ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Cristian Găvan, MAM Bricolaj: Anul acesta deschidem în Braşov şi căutăm spaţiu pentru a patra locaţie în Bucureşti. La nivel naţional vrem francize. Creşterea a venit inclusiv din comenzile online, iar dincolo de livrările pe curier se extind cele de marfă paletizată

09.02.2022, 16:15 Autor: Bogdan Alecu

MAM Bricolaj a amânat pentru primăvara acestui an deschiderea celui de-al patrulea magazin al reţelei în Braşov din cauza restricţiilor impuse în toamna anului trecut le­gate de implementarea certificatului verde.

„Noul magazin din Braşov l-am amânat pentru 2022 deoarece atunci a fost implementat sistemul cu vertificat verde care a adus o înce­tinire a afacerilor. Numă­rul clienţilor care intrau în magazine a scăzut. Din acest motiv am spus că aşteptăm primăvara pentru a demara“, a explicat Cristian Găvan, fondator şi acţionar majoritar al furnizorului de materiale şi accesorii pentru mobilier MAM Bricolaj (simbol bursier MAM).

Următorul pas îl reprezintă extinderea în Capitală, unde în pre­zent cele trei magazine acoperă zonele de sud, est şi vest, da nu şi nordul.

„Acum urmează să deschidem magazinul din Braşov şi ne uităm pentru o a patra locaţie în Bucureşti, în nordul Capitalei. La nivel naţional dorim să ne extindem printr-un sistem de francize. Lucrăm la plan, este un proces de 3-4 luni pentru a pune bine la punct totul. Ne uităm la Ardeal şi în special din Banat avem cerinţe. Magazinele de bricolaj sunt strâns legate de activitatea imobiliară deoarece noi venim cu materiale pentru construcţii şi amenajare. Pe de altă parte trebuie să vedem cum va evolua şi economia deoarece ştirile nu sunt deloc îmbucurătoare cu privire la inflaţie“, a spus fondatorul reţelei.

Compania, listată în ianuarie pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, a încheiat primul semestru din 2021 cu afaceri de 24,9 milioane de lei, plus 47,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Între timp, profitul a suferit un declin de 78%, până la 504.531 lei, potrivit datelor din raportul semestrial.

„Am vândut mai mult decât ne aşteptam în 2021 dar acum încă nu avem rezultatele finale ale pieţei în ansamblu, dar estimăm o creştere a pieţei de bricolaj de 15%. Noi am avut o creştere bună, datorată şi deschiderii celui de-al treilea ma­gazin. Am ajuns la 305.000 de tran­zacţii. Am crescut peste piaţă. Mulţi încă stau acasă şi sunt atenţi la mediul lor şi implicit investesc în confort“, a explicat Cristian Găvan.

Creşterea a venit inclusiv din comenzile online, iar dincolo de livrările pe curier se extind cele de marfă paletizată.

„Acum avem trei magazine în Bucureşti. Cu acestea am obţinut creşterea. Sunt tot mai mulţi care comandă online, fie cu ridicare din magazin, fie cu livrare prin curier. Aici apelăm la un transportator de marfă paletizată precum Pall-Ex“, a spus Cristian Găvan.

Pe de altă parte, şi preţurile produselor au urcat în 2021 din cauza scumpirilor.

„Transporturile din China s-au scumpit, de la 3-4 mii de dolari un container, la 15-16 mii de dolari, au crescut şi la noi preţurile, dar nu de patru ori, ci undeva la 20-25% în ultimul an. Este posibil ca tocmai datorită faptului că per total preţurile s-au scumpit, mai mulţi clienţi să apeleze la noi tocmai pentru a ţine cheltuielile sub control. Noi ne raportăm la tranzacţii – dacă în 2020 am avut 247.000 de tranzacţii, în 2021 am avut 305.000 de tranzacţii. Anul acesta vom introduce o nouă categorie de produse, cea pentru grădină. Mulţi dintre cei de la oraş s-au mutat spre zonele limitrofe şi sunt tot mai interesaţi de grădină“, a subliniat fondatorul MAM Bricolaj.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank