ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Claudiu Constantinescu, Endava: Ultimele luni au adus şi oportunităţi: productivitatea angajaţilor care lucrează de acasă a crescut cu 5% şi recrutăm personal şi din afara oraşelor în care avem sediu

06.10.2020, 00:07 Autor: Bogdan Alecu

♦ Dincolo de problemele cauzate de pandemie, ultimele luni au adus o accelerare a tendinţelor, iar ce urma să se petreacă în următorii cinci ani, s-a implementat în câteva luni, de la munca de acasă la reproiectarea birourilor şi chiar crearea unor showroomuri auto în realitatea virtuală.

Munca de acasă impusă de pandemie, distan­ţare şi reducerea ca­pa­cităţii birourilor la cel mult 50% din va­loa­rea anterioară, a dus şi la creşterea pro­ductivităţii, pe măsură ce angajaţii s-au concentrat mai mult pe proiecte

„Ultimele 6 luni ne-au dovedit că putem angaja şi pregăti oameni şi livra proiecte cu oameni angajaţi în această perioadă şi integraţi online. Noi am monitorizat productivitatea angajaţilor noştri în câteva sute de proiecte înainte de pandemie şi după pentru a monitoriza trendul, iar până acum datele indică o creştere a productivităţii de 5% faţă de perioada de dinainte de pandemie. Astfel, nu numai că ne-am mutat acasă cu 98% din efectiv, dar am reuşit şi să creştem productivitatea“, a explicat în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! realizată de ZF alături de CEC Bank, Claudiu Constantinescu  manager pentru regiunea Europei Centrale şi de Est în cadrul Endava. Endava, compania britanică specializată în furnizarea de soluţii software şi servicii IT, are pe plan local şapte centre cu aproape 3.000 de oameni. Regiunea de sud-est a Europei Centrale şi de Est include centrele din Braşov, Bucureşti, Piteşti, Belgrad, Sofia şi Skopje.

Printre oportunităţile identificate în această perioadă se numără şi posibilitatea de a recruta şi din alte loca­lităţi, lărgind astfel bazinul de recrutare.

„Noi am început încă de dinainte de pandemie să recrutăm personal din afara oraşelor în care avem birouri, dar la un nivel mai redus. Acum probabil vom avea un setup în care vom angaja oameni dintr-o arie din jurul unui birou, astfel încât ei să poată ajunge la birou într-un interval rezonabil de o oră, o oră şi jumătate, în funcţie de zonă. Ei vor lucra de acasă şi vor veni când au o întâlnire cu echipa sau clientul“, a explicat Claudiu Constantinescu.

În prezent în Capitală spre exemplu deşi oficial gradul de închiriere al birourilor este de peste 85%, efectiv în clădirile de birouri sunt cel mult 40% din angajaţi, în funcţie de domeniu. Companiile au anulat jumătate din birouri pentru a asigura păstrarea distanţei şi au investit în soluţii de dezinfectare. Pe de altă parte, dacă în ultimii ani se discuta de conceptul muncii de acasă, ce era anterior doar o idee, în câteva zile acesta a fost implementat de cele mai multe multinaţionale.

„A fost o  accelerare a unor tendinţe. Înainte de pandemie aveam în cadrul Endava un grup care studia viitorul relaţiilor de muncă, cum vom lucra în următorii 2-10 ani. Pandemia a accelerat şi în loc să fie în 5 an, a fost anul acesta trecerea la muncă de acasă, iar acest lucru va continua. În următoarele luni noi sperăm să avem pe piaţă mai multe vaccinuri, iar în alte luni acestea să fie disponibile. După acest moment, pe măsură ce oamenii se vor imuniza cu ajutorul vaccinului, birourile vor redeveni sigure“, a explicat Claudiu Constantinescu.

Endava a închiriat 12.500 mp de birouri în proiectul de birouri U Center pe care Forte Partners a început să-l construiască în vara anului trecut în zona Tineretului din Capitală.

Centrul din Bucureşti a crescut foarte repede în ultimii ani, ajungând să fie unul dintre cele mai mari centre de livrare Endava la nivel global. Cu peste 800 de angajaţi în zona de arhitectură software, programatori, testeri, specialişti în zona de date, analişti de business, manageri de proiect şi consultanţi CRM, echipa de aici avea nevoie de un spaţiu comun în care să îşi desfăşoare activitatea. Endava a anunţat în iunie deschiderea a două noi birouri în România, la Timişoara şi Braşov, urmând să ajungă astfel la şapte centre de dezvoltare software pe plan local. Celelalte birouri Endava din România sunt situate în Cluj-Napoca, Iaşi, Bucureşti, Piteşti şi Târgu-Mureş.

„În cazul viitoarelor birouri Endava din U Center vom regândi spaţiul. Vom avea open-space, însă noi mergem către un open-space cu zone împărţite pe echipe. Vom face mult mai multe spaţii de interacţiune între oameni. Biroul va deveni un spaţiu în care vei merge când vei avea nevoie să petreci timp cu echipa. Toată amenajarea se va îndrepta către zone care înseamnă interacţiune, împărţire de sarcini, alegeri tehnice, soluţii şi creativitate. Alt lucru care se va schimba - nu vom mai avea câte un birou pentru fiecare angajat pentru că nu vor mai fi toţi angajaţii la birou în acelaşi timp şi vom miza pe mai multe spaţii comune. În viziunea noastră oamenii vor veni de 1-2 ori pe săptămână la birou, cel mai probabil nu vor sta zi întreagă, ci poate doar jumătate de zi atunci când au o discuţie mai importantă, un brainstorming“, a spus Claudiu Constantinescu.

 

Endava România în cifre

♦ 3.000 de angajaţi are Endava în România

♦ 647,7 mil. lei business în România

♦ 18,1% creştere estimată la nivel de Q4 2020

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank