ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România, un proiect ZF şi CEC Bank. Daniela Micuşan, Majorel România: Am investit circa 500.000 de euro anul acesta în spaţiile de lucru şi în echipamente IT

08.09.2020, 11:30 Autor: Alex Ciutacu

Majorel România a angajat încă 300 de persoane de la începutul anului, pe fondul unui nou contract cu un client global din sfera social media.

Majorel România, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii BPO activi pe piaţa locală, a investit circa jumătate de milion de euro în echipamente IT şi în modernizarea spaţiilor de lucru în 2020, a explicat Daniela Micuşan, general manager, Majorel România, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Am investit în jur de 500.000 de euro. Sunt multe investiţii şi cheltuieli început înainte de pandemie, întrucât investeam deja în amenajarea spaţiilor şi anumite componente IT. Am dorit să facem un upgrade pe partea de tehnologie, componente, PC-uri, pentru a asigura performanţa în telemuncă. Şi nu în ultimul rând, am încercat să investim şi motivaţional în angajaţii noştri pentru a-i menţine cu un angajament ridicat”, a declarat Daniela Micuşan, care conduce opera­ţi­unile Majorel în Ro­mânia, unde gi­gan­tul a obţinut anul trecut afaceri de peste 122 mil. lei. 

Clienţii furnizorului de servicii BPO sunt com­­panii glo­bale din sectoare variate, însă compania nu a putut detalia, întrucât majoritatea bu­sinessurilor de BPO sunt implicate în acorduri de confidenţialitate. 

„Clienţii noştri sunt pe filieră globală, clienţi mari – umbrelă, însă avem şi clienţi direcţi. În linii mari sunt clienţi globali cu contracte solide atât în Europa, cât şi în SUA şi o parte a Asiei. Suntem deschişi să extindem. Este o opţiune să lucrăm şi cu clienţi din România, am avut discuţii, însă ne diferenţiem în această piaţă prin calitatea serviciilor şi prin set-up-ul foarte bine structurat în ceea ce priveşte IT-ul şi securitatea datelor, ceea ce ne face să fim un furnizor de servicii destul de costisitor şi nu s-a ajuns până la acest moment la un acord cu un client din România”, a detaliat Daniela Micuşan. 

În mijlocul incertitudinii de la începutul crizei, Majorel România a reuşit să obţină un nou client global din sfera social media, ceea ce i-a permis companiei să mai angajeze câteva sute de oameni în cele patru oraşe unde are birouri pe plan local, şi-anume Bucureşti, Cluj, Braşov şi Sibiu.

„În timp ce toate lucrurile au stagnat noi am reuşit să obţinem un nou client, ceea ce ne-a adus oportunitatea de a angaja mai mulţi oameni, mai ales în această perioadă în care există multe disponibilizări şi muţi oameni au probleme în a găsi un nou loc de muncă. Ne bucurăm că am avut acest client care ne-a dat oportunitatea de a angaja circa 300 de persoane în această perioadă. Vorbim de moderatori de social media”, a explicat Anca Burghelea, marketing manager, Majorel România, prezentă în emisiune. 

După aceste noi angajări, Majorel România a ajuns la circa 1.300 de angajaţi pe piaţa locală, în contextul în care în 2019 a avut un număr mediu de peste 1.100 angajaţi. 

„La acest moment suntem într-o continuă creştere, dar mai eşalonată pentru că este momentul să stabilizăm. O creştere atât de rapidă presupune foarte mult efort în spate. Avem o cerere de a angaja mai mulţi oameni şi de a extinde spre anumite limbi, inclusiv limbi nordice, întrucât acesta este un specific al nostru pe care nu mulţi îl oferă”, a mai adăugat Anca Burghelea.

 

Care sunt principalele probleme identificate de Majorel România: 

♦ Fiscalitate. Ştim bine, Codul Fiscal şi Codul Muncii s-au modificat în repetate rânduri, modificările sunt rapide şi puţin stufoase pentru angajaţii noştri. Doar trecerea de taxe de la angajator la angajat a fost de mare impact şi nu a fost foarte clar, foarte clar ghidată de specialişti şi a trebuit să apelăm la diverşi parteneri pentru a ne sfătui. (…) Când lucrezi cu oameni din străinătate este foarte greu să explici de ce trebuie făcute modificări atât de rapid, sau ce impact vor avea, de la cash flow până la ce declaraţii şi documente trebuie semnate. 

♦ Infrastructura educaţională cred că este o problemă pentru că de multe ori angajatului îi lipseşte practica când iese de pe băncile facultăţii, dar mai ales viziunea practică şi trebuie să îl pregăteşti de la zero, mai ales pe parte de comunicare, de interacţiune, customer care, orientare către anumiţi clienţi, care este importantă pentru toate industriile. În facultăţile noastre se face multă teorie, puţină practică, însă s-a îmbunătăţit acest aspect şi mai este loc de îmbunătăţire în continuare.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank