Platformele de tip marketplace pentru producători sunt tot mai căutate şi vin să completeze ideea de magazin online, este de părere Doina Vîlceanu, CMO la ContentSpeed.
„Marketplace-ul este un alt canal de vânzare pentru un magazin online, cum poţi vinde şi pe Facebook sau Google, vinzi şi pe un marketplace contra unui comision. Cele două nu concurează, iar mărcile mari pot avea propriul marketplace şi în loc să investească în noi game de produse, să se reorienteze către parteneri, fără riscul de a avea stoc propriu. Viitorul stă în astfel de platforme colaborative, iar clienţii preferă să comande din astfel de locuri. Te duci pe o astfel de platformă şi comanzi ce ai nevoie. Probabilitatea de a comanda de pe 10 site-uri 10 produse diferite este una redusă pentru că nu este sustenabil deoarece ai nevoie de recurenţă. Puţini clienţi comandă de 20 de lei şi sunt dispuşi să mai plătească încă 20 de lei transportul“, a explicat Doina Vîlceanu.
Spre exemplu în 2020 grupul de restaurante Kane a adunat circa 40 de mici producători locali, furnizori ai industriei de ospitalitate şi jucători din HoReCa, pe platforma localnicii.ro şi a vândut deja peste 9.000 de produse realizate de aceştia în ultimele luni. Iniţiativa vine într-o perioadă dificilă pentru industria HoReCa şi pentru furnizorii acesteia, multe dintre restaurantele, barurile şi cafenelele locale fiind închise sau funcţionând la capacitate mult redusă, iar proiectul a fost susţinut de CEC Bank. Planul este ca platforma Localnicii să ajungă la peste 90 de businessuri.
„Atunci când s-a declanşat criza din martie 2020, interesul pentru magazine online a crescut fulminant iar cererea s-a triplat peste noapte pentru magazine online. Un astfel de magazin online este un CASCO pentru o firmă deoarece nu ştii când se va repeta situaţia, iar comportamentul clientului s-a schimbat odată cu pandemia deoarece mulţi au învăţat să comande online“, a explicat Doina Vîlceanu. ContentSpeed este un furnizor de software pentru dezvoltarea de magazine online.
Ea a subliniat că un potenţial ridicat pentru marketplace îl reprezintă zona farma, în condiţiile în care vânzările online ale farmaciilor au crescut şi de 4.000%.
Un alt factor care poate aduce şi susţine succesul în comerţul online, în special în zona farmaceutică, îl reprezintă gama de produse adresat? consumatorilor, a adăugat reprezentanta ContentSpeed.
„În domeniul farma sugerăm o atenţie specială pentru dermatocosmetice. Această categorie de produse va avea căutare indiferent de sezon, iar clienţii preferă să le comande de pe internet, astfel că oferta pentru aceste produse trebuie să fie diversă şi atent selectată. În plus, dermatocosmeticele şi suplimentele nutritive beneficiază de promovare media intensă din partea producătorilor“, a spus Doinca Vîlceanu.
Potrivit analizei realizate de ContentSpeed, pe un eşantion de 60 de farmacii, rata de conversie a ajuns la 2-3%, comparativ cu 0,6-0,8% în perioada precedentă pandemiei, ceea ce arată o încredere crescută a românilor de a comanda produse farmaceutice online, iar 19.000 este numărul mediu de produse listate în farmaciile online.
De asemenea, regiunile cu ponderea cea mai mare de comenzi online sunt Bucureşti şi judeţele Cluj-Napoca, Timiş, Iaşi şi Braşov. „Această distribuţie este în acord cu distribuirea geografică a comenzilor online şi pentru magazinele din alte domenii (fashion, home&deco, kids&toys) şi arată deschiderea către eCommerce a acestor regiuni.“
Doina Vîlceanu consideră că piaţa din România are mult poten?ial neexploatat în eCommerce, iar domeniul farma are printre cele mai mari rate de creştere.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE