ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Vlad Stănescu, Blugento: Anul viitor vrem să deschidem primul birou internaţional în Europa de Vest

01.09.2022, 18:00 Autor: Alex Ciutacu

Compania a atras în 2019 o investiţie de 1 milion de euro din partea fondului polonez R22, investiţie prin care se viza încă de atunci internaţionalizarea.

Furnizorul de soluţii de e-commerce Blugento se pregăteşte pentru extinderea internaţională şi plănuieşte să deschidă în 2023 primul birou din Europa de Vest, după cum a explicat Vlad Stănescu, CEO şi cofondator al Blugento, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Eu sper ca anul viitor să intrăm în prima ţară din Europa de Vest. Cea mai interesantă piaţă este cea din Marea Britanie, dar şi Franţa sau Germania sunt avansate. De asemenea, pieţele nordice sunt foarte avansate".

Înfiinţată în 2016 la Cluj, compania Blugento a atras o investiţie de 1 milion de euro de la grupul polonez R22. Încă de atunci furnizorul de soluţii de e-commerce pe model SaaS (Software as a Service) viza extinderea internaţională, însă pandemia a pus în aşteptare aceste planuri. Acum, ambiţia de internaţionalizare începe etapizat, primul pas fiind cel de a găsi clienţi din acele pieţe vestice, pe baza cărora să îşi sprijine intrarea în piaţă.

„Apoi înseamnă să angajăm local o persoană pe vânzări care să coordoneze o echipă de suport şi vânzări în acea piaţă. Dacă doreşti să atragi marea masă a unei pieţe în momentul acela trebuie să elimin toate obstacolele, iar vorbitul în limba engleză pentru un business din Franţa sau Germania nu este aşa confortabil ca vorbitul în limba germană şi trebuie să eliminăm acel obstacol. Va fi o intrare cu angajaţi şi birouri“.

Compania are peste 300 de clienţi în România şi lucrează în prezent la lansarea unei noi generaţii pentru soluţia cunoscută drept Zento, ceea ce va aduce „trecerea de la o tehnologie mai accesibilă către una mai enterprise“, respectiv un număr mai rafinat de clienţi cu volume mai mari şi nevoi puţin mai avansate, aşa cum explică CEO-ul.

„Clienţii vin din toate sectoarele, atât b2c, cât şi b2b, adică vânzare en-gros către partenerii de afaceri, iar verticalele sunt diverse, de la fashion, la băuturi alcoolice, pe toate segmentele".

El spune că piaţa de comerţ online din România este formată în principal din clienţi b2c, care se adresează consumatorului, însă încă dinainte de pandemie se poate observa o tendinţă în creştere şi pe segmentul b2b.

„Observăm o creştere foarte mare pe b2b, care este un curent de digitalizare, astfel companiile care au un business perfect funcţional şi care vând prin telefon sau e-mail către parteneri, uneori pe volume foarte mari, doresc să digitalizeze această relaţie, astfel încât să poată scala afacerea fără să crească echipa de vânzări".

Blugento are şi clienţi din piaţa locală care mizează pe internaţionalizare prin intermediul platformei lansate de românii din Cluj, dar Vlad Stănescu spune că marea provocare nu vine dinspre soluţia tehnică, aceasta fiind realizată chiar şi în câteva zile.

„Provocarea apare când trebuie să faci distribuţie internaţională pentru că atunci când te duci să vinzi în Germania sau în Franţa concurezi cu producătorii din acele pieţe şi aşteptările utilizatorilor sunt aliniate cu cele din piaţa respectivă, suport în limba respectivă, livrare a doua sau a treia zi în funcţie de tradiţia din acea piaţă, costuri de livrare aliniate, iar provocarea vine destul de mult din zona aceasta".

El le recomandă clienţior să intre într-o piaţă internaţională iniţial prin livrare din România, chiar dacă primele comenzi înseamnă pierderi, pentru ca mai apoi să ajungă la un model de business care să justifice un sistem de e-fulfillment în piaţa respectivă.

„Astfel să poată trimite ulterior câte doi paleţi de marfă într-un depozit din Germania, spre exemplu, unde intră automat comenzile plasate pe magazin, sunt livrate, sunt procesate retururi şi cumpărătorul final nu simte că a fost penalizat pentru că a cumpărat de la acest magazin şi nu de la unul de tradiţie. La fel au făcut şi brandurile din Polonia şi alte ţări care au intrat în România şi vând pantofi sau alte bunuri".

Cifra de afaceri a Blugento s-a apropiat de 800.000 de euro în 2021, iar pentru acest an vizează o creştere de 40-50%, în timp ce numărul de angajaţi a ajuns la 22 de persoane. Acţionariatul companiei este format astăzi din Vlad Stănescu, Sandu şi Sergiu Băbăşan - aceştia trei fiind echipa fondatoare - precum şi din fondul polonez R22.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank