ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Românii vor putea folosi reţeaua de puncte pick up Packeta pentru a trimite colete în 33 de ţări

25.11.2022, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

♦ Reţeaua de puncte pick up din România se află în prezent la aproape 900 de unităţi şi va ajunge la 1.000 în 2022, după ce a începutul anul cu 500 de puncte. 

Platforma de livrări Packeta le va permite în curând românilor să utilizeze punc­tele pick up ale companiei pentru a trimite colete în cele 33 de ţări în care este prezent grupul ceh, a explicat Alexandr Jeleascov, managing director al Packeta România, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank. 

„În acest moment, persoanele fizice din România pot expedia colete din România în Slovacia, Ungaria, Cehia, şi invers, iar acesta este un proiect pilot. Ne propunem ca în următoarea perioadă să deschidem posibilitatea livrării acestor colete în toate ţările în care este Packeta, adică în 33 de ţări. La acest moment livrăm colete şi în Marea Britanie, toate ţările UE, plus ţări precum Turcia, SUA, Canada sau Dubai”. 

Grupul ceh Packeta a intrat în piaţa din România în anul 2017, sub numele iniţial de Coletăria.ro. Până în prezent a atras peste 1.000 de companii care utilizează platforma de livrări a companiei şi reţeaua de puncte pick up, care va ajunge la 1.000 de puncte până la finalul anului, după ce 2022 a adus investiţii în dublarea acesteia. 

În toamna anului 2022, Packeta a lansat pe piaţa locală şi aplicaţia mobilă dedicată persoanelor fizice, prin care un utilizator poate plasa un colet la un punct pick up, iar acesta va ajunge fie la un alt punct, fie la domiciliul destinatarului. 

„Ţinta noastră în logistică este să livrăm toate coletele în 24 de ore, dar în acest moment avem şi zone în care se livrează în 48 de ore. În principiu, ţinta noastră este să ne încadrăm în 24 de ore de la momentul depunerii coletului la un punct pick up şi până la livrarea la un alt punct pick up sau la domiciliu”. 

Coletele trebuie să fie de până la 5 kilo­gra­me, iar suma a trei laturi consecutive nu tre­buie să depăşească 120 de centimetri. Pentru o astfel de livrare naţională preţul se ridică la 11,9 lei, iar pentru livrările în reţeaua inter­naţională preţurile sunt apropiate de acestea. 

„Preţul începe de la 18-20 de lei în func­ţie de serviciu, deci ne apropiem de cos­turi com­parabile cu cele ale coletelor naţionale. (...)“

„ Livrarea depinde în funcţie de ţară, încercăm să ne mişcăm foarte repede. În Ungaria încecăm să livrăm în 48-72 de ore, iar în celelalte ţări cam în 72 de ore”. 

Odată ce Packetă dă unde verde extinderii acestui proiect în toate cele 33 de ţări, serviciul ar putea fi util şi pentru românii din Diaspora. 

Planul de investiţii al grupului ceh pentru piaţa locală se ridică la 5 milioane de euro pentru piaţa locală, îndreptându-se în principal către cele aproape 400 de puncte pick up deschise până acum în acest an, respectiv cele peste 100 de puncte pick up care vor mai fi deschide până la finalul anului. 

La nivelul pieţei, Jeleascov a subliniat că în România se formează un trend interesant, în contextul în care companiile româneşti încep să iasă din ce în ce mai mult pe planinternaţional prin magazine online. 

„Am observat un număr foarte mare de selleri şi magazine online care au încercat şi încearcă în continuare să îşi extindă afacerea şi în alte ţări. În 2022 am înregistrat o creştere de 30% faţă de anul trecut pe segmentul ăsta, lucru la care nu ne-am aşteptat. (...) Sellerii din România doresc să îşi exitndă afacerea şi pe alte pieţe, în alte ţări, şi au început să facă asta destul de accelerat în comparaţie cu anii trecuţi”. 

În 2023 Packeta va continua investiţiile pe plan local, dar Jeleascov nu a oferit o dimensiune exactă pentru planurile referitoare la extinderea reţelei de puncte pick up, menţionând că aceasta va „creşte conform cu cererea de pe piaţă”. 

Cifra de afaceri a Packeta România a ajuns la 11,7 mil. euro în 2021, după o creştere de 160%, iar în 2022 va creşte cu 30%. Compania are 140 de angajaţi, după o creştere de 40% în 2022, iar aceştia lucrează atât în birouri, cât şi în depozitele operate de companie în Bucureşti şi în Oradea. 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank