ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Antreprenorul Dan Drăghici este în discuţii cu un fond de investiţii şi cu un potenţial partener strategic după ce a investit peste 4 mil. euro în laboratorul de tehnică dentară de la Miroslava

15.10.2024, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Grupul Drăghici Dental a finalizat în 2024 investiţii noi de 1,8 mil. euro în laboratorul de tehnică dentară. ♦ Cifra de afaceri la nivel de grup s-a ridicat la 4,3 mil. euro în 2023, iar în 2024 ar putea ajunge la 4,7 mil. euro.

Grupul Drăghici Dental este în discuţii cu mai mulţi potenţiali investitori pentru laboratorul de tehnică dentară pe care l-a dezvoltat la Miroslava, judeţul Iaşi, printr-o investiţie de peste 4 mil. euro, în contextul în care producţia locală poate deservi o piaţă europeană sau chiar globală, a explicat Dan Drăghici, fondator al Drăghici Dental, în emisiunea ZF Investiţi în România!, reali­zată în parteneriat cu CEC Bank.

„Suntem în discuţii cu parteneri strate­gici foarte puternici, dar şi cu fonduri de in­vestiţii. Recent, am primit şi prima ofertă fi­nanciară concretă de la un fond de investiţii, pe care o analizăm şi vedem mai departe ce vom face“.

Laboratorul de teh­nică dentară al grupului a fost mutat în parcul industrial Miroslava la finalul anului 2023, du­pă investiţii iniţiale de 2,2 milioane de euro pentru un laborator de tehnică dentară, spaţii de birouri şi spaţii de cursuri. În 2024, grupul a mai investit încă 1,8 milioane de euro în echipamente pentru noul laborator de teh­nică dentară.

„Digitalizarea stomatologiei la nivel global mi-a creat o piaţă globală pentru laborator. E adevărat că începem cu o piaţă europeană, dar văd perspective bune pe zona de laborator de tehnică dentară pentru că noi în momentul de faţă suntem printre puţinele laboratoare de mari dimensiuni, iar concurenţa noastră este reprezentată de laboratoarele din China şi de două-trei laboratoare din Europa“.

Laboratorul de la Miroslava produce la 30-35% din capacitate, iar misiunea antreprenorului Dan Drăghici este să identifice cea mai bună modalitate de a creşte activitatea pe laborator.

„Eu analizez două direcţii, adică un drum în care să alegem un fond de investiţii şi să creştem Drăghici Dental la nivel local şi la nivel european alături de ei sau un drum în care mergem către un partener strategic, adică către un grup foarte mare care să ne preia sau cu care să devenim parteneri şi-atunci ei au forţa de a ne umple capacitatea de producţie în maximum 2-3 săptămâni“.

Producţia de la Miroslava a fost gândită ca o concurenţă europeană pentru producţia laboratoarelor din China, în contextul în care 80% din tehnica dentară din Franţa, de exemplu, este produsă în China.

„Este aproape imposibil să ne batem cu China, dar avem alte avantaje care acoperă diferenţele de preţ, diferenţe care nu mai sunt la fel de mari cum erau acum 3-4 ani. (...) Noi în momentul de faţă producem undeva la 200-250 de amprente pe zi, iar eu sunt în discuţii cu cineva care are capacitatea să ne trimită 800 de amprente în fiecare zi. E clar că este loc de creştere, tehnica dentară se va schimba enorm de mult în perioada următoare“.

Până la o concluzie în privinţa unui potenţial partener sau investitor strategic, grupul lucrează la extinderea activităţii laboratorului atât pentru piaţa internă, cât şi pentru pieţele europene. Piaţa externă în care a intrat până acum cel mai mult este piaţa din Franţa.

„Dacă acum doi ani încasam 4-5.000 de euro pe lună din Franţa, anul trecut am încasat în medie 10-20.000 de euro, acum ne ducem pe la 60-70.000 de euro. Eu zic că anul viitor vom încasa 1 milion de euro din Franţa, dar acum ne uităm şi spre alte pieţe. Vrem să intrăm în Italia, Germania şi ţările nordice“.

Grupul Drăghici Dental este format dintr-un laborator de tehnică dentară, un lanţ de clinici stomatologice sub brandul Junior & Family Dental Center, respectiv firma Safra Dental Club, specializată pe import, distribuţie şi pe organizarea de conferinţe de specialitate. Lanţul de clinici înseamnă patru unităţi proprii în Iaşi, Bucureşti şi Timişoara, respectiv alte două clinici partenere în Bacău şi Iaşi.

Cifra de afaceri la nivel de grup s-a ridicat la 4,3 mil. euro în 2023, iar anul acesta ar putea ajunge la peste 4,7 mil. euro. În grup lucrează circa 115 oameni în prezent.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank