• Leu / EUR4.9417
  • Leu / GBP5.7906
  • Leu / USD4.6288
ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Vlad Elias, co-fondator, Blue Lagoon Clean: Am investit aproape jumătate de milion de euro în criză în imobiliare, bijuterii şi transport

06.10.2020, 16:20 Autor: Alex Ciutacu

♦ Centrele de curăţare ecologică Blue Lagoon Clean înregistrează scăderi de 40-50% în cifra de afaceri, comparativ cu nivelul de 4 mil. lei obţinut în 2019.

Antreprenorii din spatele centrelor de curăţare ecologică Blue Lagoon Clean şi-au diver­si­ficat portofoliul de activi­tate în criză şi au investit în aproape jumă­tate de milion de euro în trei do­menii noi de activitate, şi-anu­me imobiliare, bijuterii şi trans­port, a explicat Vlad Elias, co-fondator al Blue Lagoon Clean, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parte­neriat cu CEC Bank.

„Vrem să venim cu un concept nou în imobiliare şi mergem pe apartamente de top, cu grădină sau terase foarte mari, care sunt complet utilate şi dotate, de la pahare până la farfurii. Vorbim mometan de trei aparta­mente şi investiţia depăşeşte 350.000 de euro. Pasul imediat următor este un bloc nou, dar trebuie să ne mai capitalizăm puţin. Vrem să facem un bloc P+4+mansardă, iar investiţia se ridică la 1,6 mil. euro“, a declarat Vlad Elias, care a fondat Blue Lagoon Clean şi EGV Customs Grup împreună cu soţia sa, Cristina Tarasevici. 

Investiţiile în imobiliare au debutat pentru cei doi cu acest proiect-pilot, iar în cazul diviziei de bijuterii Englehardt Ultimate Collection antreprenorii ţintesc piaţa produselor high-end printr-o colecţie care va fi lansată în ediţie limitată cu investiţii de peste 50.000 de euro. 

„Divizia a plecat de la o pasiune pentru frumos şi s-a materializat printr-o colecţie de bijuterii, cu 4 piese, iar din fiecare se vor produce doar 5 bucăţi. Vor fi în ediţie limitată, cu aur de 22 de carate“, a spus Vlad Elias. 

Pentru divizia de transporturi, antreprenorii s-au inspirat din perioa­da pandemiei, când livra­torii Blue Lagoon Clean au oferit clienţilor şi posibilitatea de a le intermedia cumpărăturile din supermarket-uri. 

„În pandemie am văzut că ser­­viciul de colectare şi livrare gra­tu­ită pentru curăţătorie merge bine şi l-am extins, întrucât toţi clienţii care beneficiau de serviciul acesta a­veau opţiunea să le facem noi cum­pă­răturile din supermarket.“

„Şi oamenii au apreciat acest lucru. Dacă am văzut că lucrurile au mers, am decis să dezvoltăm acest segment în afara serviciilor de curăţătorie. Suntem în teste cu câteva maşini şi dacă lucrurile evoluează bine vom merge mai departe“, a explicat el. 

Blue Lagoon Clean cuprinde 2 centre de curăţare ecologică în Bucureşti şi unul în Pantelimon, Ilfov, care deserveşte centrul de colectare şi livrare gratuită al companiei. 

„În momentul de faţă principala noastră preocupare este să păstrăm compania la linia de plutire, ulterior urmând să dezvoltăm un segment care acum 8 ani era de nişp – colectare şi livrare – şi care acum a devenit baza activităţii noastre. Planurile pentru următorii ani sunt să deschidem câte un astfel de centru de procesare şi colectare în fiecare sector al Bucureştiului“, a declarat invitatul. 

Cu toate acestea, cei doi antreprenori aşteaptă ca incertitudinea din economie să se domolească înainte de a demara investiţiile pentru proiectul care prevede câte un centru de colectare în fiecare sector, în contextul în care investiţia pentru un centru mic este cuprinsă între 80.000 şi 150.000 de euro, iar cea pentru un centru precum cel din Pantelimon se ridică la peste 600.000 de euro. 

Centrele de curăţare ecologică Blue Lagoon Clean au înregistrat în criză scăderi chiar şi de 70%, iar pentru finalul anului Vlad Elias estimează o scădere de 40-50% a cifrei de afaceri, în comparaţie cu nivelul de 4 mil. lei obţinut în 2019. În total, compania Blue Lagoon Clean cuprinde 40 de angajaţi. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Blue Lagoon Clean în România: 

♦ Lipsa unei strategii de ţară. La noi este o problemă  generalizată. Vorbim de toate domeniile economice, noi nu ştim o direcţie, unde vrem să ajungem, în cât timp şi cu ce resurse. 

♦ Fiscalitate ridicată.

♦ Infrastructură educaţională.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank