ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! COS va intra în producţia de mobilă. Furnizorul de soluţii de amenajări se pregăteşte să atace segmentul rezidenţial şi pieţele internaţionale

29.11.2021, 16:12 Autor: Alex Ciutacu

♦ Compania vrea să se concentreze mai mult pe hoteluri, şcoli şi spitale. ♦ COS a avut afaceri de 22 mil. euro în 2020, iar pentru 2021 estimează 27-28 mil. euro.

Corporate Office Solutions (COS), furnizor de soluţii complete de amenajări interioare, va intra în producţia de mobilă custom made printr-o posibilă achiziţie, în con­textul în care compania vrea să atace segmentul rezidenţial al pieţei imobiliare, dar şi pieţele interna­ţionale, a explicat Christophe Weller, fondator şi CEO al COS, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Am avut recent intrare de ca­pital printr-un fond (Sarmis Capital - n. red.), care ne va da mijloacele să achiziţionăm capacităţi suplimentare pentru a adresa rezidenţialul şi vorbesc de complexuri de aparta­mente, care au nevoie de bucătării şi dulapuri. Trebuie să putem produce mobilier custom made şi vrem să ne uităm după astfel de investiţii. Acesta este unul dintre aspectele la care ne uităm serios, să putem deservi toate aceste clădiri noi de calitate înaltă care sunt construite în toată ţara şi cred că va dura cam un an până vom putea face asta“. 

Pentru context, Christophe Weller a fondat compania în urmă cu 24 de ani împreună cu trei parteneri, care şi-au vândut participaţia într-o tranzacţie anunţată recent, prin care fondul de investiţii Sarmis Capital a preluat 67% din COS, restul fiind în continuare sub controlul CEO-ului. Weller a explicat că era momentul pentru noi investiţii, iar partenerii nu au considerat că vor să se implice mai mult în acest sens, ceea ce a creat oportunitatea tranzacţiei cu Sarmis Capital. 

Compania este cunoscută în principal pentru soluţiile complete de amenajări interioare şi mobilier orientate spre piaţa de office. În prezent COS colaborează cu circa 10 furnizori şi nu produce mobilier pe cont propriu, dar acest lucru ar urma să se schimbe în perioada urmă­toare. 

„Este o dorinţă pe care o avem de mai mulţi ani, am lucrat cu mai mulţi producători aici, multe com­panii, aşa o facem astăzi, adică avem un panel de zece furnizori care lucrează cu noi la proiecte.

„Am avut nevoie de mult mobilier custom mare pentru proiecte, circa 30-40% dintr-un proiect este partea de mobiler custom made. Dar dacă vrem să creştem competitivitatea, acoperirea de piaţă şi capacităţile când ne adresăm rezidenţialului trebuie să avem capacităţi sub controlul nostru. (...) Trebuie să achiziţionăm o facilitate dacă vrem să controlăm calitatea, timpii şi capacitatea de producţie“. 

Un alt plan ambiţios pentru care ar putea deservi o capacitate de producţie pentru mobilier custom made este legat de extinderea internaţională a companiei. COS a mai încercat un pas similar în 2005 printr-un birou în Republica Moldova, pe care l-a închis însă în 2009 odată cu criza. 

„Este o activitate complet nouă, dar ne îndreptăm spre ea şi o văd ca pe un punct cheie pentru dezvoltarea activităţii COS în ţară, şi, de ce nu, pe plan extern. Da, ne aduce o acoperire de piaţă mai bună pentru România, dar sunt ţări vecine pe care să le deservim, chiar şi dacă mergem mai spre vest, şi le vom putea deservi mulţumită unei facilităţi de producţie. Sunt sigur că vom putea avea calitatea prin echipamentele potrivite, oamenii potriviţi şi vom fi competitivi să mergem în alte ţări“. 

Compania a realizat în 2020 afaceri de 22 de milioane de euro, iar 65-70% din venituri sunt dinspre segmentul de office. COS se uită în continuare mai atent şi către pieţe precum hoteluri, precum şi spre facilităţi medicale sau şcoli şi facilităţi educaţionale. 

„Pe partea de hoteluri am început acum câţiva ani prin renovarea Marriott, am lucrat şi la Radisson Blu, şi acesta este un brand care se dezvoltă şi avem deja în vizor proiecte în alte oraşe pentru Radisson, ceea ce ar trebui să aducă oportunităţi. Mai vedem şi alte hoteluri care se pregătesc pentru renovare, cred că Intercontinental“. 

În ceea ce priveşte zona şcolilor, COS a fost implicată în amenajarea unor şcoli private, iar în câţiva ani speră să reuşească să intre şi în piaţa şcolilor publice. 

„Ajungem şi la şcoli publice, va dura câţiva ani, suntem de destul de mult timp în România să vedem că durează, sper să fiu încă în viaţă când se întâmplă. Avem talente în România şi trebuie să avem grijă de ele de la o vârstă mai fragedă pentru ca ele să înflorească. Cred că există conştientizare şi PNRR va ajuta să începem asta şi sunt sigur că se vor face investiţi pentru că este nevoie de investiţii“. 

Compania a dezvoltat până acum trei birouri satelit în România, în Cluj, în Timişoara, iar din această vară şi în Iaşi. Christophe Weller spune că lucrează în multe oraşe din ţară, însă a apărut nevoia de a urmări îndeaproape cele mai active pieţe imobiliare. 

„Sunt multe locuri din România care se dezvoltă şi eu sper ca dacă ne asigurăm prezenţa locală în aproape toate colţurile ţării putem fi mai aproape de toate oraşele şi să le monitorizăm progresul“. 

Fondatorul companiei estimează afaceri de circa 27-28 milioane de euro în 2021, iar în 2022 estimează că va depăşi 30 de milioane de euro. Compania a ajuns la 105 angajaţi. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank