ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Adrian Rus, Komoder: Companiile româneşti care ies la export au nevoie de o platformă în care să găsească avocaţi, notari, contabili şi alte relaţii de business. Chiar românii din afara ţării ne-ar putea ajuta

25.10.2024, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

Komoder operează astăzi 20 de showroomuri în 12 ţări ♦ Compania investeşte circa 4 mil. euro pentru un depozit nou lângă Cluj şi pregăteşte intrarea în producţie ♦ Cifra de afaceri s-a ridicat la aproximativ 17 mil. euro la nivel de grup în 2023, iar ţinta pentru 2024 este de 20-30%.

Companiile româneşti care vor să se extindă în pieţele internaţionale au nevoie de o platformă în care să identifice mai uşor relaţiile de business necesare în fiecare piaţă, de la avocaţi şi până la contabili, a explicat Adrian Rus, fondator şi CEO al Komoder, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„O companie care iese pe cont propriu ar trebui să aibă relaţii cu care să îşi deschidă o firmă, relaţii cu care să închirieze spaţii sau o platformă în care să regăsească aceste relaţii, să găsească avocaţi, notari, toate acestea sunt o loterie în momentul în care vrei să te extinzi în afara ţării“.

Retailerul de fotolii de masaj Komoder este în mod constant într-o strategie de extindere la nivel european prin showroomuri. În prezent, compania are 20 de showroomuri în 12 ţări şi cele mai bune vânzări sunt înregistrate în România, Spania şi Olanda.

„Acum trebuie să faci totul pe cont propriu, să mergi acolo, să cauţi, să vorbeşti, să ai un translator cu tine dacă nu vorbeşti limba respectivă. (...)“

„Poţi să o dai în bară cu un avocat sau cu un contabil care poate e neglijent sau poate nu face lucrurile aşa cum te-ai aştepta să o facă“.

Autorităţile din România, camerele de comerţ, ambasadele pot colabora pentru a lansa o astfel de platformă. Mai mult, experţii înscrişi în platformă ar putea fi chiar românii care sunt plecaţi în străinătate.

„M-aş gândi ce util ar fi să avem o platformă în care chiar românii din afara ţării care sunt avocaţi, notari, contabili să aibă o platformă unde să îşi publice serviciile sau măcar o colecţie de website-uri în care să intri şi să găseşti toate referinţele pentru aşa ceva. Sunt sute, mii de români specializaţi în aşa ceva care lucrază pe cont propriu şi e foarte greu să îi găseşti, deşi ei sunt specialişti de foarte bună calitate“.

În 2024, Komoder nu s-a extins prin showroomuri noi, însă a investit în relocări şi remodelări. Totodată, compania a venit în piaţă cu produse noi, precum un fotoliu de masaj cu certificări medicale şi un fotoliu de masaj pentru segmentul low-budget.

„Anul acesta am relocat trei showroomuri, inclusiv în Ungaria, am redecorat showroom-ul de la Lyon şi ne-am extins cu un spaţiu de depozitare în zona respectivă“.

Compania investeşte în prezent circa 4 mil. euro într-un spaţiu logistic multifuncţional, aflat la 5 km de Cluj, care va cuprinde 5.000 mp spaţiu de depozitare şi 1.500 mp spaţiu de birouri.

„Sperăm ca până la finalul anului să obţinem autorizaţia de construire şi până la finalul anului 2025 să putem depozita primele mărfuri acolo“.

În următorii ani, Adrian Rus vrea să intre şi în producţie, însă până atunci antreprenorul se gândeşte mai degrabă la asamblarea fotoliilor de masaj pe care astăzi le produce cu parteneri internaţionali.

„Nu am abandonat absolut deloc ideea de producţie, lucrăm la această idee, avem deplasări în fabricile din China pentru a înţelege exact procesul prin care trece un fotoliu, vom începe cu o linie de asamblare după care vom trece să vedem cum putem face producţia anumitor piese din componenţa unui fotoliu“.

 După finalizarea noului depozit de lângă Cluj, o parte din acesta va fi alocat pentru diferite activităţi de asamblare.

„Nu cred că vom avea în 2025 un prototip, dar cred că la începutul lui 2026 vom avea un produs despre care vom putea spune că este asamblat sau produs parţial aici“.

Komoder a înregistrat o cifră de afaceri de circa 10 milioane de euro pe piaţa internă în 2023, la care se adaugă încă 7 milioane de euro din piaţa externă. Pentru anul acesta estimează o creştere de 20-30%.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank