♦ România are nevoie de o dezvoltare puternică şi rapidă a infrastructurii pentru a forma şi o piaţă locală puternică, în contextul în care în prezent exportă fier vechi şi importă fier-beton şi sârmă laminată pentru construcţii, adâncind şi mai mult deficitul comercial.
Lipsa proiectelor majore de infrastructură în ultimii 10-15 ani a dus la creşterea puternică atât a exporturilor de materie primă, cât şi a importurilor de bunuri cu valoare adăugată, în contextul în care aici nu exista suficientă cerere.
„România generează anual 1,5-3 milioane de tone de fier vechi anual care merge la export. România exportă materia primă în Turcia, Bulgaria, Italia şi mai departe. Noi vrem să captăm acest fier vechi şi să îl valorificăm într-o nouă fabrică de 300 mil. euro de oţel-beton şi sârmă laminată. Acelaşi lucru se întâmpla în Spania şi Italia în anii ’80. După care a urmat «explozia» proiectelor de infrastructură în Spania. Trebuie să existe un plan naţional pentru industrie naţională care să acopere cererea locală, să respecte mediul şi să fie cu tehologie avansată“, a declarat Carlo Beltrame, CEO la Donalam Călăraşi.
AFV Beltrame Group, acţionarul Donalam, unul dintre cei mai mari producători europeni de bare din oţel şi alte oţeluri speciale, anunţă o investiţie de 300 mil. de euro într-o capacitate de producţie de oţel-beton şi sârmă laminată în România.
„România a ajuns aici, deşi era un mare producător de oţel şi beton, din cauza lipsei unei politici industriale, lipsei de proiecte majore, fiind pe ultimul loc în UE după numărul de kilometri de autostradă, iar infrastructura poate contribui la dezvoltarea industriei. Nu te poţi baza doar pe viteza internetului când nu ai autostrăzi pentru a transporta bunurile“, a subliniat Carlo Beltrame.
Spre exemplu, în ultimii ani s-au inaugurat an de an doar zeci de kilometri de autostradă în cel mai bun caz, iar orice mare proiect a fost amânat la nesfârşit.
Materia primă pentru producţia de oţel-beton şi sârmă laminată pentru noua fabrică va fi importată, în condiţiile în care oţelul necesar nu se produce în România, însă restul de resurse: energie, piese de schimb etc. vor veni de la furnizori locali, a mai spus Carlo Beltrame. Combinatul pe care italienii vor să îl construiască în România va avea o capacitate de producţie de cel puţin 600.000 de tone pe an de oţel-beton şi sârmă laminată. Investiţia va duce la crearea a aproximativ 250 de noi locuri de muncă direct la nivel local, precum şi la aproape 1.000 de locuri de muncă indirect, potrivit reprezentanţilor companiei.
„Proiectul este de 300 mil. euro, greenfield. Nu am ales încă locaţia dar va fi cea mai modernă uzină din lume. Vom produce acolo oţel-beton şi sârmă laminată.
România nu are un producător local de oţel-beton şi sârmă laminată, iar aceste două elemente sunt coloana vertebrală a dezvoltării, de la străzi la spitale, autostrăzi, infrastructură. Tot. Şi faptul că România importă tot şi exportă 3 milioane de tone de materie primă anual este o foarte mare problemă. Proiectul nostru este de a vinde 600.000-700.000 de tone de oţel-beton şi sârmă laminată pe piaţa locală. Piaţa locală acum are 1,5 mil. tone de materiale importate. Uzina va fi cea mai avansată din lume şi cu cele mai mici emisii din lume. Odată ce alegem locaţia vom începe imediat. Vrem ca până în 2024 să fie gata. Vom avea şi un parc fotovoltaic de 100 MW. Situl va avea 200 de hectare“, a subliniat CEO-ul companiei. El spune că viitoarea uzină va reduce deficitul comercial al României cu 1 miliard de euro, va genera taxe de 15 mil. euro anual şi va avea 270 de angajaţi direct şi 350 mil. euro valoare adăugată pentru economia locală. „Targetul este să fim la 300-350 km de Bucureşti cu noua fabrică“.
Grupul Beltrame deţine în România combinatul siderurgic Donalam din Călăraşi, specializat în producţia de bare de oţel laminate la cald şi oţeluri speciale, cu utilizări în diverse industrii, de la petrol şi gaze, auto, echipamente mecanice mari şi hidraulice, la maşini şi echipamente agricole.
Compania exportă anual circa 180.000 tone de produse pe piaţa europeană.
Donalam a avut în 2020 o cifră de afaceri de 292 de milioane de lei, în scădere cu 20% faţă de anul anterior. Compania a raportat pierderi de 33 de milioane de lei, mai mari decât în 2019, iar numărul mediu de angajaţi a fost 275. Pentru acest an, Donalam estimează o cifră de afaceri de peste 130 milioane euro, cu o creştere mai mult decât dublă faţă de cea înregistrată anul trecut.
„Cifra de afaceri va creşte anul acesta cu peste 50% deoarece vorbim atât de preţ cât şi de volum, iar la final ne aşteptăm la un plus de 60%. Preţurile au crescut cu 50% la oţel, dar faţă de 2020-2021 avem un o dublare a preţului la gaz şi de 200-250% la electricitate. Anul acesta vom avea o creştere a profitului de 10% datorită creşterii volumului, producem mai mult şi implicit avem costuri directe mai mici“, a spus Carlo Beltrame.
Grupul Beltrame va continua investiţiile pe piaţa locală atât în producţie cât şi în reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
„Ţinta noastră este de a reduce emisiile de CO2 cu 30-35% din 2022. Vor urma şi alte investiţii la Călărăşi pentru a continua reducerea emisiilor de dioxid de carbon. De când am preluat Călăraşi am investit deja peste 80 de milioane de euro, la care se adaugă investiţia de 15 mil. euro şi care va fi urmată de o nouă investiţie de 20 mil. euro pentru a reduce în continuare emisiile. Acum producem 150-180 de mii de tone, în special pentru industria auto şi oil&gas, iar 15% din vânzări sunt către piaţa locală. La Călăraşi avem acum circa 300-310 angajaţi şi vom angaja 50 de noi angajaţi anul acesta“, a spus CEO-ul companiei.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE