ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Doina Vîlceanu, ContentSpeed: Viitorul stă în platforme colaborative de tip marketplace. Tot mai mulţi producători se uită după platforme online unde să îşi listeze produsele alături de alte companii, pentru a permite clientului accesul la o gamă cât mai largă de produse

01.06.2021, 00:07 Autor: Bogdan Alecu

Platformele de tip marketplace pentru producători sunt tot mai căutate şi vin să completeze ideea de magazin online, este de părere Doina Vîlceanu, CMO la ContentSpeed.

„Marketplace-ul este un alt canal de vânzare pentru un magazin online, cum poţi vinde şi pe Facebook sau Google, vinzi şi pe un marketplace contra unui comision. Cele două nu concurează, iar mărcile mari pot avea propriul marketplace şi în loc să investească în noi game de produse, să se reorienteze către parteneri, fără riscul de a avea stoc propriu. Viitorul stă în astfel de platforme colaborative, iar clienţii preferă să comande din astfel de locuri. Te duci pe o astfel de platformă şi comanzi ce ai nevoie. Probabilitatea de a comanda de pe 10 site-uri 10 produse diferite este una redusă pentru că nu este sustenabil deoarece ai nevoie de re­curenţă. Puţini clienţi comandă de 20 de lei şi sunt dispuşi să mai plătească încă 20 de lei transportul“, a explicat Doina Vîlceanu.

Spre exemplu în 2020 grupul de res­tau­rante Kane a adunat circa 40 de mici pro­ducători locali, furnizori ai industriei de os­pi­talitate şi jucători din HoReCa, pe platfor­ma localnicii.ro şi a vândut deja peste 9.000 de pro­duse realizate de aceştia în ultimele luni. Iniţiativa vine într-o perioadă dificilă pentru industria HoReCa şi pentru furnizorii acesteia, multe dintre restau­ran­tele, barurile şi cafenelele locale fiind închise sau funcţionând la capacitate mult redusă, iar proiectul a fost susţinut de CEC Bank. Planul este ca platforma Localnicii să ajungă la peste 90 de businessuri.

„Atunci când s-a declanşat criza din mar­tie 2020, interesul pentru magazine online a crescut fulminant iar cererea s-a triplat peste noapte pentru magazine online. Un astfel de magazin online este un CASCO pentru o firmă deoarece nu ştii când se va repeta situaţia, iar comportamentul clientului s-a schimbat odată cu pandemia deoarece mulţi au învăţat să comande online“, a explicat Doina Vîlceanu. ContentSpeed este un furnizor de software pentru dezvoltarea de magazine online.

Ea a subliniat că un potenţial ridicat pen­tru marketplace îl reprezintă zona farma, în condiţiile în care vânzările online ale farma­ciilor au crescut şi de 4.000%.

Un alt factor care poate aduce şi susţine succesul în comerţul online, în special în zona farmaceutică, îl reprezintă gama de produse adresat? consumatorilor, a adăugat reprezentanta ContentSpeed.

„În domeniul farma sugerăm o atenţie specială pentru dermatocosmetice. Această categorie de produse va avea căutare indiferent de sezon, iar clienţii preferă să le comande de pe internet, astfel că oferta pentru aceste produse trebuie să fie diversă şi atent selectată. În plus, dermatocosmeticele şi suplimentele nutritive beneficiază de promovare media intensă din partea producătorilor“, a spus Doinca Vîlceanu.

Potrivit analizei realizate de ContentSpeed, pe un eşantion de 60 de farmacii, rata de conversie a ajuns la 2-3%, comparativ cu 0,6-0,8% în perioada precedentă pandemiei, ceea ce arată o încredere crescută a românilor de a comanda produse farmaceutice online, iar 19.000 este numărul mediu de produse listate în farmaciile online.

De asemenea, regiunile cu ponderea cea mai mare de comenzi online sunt Bucureşti şi judeţele Cluj-Napoca, Timiş, Iaşi şi Braşov. „Această distribuţie este în acord cu distribuirea geografică a comenzilor online şi pentru magazinele din alte domenii (fashion, home&deco, kids&toys) şi arată deschiderea către eCommerce a acestor regiuni.“

Doina Vîlceanu consideră că piaţa din România are mult poten?ial neexploatat în eCommerce, iar domeniul farma are printre cele mai mari rate de creştere.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank