ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Tiberiu Bălinişteanu, director de francize, Sophia: Pregătim o investiţie de 600.000 de euro pentru a muta partea de birouri şi depozite într-un spaţiu nou

27.10.2020, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

♦ Brandul Sophia cumulează 24 de magazine situate în Bucureşti şi 14 judeţe din ţară, iar compania vrea să ajungă cu câte un magazin în fiecare judeţ.

Producătorul de decoraţiuni interioare textile Sophia pregăteşte o investiţie de circa 600.000 de euro prin care vrea să îşi mute birourile şi depozitele din Iaşi într-un spaţiu nou, într-o ambiţie care s-ar putea con­cretiza până la finalul anului 2020, a declarant Tiberiu Bă­linişteanu, director de francize, Sophia, în emi­siunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Suntem în discuţii avansate pentru un spaţiu nou, unde vrem să mutăm birouri şi depozite şi dacă se concretizează până la final de an vorbim de o investiţie destul de serioasă, peste 600.000 de euro”, a explicat Tiberiu Bălinişteanu, director de francize al Sophia, care are sediul central în Iaşi. 

Sophia cumulează astăzi 24 de magazine situate în Bucureşti şi 14 judeţe din ţară.

Cu şase magazine proprii şi restul deschise în sistem de franciză, Sophia vrea să ajungă în următorii ani cu câte un magazin în fiecare judeţ din România, printr-o strategie bazată pe extinderea în sistem de franciză. 

„Suntem în procesul de încheiere a contractului cu un nou partener din Sibiu şi vom avea o franciză acolo de luna viitoare. (…) Avem discuţii avansate şi cu un partener din Chişinău care vrea o franciză acolo şi suntem în negocieri şi discuţii cu un partener care are deja o franciză în Baia Mare şi vrea să mai deschisă încă una la Cluj”, a spus el. 

Investiţia într-o franciză Sophia este cuprinsă între 14.000 de euro şi 22.000 de euro, a estimat invitatul. Aceasta se poate amortize chiar din primul an în anumite cazuri.

„Investiţiile în francizele Sophia nu sunt investiţii care să dureze o veşnicie pe partea de amortizare a cheltuieilor. Sunt francize care au amortizat chiar în primul an. Sunt francize care au avut un ritm mai lent şi investiţia s-a amortizat pe o perioadă de 2-3 ani”, a explicat directorul de francize. 

Sophia produce perdele, draperii şi alte elemente de decoraţiuni interioare textile în trei ateliere situate în Iaşi, Bucureşti, respective în comuna Moţca de lângă Paşcani. Compania este în discuţii cu furnizori de maşini şi echipamente pentru a un utilaj care ar putea spori capacitatea de producţie. Investiţiile pentru 2020 se ridică la circa 150.000 de euro, însă aici sunt incluse şi investiţii în canalul online. 

Compania Sophia furnizează şi servicii de consultanţă pentru clienţi, iar pe lângă clienţii personae fizice care au vrut să îşi înfrumuseţeze casele, compania a înregistrat cerere în 2020 şi din sectorul HoReCa. 

„Pe partea de clienţi non-casnici am continuat activitatea şi am decorat câteva hoteluri, câteva restaurante şi ca o noutate am avut o nou colecţie de ţesături pentru terase şi chiar s-au decorat vara aceasta câteva terase, dar şi locuinţe particulare tot pe partea de terase”, a povestit invitatul.  

Afacerile Sophia s-au ridicat la peste 10 mil. lei în 2019, iar pentru 2020 compania se aşteaptă la o creştere. „Atât în 2019, cât şi în 2018 am investit mult în discounturi şi promoţii. Practic, am făcut cheltuieli mai mari pentru ca în 2020 să culegem roadele acestor acţiuni”. 

Sophia a ajuns la aproape 80 de angajaţi, în comparaţie cu un număr de circa 50 de oameni care lucrau în companie în 2019. 

 

Care sunt cele mai mari probleme identificate de Sophia: 

► Probleme de recrutare. De multe ori nu găsim oamenii de care avem nevoie şi pe cei pe care îi găsim ori sunt foarte slab pregătiţi, ori caută un loc de muncă în care să nu se implice foarte mult. 

► Infrastructura educaţională şi mă refer la două lucruri. În primul rând, vorbim de educaţia pe care o primesc elevii din ziua de azi, pentru că nu se mai merge deloc pe acea educaţie practică. Noi dacă avem nevoie de un confecţioner, nu îl găsim niciodată printre cei tineri.

Nu găsim tineri care să aibă răbdarea să stea în atelierele noastre şi să înveţe meserie cum se spune. Dacă ar fi fost absolvenţii unei şcoli speciale sau o şcoală profesională cu siguranţă am fi găsit mai uşor. Dar acum este foarte greu să găsim oameni şi să îi pregătim aici. 

► Avem nevoie de o infrastructură educaţională şi în mediul de afaceri. Sunt foarte mulţi oameni angrenaţi în business care acţionează din impuls, din fler, sunt prea puţini cei care au cunoştinţe economice solide şi care îşi pot evalua toate riscurile atunci când fac o afacere. Mulţi ajung la investiţii peste posibilităţile lor în clădiri, maşini, utilaje şi nu ţin cont de această dinamică a mediului de afaceri şi atunci foarte multe societăţi ajung la insolvenţă şi prin prisma faptului că nu au o educaţie financiară solidă, nu ţin cont de realităţile din economie. 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank