ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Frederic Lamy, Leroy Merlin: Investim în expansiunea reţelei. Ideea de hipermarket de bricolaj va evolua spre partea de servicii. Leroy Merlin vrea să ajungă la 25 de magazine în 2025 faţă de 20 în prezent şi la un business de 1 miliard de euro

08.07.2022, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Magazinele de bricolaj vor reprezenta şi centre de servicii, nu doar hipermarketuri cu materiale de construcţii şi articole pentru casă, a explicat Frederic Lamy, CEO al Leroy Merlin România în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! realizată de ZF&CEC Bank.

„Este o dezbatere continuă pe seama suprafeţelor magazinelor în viitor. Magazinele vor avea în continuare un rol. Primul magazin Leroy Merlin din Bucureşti a avut 20.000 mp. Nu vom mai deshide magazine atât de mari. Costul pe mp este tot mai mare şi retailerii trebuie să îşi optimizeze profitabilitatea şi eficienţa pe metru pătrat. Formatul big box, de hipermarket de bricolaj sau hipermarket nu vor dispărea, dar vom vedea suprafeţe optimizate, cu zone noi unde servicii noi vor fi propuse. În Braşov spre exemplu am venit cu un nou serviciu pentru bucătării, showroom“, a explicat Frederic Lamy. Spre exemplu Leroy Merlin a venit de curând şi cu un serviciu de comandă de ferestre şi uşi de balcon din PVC.

La Braşov Leroy Merlin a deschis cel de-al 20-lea magazin şi al doilea din oraş. Noul magazin are o suprafaţă totală de 7.000 de metri pătraţi şi cuprinde 23.000 de produse din categorii precum materiale de construcţii, grădinărit, decoraţiuni, unelte, produse pentru casă.

„Vrem să deschidem în continuare magazine, este în continuare loc. Anul acesta am deschis la Braşov şi avem acum două acolo. Avem trei proiecte la care acum lucrăm la viitorul magazin din Arad pe care îl vom deschide în 2023, mai avem Piteşti şi unul la Bistriţa. Targetul este să ajungem la 25 de magazine până la final de 2025. În următorii trei ani vrem să putem livra către 19 milioane de locuitori, către întreaga populaţie a României. Vom livra în 2025 o cifră de afaceri de un miliard de euro. ideea este de a avea 25 de magazine până în 2025 şi avem un potenţial de 30-35 de magazine în România pentru a acoperi întreg teritoriul.“

„Am deschis anul trecut un model de 9.000 mp în Târgovişte, un format bun pentru oraşe de aproximativ 100.000 de locuitori“, a explicat CEO-ul companiei.

Anunţul deschiderii unui nou magazin în Braşov a venit după ce, la finalul lui 2020, retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin a cumpărat un spaţiu în care a funcţionat un magazin Praktiker în Braşov, în vederea extinderii. Proprietatea a fost cumpărată de la investitorul belgian Mitiska REIM, specializat în dezvoltarea şi administrarea de parcuri de retail, şi este compusă dintr-o clădire de circa 7.500 de metri pătraţi şi un teren de aproximativ două hectare.

În România, există în prezent 20 magazine Leroy Merlin, cu peste 3.000 de angajaţi în 14 oraşe: Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Ploieşti, Braşov, Constanţa, Sibiu, Suceava, Târgu Mureş, Bacău, Iaşi, Timişoara, Oradea şi Târgovişte.

Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin a sărit pragul de 3 miliarde de lei (600 mil. euro) cifră de afaceri pe piaţa locală în 2021, ceea ce înseamnă o creştere de peste 38%, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor transmise de companie. Profitul a fost şi el în creştere, iar retailerul a recrutat peste 300 de oameni noi în 2021. Cel mai recent magazin Leroy Merlin a fost deschis la Târgovişte în luna mai 2021.

„Braşovul este o piaţă dinamică, fiind un oraş modern cu o populaţie în creştere. Prin urmare, decizia de a deschide un al doilea magazin în oraş a venit în urma cererii tot mai crescute de produse de bricolaj, susţinută şi de proiectele în construcţii aflate în desfăşurare, dar şi de interesul braşovenilor pentru amenajarea şi renovarea propriilor locuinţe sau a altor proprietăţi, mai ales că Braşovul este şi un oraş turistic. De asemenea, noul magazin are o poziţie geografică favorabilă, ce oferă acces mai uşor şi mai rapid la gama de produse Leroy Merlin celor din localităţile situate în partea de sud a judeţului“, a spus Frédéric Lamy.

Covid-19 a schimbat businessul de bricolaj şi l-a accelerat în ultimii doi ani. A accelerat  tranformarea digitală.

„Spre exemplu noi - înainte de pandemie erau foarte slabi pe internet deoarece ne concentram pe reţeaua de magazine. La final de 2019 am lansat platforma, iar când a venit Covid-19 am putut accelera transformarea digitală. Acum comerţul online reprezintă 10% din vânzările noastre. Anul trecut în 2021 am publicat şi vândut toate cele 30.000 de produse din gama noastră. Legat de piaţa de bricolaj, am avut noroc pentru că oamenii au stat acasă, iar pentru că românii deţin casa în care locuiesc şi-au analizat şi îmbunătăţit locuinţa. Acum contextul este diferit însă. Suntem cu toţii afectaţi de inflaţie. Am rezistat creşterii preţurilor dar am furnizorii au cerut creşterea preţurilor. Am accelerat digitalizarea, am deschis cel de-al 20-lea magazin la Braşov şi investim în continuare. Acum Leroy Merlin are peste 15% cotă de piaţă din bricolaj, accelerăm creşterea faţă de concurenţă“, a explicat Frederic Lamy.

Dacă în 2020-2021 românul a investit în locuinţă, acum în 2022 regulile s-au schimbat puţin şi investesc în vacanţe, călătorii şi distracţie.

„Dar şi aşa, piaţa imobiliară este una foarte mare şi suntem optimişti. Avem multe proiecte în dezvoltarea reţelei, accelerăm pe partea de online pentru a publica tot mai multe produse. 10% poate părea un procent mic, dar este o performanţă la care am ajuns de la zero în ultimii doi ani. Este un trend global ca partea de online să crească - comandă mâncare, haine, produse, produse pentru casă. Putem să ne dublăm uşor cota de piaţă pe online şi să ajungem la 20% în 3-4 ani. În viitor magazinele fizice vor fi în continuare utile pentru anumite categorii de produse – pentru inspiraţie, servicii, propuneri de servicii pentru montaj sau finanţare iar magazinele se vor schimba încet-încet. Acum oamenii tot vor să meargă în magazin, să vadă produsele“, a spus directorul.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank