ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Alex Ţuca, CEO, AlecoAir: Am deschis în aprilie al doilea showroom şi ne dorim să ne extindem naţional. Afacerile AlecoAir au ajuns la peste 33,3 milioane de lei după o creştere de 33% în 2020

21.06.2021, 12:00 Autor: Alex Ciutacu

Compania AlecoAir, activă în producţia şi distribuţia de aparate pentru tratarea aerului şi soluţii de mobilitate electrică, a deschis în primăvara acestui an al doilea showroom, în mallul Băneasa Shopping City, iar pe termen lung vizează extinderea la nivel naţional, a explicat Alex Ţuca, CEO şi acţionar majoritar al AlecoAir, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Am mai deschis un showroom în aprilie, în Băneasa Shopping City. Suntem la început de drum acolo, vom vedea cum vor evolua lucrurile. Ne-am dori să ne extindem la nivel naţional, dar vom lăsa lucrurile să vină de la sine, nu grăbim nimic şi nu vrem să riscăm unde nu este cazul“. 

Primul showroom al companiei a fost deschis în urmă cu patru ani în mallul Plaza România din Capitală şi a ajutat compania să îşi consolideze imaginea în faţa clienţilor. În ceea ce priveşte extinderea reţelei de showroomuri, una dintre problemele ridicate de AlecoAir este cea a lipsei de personal. 

„Ne dorim să ne extindem la nivel naţional doar că este o problemă generală cu forţa de muncă în continuare, şi încă avem o problemă chiar şi după anul acsta de pandemie, când se presupune că oamenii au rămas fără locuri de muncă. Până nu reuşim noi să pregătim oameni pentru a oferi cele mai bune servicii nu ne lansăm în noi proiecte“. 

Compania controlată de Alex Ţuca este activă în piaţa produselor de tratare a aerului de circa 15 ani, prin brandul AlecoAir. La câţiva ani după lansarea companiei, antreprenorul a introdus pe piaţă şi brandul AirMotion, care acoperă trotinete electrice, biciclete electrice şi alte soluţii de acest tip. „Vindem şi b2b, dar anul trecut am vândut foarte mult b2c. Practic, tot online-ul a explodat şi ştim foarte bine că acest segment a mers cel mai bine dintre toate anul trecut. (...)“

„Noi în principal suntem focusaţi tot pe AlecoAir, este domeniul care ne-a lansat şi îmi place mai mult partea asta, ce găsim în interiorul produselor, cum putem aduce plus valoare, ce gadget-uri noi putem aduce pentru clienţi“. 

Brandul AirMotion ar putea ajunge să reprezinte până la 20% din vânzările totale ale companiei în 2021, deşi segmentul a fost afectat pe parcursul anului trecut. 

Toate produsele companiei sunt realizate în parteneriat cu mai mulţi producători din China, în contextul în care Alex Ţuca spune că a găsit acolo o flexibilitate foarte mare. Cu toate acestea, el speră ca într-o zi să înceapă să producă şi în România. 

„Este un vis mai vechi de-al meu, dar încă este în acest stadiu de vis. Mi-aş dori foarte mult să începem o minimă producţie aici în România, pentru că îmi doresc să ne ridicăm ca ţară şi să nu fim nevoiţi doar să importăm şi să luăm totul din afară aşa cum ni se dă“. 

Pe fondul tensiunilor din lanţurile de aprovizionare la nivel global, una dintre problemele legate de producţia în China ţine de creştera abruptă a costurilor de transport. 

„Cumva, problema asta se prefigura din finalul anului trecut, am luat măsurile care au ţinut de noi, dar mai departe vom vedea cum va evolua situaţia. Preţurile containerelor au explodat, problema vestitelor cipuri escaladează şi termenele sunt din ce în ce mai mari pe producţie, ajung şi la 3-4 luni. Transportul nu doar a crescut, dar se găseşte din ce în ce mai greu un loc pe navă, efectiv nu ai unde pune un container“. 

Criza cipurilor dar şi creşterile de preţuri pe materiile prime afectează compania, întrucât majoritatea produselor pe care le realizează cu partenerii din China implică cipuri. 

„Noi încă nu am crescut preţurile, am asimilat creşterile din marja noastră pentru că vrem să oferim preţuri bune clienţilor, într-o piaţă în care deja toată lumea creşte. Am zis să nu facem şi noi asta printre primii, o vom face când nu se va mai putea. Am absorit creşteri de 10%, la unele chiar şi mai mult“. 

Compania cu 30 de angajaţi a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 33,3 mil. lei, în creştere cu peste 33% faţă de anul anterior. La acest rezultat, AlecoAir a obţinut un profit net de peste 2,3 mil. lei, conform datelor de pe platforma Confidas. 

Dincolo de investiţia în showroom-ul din Băneasa Shopping City, compania nu are în plan investiţii noi în 2021 şi îl vede ca pe un an de consolidare. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank