ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Adrian Răşoiu, FlixBus: Economia transportului cu autocarul este destul de simplă - autocarul are o capa­citate de 50 de locuri şi în medie cu un preţ rezonabil, un preţ competitiv, poţi opera pe break-even undeva cu o încărcătură de 50%, 60%, deci automat îţi mai rămân 40% din autocar care pot fi o marjă de profit

16.08.2024, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Compania germană FlixBus, cu sediul la München, ce furnizează servicii de mobili­tate, operând în peste 40 de ţări la nivel mondial, inclusiv în România, pariază pe transportul rutier de persoane şi vrea să atragă noi parteneri în reţea.

„Economia transportului cu autocarul este destul de simplă - autocarul are o capa­citate de 50 de locuri şi în medie cu un preţ rezonabil, un preţ competitiv, poţi opera pe break-even undeva cu o încărcătură de 50%, 60%, deci automat îţi mai rămân 40% din autocar care pot fi o marjă de profit. Şi atunci nu eşti obligat să mergi cu un preţ mare, ci mai degrabă e important să ţinteşti o încăr­care cât mai mare a autocarului. Iarăşi cu o încărcare de 80%, spre exemplu, automat şi marja de profit este un pic mai mare şi auto­mat atunci şi posibilitatea de a se amortiza autocarul este mai uşoară. Evident, ce vedem noi aici în piaţă şi este diferit de ce promo­văm noi şi ce încercăm noi împreună cu partenerii noştri. Noi nu reţinem flotele, autocarele nu sunt ale noastre, ci le operăm împreună cu parteneri de transport local în fiecare dintre ţările în care operăm. La momentul de faţă reţeaua FlixBus este disponibilă în 43 de ţări pe tot globul“, a spus Adrian Răşoiu, business development manager, FlixBus în România, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.

FlixBus, compania travel-tech care ope­rează cea mai mare reţea de autocare in­terur­bane din Europa, şi-a extins oferta din România şi a venit cu noi conexiuni pentru sezonul de vară spre Grecia şi litoralul bul­găresc. Portofoliul de curse a fost completat spre destinatii precum Varna, Albena, Balcic, Sunny Beach, Nisipurile de Aur, Beala şi Obzor.

„Prin creşterea numărului de destinaţii disponibile din România spre Grecia şi Bul­garia sperăm să contribuim la o schimbare în modul în care oamenii călătoresc, ţinând cont de impactul asupra mediului. Autocarul re­pre­zintă o alternativă faţă de autoturismul personal şi de avion pentru cei care vor să că­lătorească către destinaţia lor de vacanţă. La nivel local, în regiunea România - Bulga­ria, călătorii Flix au reuşit să reducă 18.310 tone de CO2 călătorind cu FlixBus în detrimentul altor moduri de transport“, a declarat Adrian Răşoiu, reprezentant FlixBus România.

FlixBus a fost lansată în 2013 în Germania, de AndrŽ SchwŠmmlein şi Daniel Krauss şi operează în 40 de tări din Europa, America de Nord, America de Sud şi Asia.  Anul trecut, 81 de milioane de pasageri au călătorit în peste 5.600 de destinaţii, folosind serviciile FlixBus, FlixTrain, Greyhound şi Kamil Ko.

„Concurăm cu avioanele şi ne dorim să „batem“ avioanele în acest sens şi credem că pe distanţe scurte întotdeauna autocarul va fi mult mai accesibil pasagerului, chiar dacă timpul este un pic mai lung. Deşi dacă iei în seamă şi timpul până ajungi la aeroport, întârzirele la aeroport, posibile delay-uri pe care le poate avea şi avionul, la final s-ar putea pe o distanţă de, nu ştiu, 400 de kilometri, 500 de kilometri cu avion pe distanţă atât de scurtă, autocarul este mai prietenos cu mediul, timpul este aproape la fel, confortul este similar“, a spus Adrian Răşoiu.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank