ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Vlad Ardeleanu: Există un potenţial în oraşele mici pentru clinici medicale

25.02.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

♦ Tot mai mulţi investitori din zona clinicilor medicale se uită spre oraşele mici din zona celor mari, unde să investească şi să poată atrage forţă de muncă din zona centrelor universitare.

Vlad Ardeleanu, CEO al Medima Health şi fondator al clinicilor stomatologice Dr. Ardeleanu spune că potenţialul de creştere din zona serviciilor medicale este şi în oraşele mai mici, ocolite până acum de investitori, în condiţiile în care cererea este în continuare una ridicată.

„Avem trei clinici de stoma­tologie sub brandul Dr. Ardeleanu, în Bucureşti, Olteniţa şi Giurgiu. A patra în lucru este în Călăraşi. Conceptul de business este să punem accent pe familie, plecând de la copii la tratamente pentru adulţi şi urmărim oraşele mai mici, unde serviciile de stomatologie au o dezvoltare precară şi noi vrem să o dezvoltăm. Avem pacienţi care lucrează în străinătate şi îşi fac tratamentele la noi, când vin acasă. Modelul de lucru este de a aduce medici stomatologi din oraşele mari. În proporţie de 90% medicii vin din Bucureşti. Şi în viitor, pentru următoarele clinici vom aduce tot din Bucureşti sau din marile oraşe din proximitate cu medii universitare“, a spus Vlad Ardeleanu. Investiţia medie într-o astfel de clinică se ridică la circa 200.000 de euro.

„Noi securizăm inclusiv proprietatea, investim în achiziţie şi renovare. Obiectivul este să ne extindem constant, anul acesta la Călăraşi, anul viitor vrem două şi să dezvoltăm reţeaua având în vedere cererea de servicii“, a subliniat fondatorul. Reţeaua naţională de clinici de imagistică medicală şi radiologie Medima Health a încheiat 2021, primul an de activitate pe piaţa din România cu şase clinici operaţionale la nivel naţional, în urma unui volum de investiţii de peste 7 milioane de euro.

În cursul 2022, compania are planificate încă trei deschideri, în Bucureşti şi în ţară, iar către finalul anului 2022 este preconizată finali­zarea construcţiei Centrului de Diag­nostic Oncologic din Târgu- Mureş, a cărei investiţie totală se ridică la circa 5,5 milioane de euro.

Reţeaua cuprinde în prezent şase clinici de imagistică, dintre care două în Bucureşti, câte una în Călărăşi şi Alba Iulia, precum şi două centre de diagnostic oncologic, în Otopeni (în parteneriat cu Amethyst Radiotherapy) şi în Sibiu. Clinicile au avut peste 14.700 de pacienţi în această perioadă.

„În acest moment avem şase clinici operaţionale, trei în stadiu final de pregătire pentru deschidere - în următoarele două-trei luni vom avea 9 clinici operaţionale. La Târgu- Mureş dezvoltăm o clinică mai mare, urmează să fie finalizată spre finalul anului pentru a ajunge la 10 clinici de imagistică. Bugetul pentru o clinică de imagistică este între 1 milion şi 1,5 mil. euro. Sumele depăşesc un milion de euro deoarece investim în echipamente. Până acum am investit peste 15 mil. euro, dacă luăm în calcul şi clinica din Tg. Mureş.

În contextul pandemiei, un alt segment reprezentativ este cel al pacienţilor vindecaţi de infecţia COVID 19, care se prezintă în clinici pentru investigaţii de screening imagistic (CT pulmonar, RMN cerebral etc.).

„CT la plămâni, la torace, a explodat în timpul pandemiei. Este recomandabil să faci o investigaţie la plămâni în cazul persoanelor care au trecut prin boală. În România se făceau 38 de investigaţii de imagistică la mia de locuitori faţă de 204 în Uniunea Europeană în perioada 2018-2019, iar în stomatologie, numărul mediu de consultaţii este de 0,4 per capita, faţă de 1,2 la nivel de UE. Avem un decalaj mare în piaţă la ambele categorii, imagistică şi stomatologie faţă de media UE”, a spus Vlad Ardeleanu.

În septembrie 2020,pachetul majoritar de acţiuni a fost preluat de fondul de private equity Morphosis Capital. După preluare, în acţionariatul Medima au intrat medicul Gheorghe Iana, anterior director medical în cadrul clinicilor, şi Vlad Ardeleanu, care este responsabil cu extinderea şi construirea brandului Medina Health în România cât şi la nivel internaţional, din funcţia de director general.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank