• Leu / EUR4.9471
  • Leu / GBP5.7699
  • Leu / USD4.6905
ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Melinda Mureşan, SmartWrap: Sunt producători în economie care au oprit temporar producţia în 2022 pentru prima dată în 20 de ani. Efectele războiului se vor resimţi abia în S2/2022

11.05.2022, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

♦ Investiţiile SmartWrap pentru 2022 se ridică la circa 200.000 de euro, plus un proiect realizat împreună cu BERD, despre care compania nu a oferit mai multe detalii la acest moment.  ♦ Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 18% în 2021, până la 7,6 mil. euro

Preţurile la energie au determinat anumiţi producători din economie să îşi oprească producţia temporar în 2022 pentru prima dată în circa două decenii, iar efectele războiului s-ar putea vedea în mod real abia în a doua jumătate a anului, a explicat Melinda Mureşan, director general şi acţionar majoritar al producătorului de ambalaje flexibile SmartWrap, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank. 

„Noutatea este că nu mai avem consum. Din cauza creşterilor preţurilor la energie electrică, la gaz, populaţia stă şi aşteaptă să vadă ce se va întâmpla, nu consumă, ca atare clienţii noştri producători mari industriali au probleme în producţie. Am parteneri cu care lucrez de 20 de ani şi care nu au oprit niciodată producţia, dar în ianuarie-februarie anul acesta au oprit pentru o săptămână-două-trei, de la caz la caz, în funcţie de produsul pe care îl fabrică, dar vorbim de alimente în primul rând“. 

Provocarea legată de costurile materiilor prime este una cu care producătorii se confruntă însă de anul trecut, însă atunci nu exista problema legată de scăderea consumului. Melinda Mureşan a subliniat că producătorul de ambalaje flexibile SmartWrap are clienţi din mai multe sectoare, o mare parte dintre aceştia venind din zona alimentară, dar şi din zona sucurilor sau apelor minerale. 

„Nici pentru producătorii direcţi şi nici pentru noi nu sunt consumuri. Sunt consumuri foarte mici, noi am bugetat oricum T1 puţin mai jos decât anul trecut, ştiind deja din noiembrie că aceste măriri exagerate de preţuri la gaz, curent, vor genera această reacţie în lanţ a populaţiei. Suntem acolo unde ne-am aşteptat, sunt scăderi, le-am programat, le-am prins în buget, deci nu avem surprize din punct de vedere al companiei pentru că am bugetat această situaţie“. 

Mai mult, ea a explicat că efectele războiului nu se resimt încă în economie, iar acestea se vor vedea începând cu a doua jumătate a anului. Pentru moment, scăderea consumului rămâne cea mai mare provocare a economiei locale. 

„Războiul încă nu se simte din punct de vedere al consumului sau al clienţilor noştri. Există doar această confuzie legată de ce va urma. Estimez că impactul războiului în businessul nostru ca o reacţie în lanţ pe lanţurile de aprovizionare s-ar putea să se simtă mai tare în semestrul 2“. 

Compania SmartWrap s-a numit anterior M&M Product şi a fost fondată în urmă cu mai bine de două decenii. Schimbarea de identitate a avut loc în 2020, în timp ce compania a trecut printr-un proces de transformare susţinut de BERD atât din punct de vedere al finanţării, cât şi al consultanţei. În ultimii doi ani, compania a investit circa 1,5 mil. euro, dintre care 1 mil. euro s-a îndreptat spre lansarea unei game de ambalaje flexibile din trestie de zahăr, iar restul fondurilor au fost direcţionate spre renovarea halei de producţie, sisteme informatice şi echipă. 

„Anul acesta avem un nou proiect cu BERD, un plan inovator, dar deocamdată nu aş vrea să divulg mai mult de atât. Este un vis de al nostru mai vechi, în zona de educare a pieţei, pentru că este nevoie de foarte multă cunoaştere pentru ca în momente de confuzie şi haos să poţi naviga în siguranţă în zona de ambalaje, achiziţii“. 

Dincolo de proiectul cu BERD, SmartWrap are în 2022 investiţii de 200.000 de euro pentru automatizarea proceselor din companie, digitalizare, un CRM, un software pentru producţie şi investiţii în echipamente din producţie. 

Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 18% în 2021, până la 7,6 mil. euro, iar pentru 2022 ţinteşte o creşere de 10-15%. Numărul de angajaţi a ajuns la 53, iar SmartWrap continuă să recruteze. Melinda Mureşan controlează 90% din companie, în timp ce restul de 10% este deţinută de Claudia Roman. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank