ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Grupul antreprenorial Inatech Packaging vrea să atace pieţele externe cu o gamă de izolatori pentru pardoseli. Cifra de afaceri la nivel de grup s-a ridicat la 6,3 mil. euro în 2021

05.05.2022, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Bugetul de investiţii pentru 2022 se ridică la 400.000 de euro.

Grupul Inatech Packaging, activ în piaţa am­balajelor de protecţie şi în domeniul construcţiilor, vrea să atace pieţele externe cu o nouă gamă de izolatori pentru pardoseli, iar primele ţări vizate sunt Bulgaria, Ungaria şi Republica Moldova, a explicat Cristian Bădescu, acţionar şi CEO al grupului Inatech Packaging, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank. 

„Facem şi export în prezent, pe partea de packaging stăm mai bine în această privinţă, avem companii din domeniul auto din Republica Moldova şi Ungaria, către care comercializăm produsele noastre, şi avem şi un distribuitor în Bulgaria. Lucrăm acum să ieşim pe extern cu proiectul Isoteckline, o gamă de izolatori pentru pardoseli care este pariul nostru pentru piaţa externă.“ Primele pieţe pe care le atacă grupul cu această linie de izolatori pentru pardoseli sunt aceleaşi în care exportă deja, însă antreprenorul pune accent pe produse. „La momentul acesta pe piaţa construc­ţiilor din România nu există un produs 100% ro­­mânesc care să respecte normele interna­ţionale.“

„Vă dau un exemplu, acea folie care se pune sub parchet şi pe care o ştim cu toţii, nu respectă nicio normă internaţională, sunt produse achiziţionate strict pentru preţ şi atât, ele nu au nicio garanţie. Am observat asta şi am lansat această gamă nouă de produse profesională cu care vrem să ieşim şi la export.“ 

Grupul Inatech Packaging a fost lansat în urmă cu mai bine de un deceniu de Cristian Bădescu, care şi-a propus să înfiinţeze un furnizor de ambalaje pentru protecţie care să aducă la un loc toate tipurile de soluţii. În 2018, grupul a intrat şi în producţia ambalajelor tehnice din spumă, printr-o investiţie iniţială de 100.000 de euro, care a fost dezvoltată ulterior – această companie de producţie este cunoscută drept IFOAM AG. 

„Anul trecut am investit aproximativ 200.000 de euro într-o linie de ştanţare a spumelor, practic putem face orice model, orice formă, totul este automatizat acum, pentru că şi asta este o problemă, găsim din ce în ce mai greu forţă de muncă calificată şi încercăm acum să automatizăm cât mai mult”. 

Din punct de vedere logistic, activităţile grupului se întind astăzi pe suprafeţe de 7.000 mp, dintre care 5.000 mp înseamnă spaţii de producţie şi depozitare în zona Domneşti, Ilfov, unde se află şi sediul central, respectiv 2.000 mp în Oradea, Bihor, unde se află un spaţiu de depozitare şi birouri. La nivelul vânzărilor, grupul este prezent atât în retail, cât şi în online sau pe segmentul B2B. 

„Lucrăm şi cu retaileri, în special magazinele de DIY unde avem anumite produse listate, lucrăm şi B2B, avem o forţă de vânzări, iar de anul trecut am investit mult şi în partea de online. Avem un magazin online complex pe care mai nou l-am integrat şi cu sistemul nostru ERP. Strict pe online vorbim deja de vânzări de 100.000 de euro. (...) Nu te gândeai acum câţiva ani că poţi vinde pe online polietilenă expandată sau folie cu bule de aer”. 

O mare parte din clienţi veneau din segmentul automotive înainte de pandemie, însă ultimii doi ani au adus o creştere importantă a vânzărilor către clienţii impicaţi în comerţ online. 

„Comerţul online este baza, avem producători de componente electronice, producători de mobilier, companii farma, acum avem contracte la nivel internaţional cu o companie către care comercializăm nişte pungi termoizolante, contracte relativ mari şi care ne oferă siguranţă în această perioadă nu tocmai uşoară”. 

Bugetul de investiţii pentru anul 2022 se ridică în total la 400.000 de euro şi este compus atât din fonduri proprii cât şi dintr-o finanţare bancară. Grupul are astăzi aproape 50 de angajaţi, dintre care 40 lucrează pe compania de distribuţie Inatech Packaging. 

Cifra de afaceri a grupului s-a ridicat la 6,3 mil. euro în 2021, dintre care compania de distribuţie are 5,3 mil. euro, restul fiind înregistrat de compania de producţie. Firma de distribuţie este controlată în mod egal de Cristian Bădescu şi de mama sa, în timp ce firma de producţie o controlează împreună cu Andrei Rusu, coleg şi prieten din copilărie. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank