ 500.000 de copii cu abilităţi înalte. Este important să avem şcoli dedicate lor

12.09.2024, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Potrivit fondatorului Romanian Gifted School, în România există, conform estimărilor statistice, aproxi­mativ 500.000 de copii care se încadrează în aceas­tă categorie. Volumul este ridicat şi justifică crearea mai multor instituţii educaţionale dedicate.

„Este extrem de important să avem şcoli dedicate acestei categorii de copii. La fel de necesar este însă şi un demers legislativ pentru a încadra corect tipologia lor“, a explicat Simona Mitrea, fondator şi director educaţional al Romanian Gifted School, în cadrul emisiunii ZF Inves­tiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.

Romanian Gifted School, prima şcoală din România dedicată copiilor supradotaţi, este rezultatul unui demers inţiat în 2011 de Simona Mitrea, trainer şi doctor al Facultăţii de psihologie şi ştiinţele educaţiei, şi con­cretizat oficial în 2020.

„Proiectul a por­nit în 2011, în urma unei evaluări pe care am aplicat-o unuia dintre copiii mei. (…) Am con­sta­tat astfel că nu eram sin­gurul pă­rin­te din România care se confrunta cu o nouă realitate. Alături de alţi pă­rinţi, am început să colabo­răm cu universităţi, cu psi­ho­logi şi, uşor, uşor, să cre­io­năm acest con­cept de şcoală care a apărut în 2020 ca o ne­cesitate pentru ce în­seamnă, de fapt, copi­lul cu abilitate înaltă“, a de­clarat Simona Mitrea.

De-a lungul celor patru ani de activitate, în cadrul şco­lii au fost evaluaţi deja sute de copii. Părinţii pot apela la Romanian Gifted School pentru a realiza o testare Wechsler Intelli­gence Scale for Children, recu­noscută la nivel inter­naţional, care permite eva­luarea nivelului de inteli­gen­ţă logică şi lingvistică, a coeficientului de memorare de scurtă durată şi a vitezei de procesare.

„Parametrii aceştia sunt interpretaţi din perspectivă calitativă, prin corelarea lor, astfel încât să înţelegem cum procesează, de fapt, copilul informaţia. Nu atât de mult accent pe câtă informaţie reţine, aşa cum se testează în şcoala tradiţională“, a spus fondatorul şcolii.

Romanian Gifted School oferă patru programe de studiu – grădiniţă, şcoală primară, gimnaziu şi liceu – împărţite pe mai multe grupe de studiu. Curricula este britanică, cu predare intensiv în limba engleză, iar Romanian Gifted School este înregistrată la ARACIP (Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar) ca instituţie de învăţământ care organizează şi desfăşoară, pe teritoriul României, activităţi de învăţământ corespunzătoare unui alt sistem educaţional din altă ţară.

„Suntem acreditaţi pe curricula britanică, tocmai pentru a avea şi o fomulă legală prin care orice şcoală trebuie să funcţioneze. Avem deja şapte absolvenţi ai şcolii, uniii dintre ei au susţinut examenele la facultăţile din România şi din toamnă vor fi studenţi“, a declarat Simona Mitrea.

Diplomele obţinute de elevii Romanian Gifted School sunt recunoscute în România, iar absolvenţii beneficiază de aceleaşi condiţii ca şi elevii din Marea Britanie.

Pentru a-şi continua dezvoltarea, Romanian Gifted School colaborează activ cu mai multe instituţii de învăţământ superior. „Avem o colaborare foarte bună cu Universitatea Bucureşti. Am dezvoltat parteneriate şi cu Universitatea de Vest din Timişoara, cu Universitatea Politehnică din Bucureşti şi cu Academia de Studii Economice, dar şi cu universităţi din SUA, Canada, Australia şi din Europa. (...) Ne dorim ca, astfel, conceptul de copil cu abilităţi înalte să fie mult mai bine definit şi aplicat“, a subliniat Simona Mitrea.

Fondatoarea Romanian Gifted School are în plan extinderea la nivel naţional, prin deschiderea unor şcoli în Cluj-Napoca şi Timişoara, precum şi construirea unui campus propriu pentru cea din Bucureşti, proiect care va implica şi o componentă importantă de investiţii.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank