• Leu / EUR4.9477
  • Leu / GBP5.8325
  • Leu / USD4.6725
ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank. Ştefan Toderiţă, Edenred: Micii comercianţi au fost mai afectaţi de pandemie, însă digitalizarea îi scoate în faţă

17.12.2021, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Digitalizarea micilor comer­cianţi, magazine şi restaurante, atât prin plăţile către aceştia prin tichete de masă sau integrarea în servicii de livrare permite readucerea pe plus a veniturilor acestora, consideră Ştefan Toderiţă, business development di­rector în cadrul Edenred.

„Vrem să ajutăm magazinele mici din comunităţile locale. Pandemia i-a afectat pe micii antreprenori şi cu aju­torul bonurilor de masă vrem să îi aju­tăm să treacă peste această pe­rioadă. Căutăm magazinele de proximitate pentru acest proiect şi vrem să le asi­gu­răm suportul prin creşterea numă­rului de clienţi“, a spus Ştefan Toderiţă. Edenred România a derulat o campanie prin care susţine maga­zinele de cartier deţinute de micii antreprenori români în accesarea unei categorii importante de fonduri disponibile în economie pe cardurile de masă ale angajaţilor.

„Până în pandemie clienţii mergeau şi către aceste magazine in­di­viduale, însă pandemia a schimbat obiceiurile de consum. Provocările acestor magazine sunt legate de scăderea volumelor deoarece mulţi au preferat să comande din marile magazine. Şi digitalizarea are un impact iar micii jucători nu se pot adapta la fel de repede iar noi venim cu această consultanţă pentru mediul digital.“

„Spre exemplu avem un parte­neriat cu tazz şi clienţii pot comanda prin aplicaţie de la aceste mici maga­zine sau restaurante şi să plătească utilizând tichetele de masă“, a spus Ştefan Toderiţă.

Micile magazine autohtone de cartier au fost afectate de schimbarea obiceiurilor de consum în pandemia de COVID-19.

Pe de-o parte au fost afectate de avansul căpătat de cumpărăturile online, pe de altă parte, de expansiunea lanţurilor de retail care au accelerat dezvoltarea propriilor reţele de magazine de proximitate.

În prezent, în comerţul tradiţional, sunt circa 60.000 de magazine, faţă de circa 150.000, la jumătatea anilor 90, potrivit unei cercetări Nielsen.

Edenred gestionează circa de 1,5 milioane de angajaţi din România şi zeci de mii de companii.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank