♦ Specialiştii în transporturi sunt tot mai căutaţi de către companii, iar intrarea pe piaţa locală a unor mari jucători precum DP World sau expansiunea unor grupuri locale precum Grampet au dus la creşterea numărului de absolvenţi specializaţi în transporturi, a explicat Anamaria Ilie, senior lecturer la Facultatea de Transporturi a Universităţii Naţionale de Ştiinţă şi Tehnologie Politehnica Bucureşti.
Facultatea de Transporturi din cadrul Politehnicii Bucucureşti are partenere peste 70 de companii în ceea ce priveşte programele de internship, iar Poli, pentru a atrage elevi, viitori studenţi, organizează o serie de evenimente precum Polifest sau Poli AutoFest unde vin companii partenere alături de universitate pentru a promova un anumit domeniu.
„Ne întâlnim cu studenţii pe care îi avem la Facultatea de Transporturi şi pentru toate cele cinci specializări şi patru domenii, încă din liceu, încă de când sunt pe băncile unităţilor de învăţământ. Profesorii, alături de echipa de promovare, avem la Facultatea de Transporturi o echipă de promovare cu care ne plimbăm şi promovăm facultatea şi fiecare specializare în toate unităţile de învăţământ din Bucureşti. De exemplu, Facultatea de Transporturi are contracte de practică şi stagii de practică cu peste 70 de companii reprezentative pentru fiecare domeniu. Anul trecut şi de mulţi ani avem GFR - Grup Feroviar Român, Alstom, Bosch România şi sunt mult mai multe alte companii care vin alături de noi. DP World România a fost anul trecut alături de noi, sper să vină şi mai departe. Vorbim despre companii reprezentative în domeniul transporturilor, dar şi auto. Avem şi companii de logistică şi de expediţii şi pe partea de depozitare şi de picking“, a explicat Anamaria Ilie.
Ea explică faptul că toate disciplinele noastre, la toate cele patru domenii, sunt întotdeauna însoţite de partea de software. „Toţi studenţii noştri, pornind din anul I, încep să înveţe partea aceasta de informatică în transporturi, programare în transporturi, informatică în transporturi, toate acestea. Şi toate disciplinele sunt axate pe softuri dedicate transporturilor. Avem spre exemplu programare în Python, în anul I“, a spus şeful de lucrare - echivalentul lectorului universitar din zona de inginerie.
Concurenţa cu universităţile din afară se face inclusiv prin companiile care vin pe plan local şi cresc astfel competitivitatea universităţii.
„În noul an universitar am avut o creştere cu aproximativ 20% a numărului de studenţi. A crescut interesul pentru domeniul ingineriei deoarece absorbţia pe piaţa muncii este foarte mare. Toate companiile din domeniul transporturilor au înţeles că aici îşi găsesc absolvenţi buni şi să ştiţi că sunt foarte apreciaţi pe piaţă. Indiferent unde mă duc în toate prezentările pe care le fac ale Facultaţii de Transporturi şi specializării pe care o reprezint, ingineria transporturilor şi a traficului, nu am auzit niciodată o companie din domeniul transporturilor, care să nu ne laude şi să nu spună cuvinte de bine despre specialistul în ingineria transportului. Nu avem absolvenţi de transporturi care să nu fie angajaţi. Doar cred că cine nu-şi doreşte“, a spus Anamaria Ilie.
În prezent numărul absolvenţilor din Facultatea de Transporturi nu reuşeşte să acopere cererea din piaţa transporturilor.
Ea explică faptul că foarte mulţi dintre absolvenţi îşi fac propriile companii în domeniu. „Este un trend în care mulţi dezvoltă propriile lor companii - pe partea de transporturi de marfă, pe partea de logistică plus inginerul de trafic pe partea de transport urban şi periurban. Avem absolvenţi care au propriile lor companii pe zona de mobilitate urbană“.
Un alt pilon de atragere de noi studenţi îl reprezintă companiile cu care colaborează Politehnica.
„Din start, când văd nume mari de companii din transporturi, ne privesc alt interes. Colaborăm cu grupul GFR Grampet, avem parteneriat DP World, companie care a fost în stand cu noi la POLI Fest, Alstom România este un foarte mare angajator pentru studenţii noştri, TPBI, etc. Considerăm că nu se poate face educaţie, mai ales în partea de inginerie, fără a ţine cont de cerinţa pieţei. Suntem deschişi pentru parteneriate. Mai mult de 70% încercăm să ne mulăm programa şcolară pe cerinţele pieţei de transporturi, mai ales că tehnologia se îmbunătăţeşte pe zi ce trece“, a subliniat Anamaria Ilie.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE