♦ Compania dezvoltă şi un proiect de abatoare de mici dimensiuni cu partenerii francizaţi ♦ Agroland ajunge la 300.000 de găini în producţia de ouă până la finalul anului 2024 ♦ Odată cu investiţia în fabrica de ouă lichide, exportul de ouă va fi înlocuit cu exportul de ouă lichide.
Grupul Agroland va prelua o nouă fermă şi va intra în producţia de ouă bio, având în plan ca în anii următori să dezvolte o reţea de ferme bio la nivel naţional alături de partenerii francizaţi din reţeaua de magazine, a explicat Horia Cardoş, CEO şi fondator al Agroland, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
„Suntem în discuţii cu o fermă, intenţionăm să intrăm în producţia de ouă bio. Astăzi în România 2,5% din totalul ouălor vândute în supermarket înseamnă ouă bio, dar în ţările din Europa Centrală vorbim de 15%, deci avem un potenţial fantastic raportat la ţările din jur, cu un nivel de viaţă apropiat de cel al românilor“.
O fermă pentru ouă bio are maximum 20.000 de păsări în comunitatea europeană, după cum a subliniat antreprenorul, întrucât un produs de calitate superioară se obţine în ferme mai mici, nu în ferme de milioane de păsări.
„Planul nostru este să avem mai multe ferme în mai multe zone ale ţării, pentru că şi retailerii sunt împărţiţi în toată ţara şi dacă vrem să livrăm la un retailer din Galaţi vom livra de la fermele din Galaţi sau Vaslui, nu cărăm de la fermele din vestul ţării sau din Oltenia“.
În pregătirea investiţiilor pentru a intra în segmentul bio, Agroland a investit pentru a converti o fabrică de furaje din Caransebeş pe care a cumpărat-o în 2022 într-o fabrică de furaje bio, unde produce atât pentru viitoarele ferme bio, cât şi pentru retail.
„Suntem probabil cea mai mare fabrică de furaje bio din România. Deocamdată producem furaje pentru păsări, dar deja avem cereri şi din zona de bovine şi suntem extrem de optimişti. Revenind la discuţia despre deficitul comercial, fermierii români importă astăzi furaje, concentrate sau suplimente din ţările din Vest cu nişte costuri fantastice“.
Grupul Agroland operează astăzi o reţea de 250 de magazine cu produse pentru ferme, grădină şi animale de companie, din care 26 de magazine sunt Agroland Mega, adică magazine de suprafaţă mare cu ofertă extinsă. Reţeaua de magazine a fost dezvoltată împreună cu parteneri francizaţi. Acum, reţeaua de ferme bio va fi dezvoltată cu o parte dintre aceşti parteneri.
„Avem deja discuţiile făcute şi câţiva dintre partenerii francizaţi din reţeaua de magazine îşi doresc să înfiinţeze acest gen de ferme mici, de 5.000-20.000 de păsări, care să reuşească să livreze în 50-100 km faţă de ferma lor, în aşa fel încât să avem ouă proaspete. Noi tot vorbim de neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, dar aducem ouă de la 1.500 km din Ucraina şi aceeaşi retaileri spun că ei sunt sustenabili“.
Agroland şi-a început activitatea în 1997, iar pe lângă reţeaua de 250 de magazine astăzi operează o platformă avicolă la Mihăileşti, judeţul Giurgiu - cu ferme de reproducţie, incubaţie pui şi ferme de producţie ouă de consum - precum şi un business de inputuri, o divizie de furaje, unde a ajuns la capacitate cu fabrica deschisă în 2023 la Işalniţa după o investiţie de 5 milioane de euro, dar şi alte divizii, precum producţia de hrană pentru animale de companie.
În 2024, grupul încheie un ciclu de investiţii de 15 milioane de euro în urma căruia a intrat puternic în producţie. Agroland a devenit unul dintre principalii producători din piaţa ouălor de consum din România, iar până la finalul anului 2024 va avea 300.000 de găini incluse în producţia de ouă.
Anul trecut, compania a produs 66 de milioane de ouă, iar 10% din producţie a ajuns la export în Germania, Belgia, Polonia şi Italia. Acum, compania merge mai sus pe lanţul de valoare adăugată şi în curând vrea să exporte ouă lichide.
„Suntem destul de aproape şi la începutul anului viitor sper să fie operaţională fabrica de ouă lichide. Agroland astăzi exportă ouă, dar în momentul în care vom avea fabrica funcţională nu vom mai face asta, vom dori să exportăm ouă lichide, un produs cu valoare adăugată“.
Unul dintre planurile pe termen lung ale grupului este să aducă în faţa clienţilor carnea de pasăre Agroland, un plan pe care Horia Cardoş crede că îl putem vedea transformat în realitate până la finalul anului 2025.
„Noi am mai avut un proiect, ne-am împiedicat atunci pentru că nu aveam un abator. Acum avem un proiect cu mai multe abatoare mici, iarăşi în parteneriat cu francizaţii noştri, şi s-ar putea chiar undeva la finalul anului viitor să vedem la raft pui bio obţinuţi în ferme mici“.
Grupul Agroland a încheiat primul semestru din 2024 cu o cifră de afaceri consolidată de 206,7 mil. lei, în urcare cu 9% faţă de aceeaşi perioadă din 2023 şi un profit net de 9,8 mil. lei, în creştere cu 29%, conform celui mai recent raport financiar publicat la Bursa de Valori Bucureşti.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE