ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Andrei Cerbu, cunoscut pentru Buntare şi Mexican Bizness, a colaborat cu USAMV pentru a lansa producătorul de hrană gătită pentru câini Drooler, pe care îl extinde în 2025 la nivel naţional

26.11.2024, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Businessul a fost dezvoltat alături de regizorul Alex Coteţ şi a atras finanţări de la Andrei Botescu, cel care a readus la viaţă brandul Pegas, respectiv Ciprian Sălceanu, cofondator al gelateriei Friddi ♦ Drooler vrea să ajungă la o cifră de afaceri de peste 3 mil. euro în 2025 dacă atinge maximul capacităţii actuale de producţie, adică 2.000 de porţii de mâncare pe zi.

Antreprenorul Andrei Cerbu a cola­borat cu Facultatea de medi­ci­nă veteri­nară din cadrul Universi­tăţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) Cluj pentru a dezvolta circa 6.000 de diete pentru câini, bazate pe mâncare gătită, cu ajutorul cărora a lansat start-up-ul Drooler, a explicat Andrei Cerbu, fondator al Drooler, în emisiunea ZF Investiţi în România!, reali­zată în parteneriat cu CEC Bank.

„Drooler este primul brand şi pri­ma fabrică de mâncare gătită pen­tru câini din România. Ideea a venit de la faptul că îmi plimbam câinele în parc cu alţi prieteni proprietari de câini şi toţi împărtăşeam acelaşi scep­ticism cu privire la conţinutul real al mâncării de tip boabe“.

Când i-a venit această idee, An­drei Cer­bu era deja antreprenor, în­tru­cât a pornit în aprilie 2018 compa­nia Buntare, adică un food-truck cu mâncare mexicană sub bran­dul Mexican Bizness. În scurt timp şi-a cum­părat a doua rulotă, iar în 2023 opera şapte unităţi de tip food-truck, cu care mergea inclusiv la marile festivaluri.

El a deschis pe rând şi două unităţi HoReCa, dar pe prima a închis-o rapid, repre­zentând şi primul său eşec în afaceri. Ulterior a deschis o terasă pe Dorobanţi, ca­re a mers mai bine. La începutul anului 2024, antre­prenorul a făcut exit din businessul Buntare.

„La începutul acestui an s-a ivit oportu­nitatea unui exit către un alt antreprenor din acelaşi domeniu, ca să mă concentrez exclu­siv pe busi­nessul Drooler. (...) Buntare avea o cifră de afaceri de 1,7 milioane de lei când am vândut, două food-truckuri proprii şi restul închiriate“. În paralel, Andrei Cerbu a inves­tit profitul din businessul HoReCa începând cu 2022 în dezvoltarea unei afaceri cu hrană gătită pentru câini. În total a investit peste 70.000 de euro pentru a echipa spaţiul de producţie din Bucureşti.

După ce a dezvoltat câteva reţete a mers cu ele căre USAMV pentru a testa dacă sunt potrivite şi pentru a le calibra. Din colabo­rarea cu mediul universitar au ieşit circa 6.000 de diete, ceea ce a dus la nevoia unei componente IT care să trieze informaţiile şi să ofere soluţii personalizate în funcţie de caracteristicile fiecărui câine.

„Noi le-am propus tema de discuţie, am realizat această cercetare, după ce am cali­brat produsele împreună am făcut şi acel stu­diu într-un adăpost de câini, unde am stu­diat efec­tul mâncării noastre asupra câinilor din acel adăpost şi rezultatele au fost 100% pozitive“.

Antreprenorul spune că i-ar încuraja şi pe alţi antreprenori să meargă spre universităţi şi să colaboreze, aşa cum se întâmplă în alte ţări din Europa sau din SUA.

În ceea ce priveşte partea financiară, Drooler are un contract de sponsorizare către universitate pentru a susţine materialele de cercetare şi pentru a-i remunera pe cei implicaţii. Mai mult, startup-ul colaborează cu un doctorand care a ales ca temă efectele mâncării gătite asupra câinilor.

„Cei de la universitate îmi propun să facem şi pentru pisici, o piaţă la fel de mare. Ei îşi doresc să fie parteneri cu noi inclusiv pe etichetă şi avem o colaobrare foarte bună. Ei în sine dezvoltă acolo multe produse şi unele ajung să fie brevetate, altele nu. Cred că cine are o idee de afaceri poate să se ducă doar la universitate să zică daţi-mi un proiect că eu îl lansez în piaţă“.

Drooler a început livrările în Bucureşti în noiembrie 2024, iar în 2025 vrea să se extindă la nivel naţional prin trei puncte logistice în Timişoara, Iaşi şi Cluj, unde să trimită mâncarea produsă la Bucureşti, care are un termen de valabilitate de 6 luni în formă congelată.

„Aşa ne dorim să ne dezvoltăm, să avem în 2025 trei centre logistice în Iaşi, Cluj şi Timişoara. Avem şi ideea de a colabora cu pet shop-uri, să fie partenerii noştri, să le trimitem produsele şi toate echipamentele de refrigerare şi ei să livreze către clienţii din zona respectivă în baza sistemului nostru de gestionare şi de fullfilment“.

Andrei Cerbu a dezvoltat încă de la început Drooler alături de regizorul Alex Coteţ, cu care a fost partener şi în afacerea Buntare. După ce au investit profitul din HoReCa pentru a pune pe picioare afacerea, cei doi au căutat noi finanţări pentru lansare şi marketing.

Astfel, Drooler a atras o finanţare de 30.000 de euro de la Andrei Botescu, cel care a readus la viaţă brandul de biciclete Pegas, înainte de a-l vinde către antreprenorul Iulian Stanciu, preşedintele eMAG. Mai recent, Drooler a atas încă o finanţare de 30.000 de euro de la antreprenorul Ciprian Sălceanu, cofondator al gelateriei Friddi.

„Scopul nostru în acest moment este să atingem maximul de producţie pe care îl putem avea în fabrica noastră, adică 2.000 de porţii pe zi, asta se traduce într-o cifră de afaceri de 3,2 milioane de euro. Asta vrem să atingem în 2025 şi toate bugetele noastre se îndreaptă acum către marketing ca să ajungem la această cifră“.

Investiţia pentru extinderea din 2025 se ridică la 60-70.000 de euro.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank