ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Producătorul de prăjituri Natural va investi peste 8 mil. euro în Slatina pentru un hotel de 100 de camere. Elena Zoica, director comercial: „Am semnat deja contractele cu un mare lanţ hotelier“

11.11.2022, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Compania mai derulează în prezent investiţii totale de peste 5 mil. euro şi se pregăteşte să intre şi pe piaţa „ready to eat“.

Producătorul de prăjituri Natural, con­trolat de familia Popescu, va investi peste 8 milioane de euro într-un hotel de 100 de ca­mere în Slatina, urmând ca unitatea hotelieră să intra sub umbrela unui brand internaţional, a explicat Elena Zoica, director comercial Na­tural, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Voi spune acum câte ceva despre acest pro­iect, deşi l-am amânat puţin. Este vorba des­pre deschiderea unui hotel, avem semnate deja contractele cu un mare lanţ hotelier, un hotel cu 100 de camere ce va fi situat în apropierea fabricii. Din cauza condiţiilor de piaţă şi a ceea ce se întâmplă acum am hotărât să amânăm pentru 2023-2024. De asemenea, aşteptăm şi nişte sesiuni sau axe pe această linie să vedem dacă vom putea aplica pentru fonduri“.

Compania are proiectul pregătit, întrucât îşi dorea să lanseze această investiţie în 2022, însă a decis să amâne în contextul dat de finalul pandemiei, începutul războiului din Ucraina, respectiv de inflaţie şi costuri mai ridicate cu energia. Zoica spune că investiţia „începe de la 8 milioane de euro“ şi va fi demarată în 2023.

„Atunci când lucrurile ţi se arată trebuie să le înţelegi, iar Slatina este un oraş destul de industrial, avem jucători destul de mari. Am avut şi oportunitatea unei clădiri care este situ­ată în apropierea fabricii şi la intrarea în oraş, cu un potenţial extraordinar. Aceste lu­cruri au conlucrat şi am văzut necesitatea unui hotel de acest tip în Slatina şi am decis să facem asta“. Producătorul de prăjituri Natu­ral a fost fon­dat în 1991 de soţii Florina şi Dumitru Po­pescu, iar în prezent are două fabrici situate una lângă cealaltă în Slatina. Compania produce sub branduri precum Irina şi Accasă, atât pentru piaţa locală, cât şi pentru 34 de pieţe la export.

În ultimii ani Natural a demarat un plan ambiţios de investiţii în producţie, în patru etape, care s-a ridicat la aproximativ 18 milioane de euro. În acest an, compania a demarat noi proiecte de investiţii, printre care o nouă linie de prăjituri proaspete, cu valabilitate mai ridicată, o investiţie de peste 1 milion de euro.

„Vom avea o linie nouă de prăjituri proaspete, fresh, fără conservanţi, ambalate în atmosferă protectoare, cu un termen de valabilitate de 21 de zile. Intrăm în altă nişă şi la altă tipologie de consumator. (...) Deschidem foarte mult uşile şi porţile proiectelor de private label, inclusiv pentru această nişă de piaţă avem nişte proiecte foarte mari care sperăm că vor ajunge la consumator cel târziu la finalul acestui an“.

De altfel, producătorul este foarte activ pe segmentul mărcilor private, care a crescut de la 8% din cifra de afaceri în 2020, la 13-14% în 2021, până la un procent care se contureză la circa 20% pentru 2022.

Întrega producţie de prăjituri şi dulciuri s-a mutat în fabrica de 8.000 mp a companiei, în timp ce fabrica de 3.000 mp se pregăteşte să găzduiască o nouă linie de business. Natural investeşte circa 3 milioane de euro pentru a intra în piaţa produselor „ready to eat“.

„Va fi ready to eat sub un nou brand al Natural, dar avem discuţii avansate pe câteva proiecte de private label. Eu sper că primele produse le vom vedea la începutul lui 2023, dar ţinând cont că în acest moment nimic nu este predictibil nu aş putea spune o dată exact. Cu siguranţă se va întâmpla în primul semestru din 2023“.

Un alt proiect de investiţii început de companie în 2022 ţine de eficientizarea costurilor cu energia şi este vorba despre un proiect cu două componente.

„Vorbim de un proiect de pus pe C6 din PNRR, de 900 kWh, pentru energie electrică, un proiect în valoare de 750.000 de euro care ne va da posibilitatea de a ne asigura integral energia electrică pe care o folosim şi cred că este exact ce trebuie în acest moment. Asta vine complementar unui proiect pe care l-am făcut pentru recuperatoare de căldură care ne vor ajuta să recuperăm cam 30% din energia termică pe care o folosim, un proiect de 200.000 de euro“.

Cifra de afaceri a companiei Natural s-a ridicat la aproximativ 8 mil. euro în 2021, după o creştere de peste 5%, iar în 2022 ţinteşte 9-9,5 mil. euro. Numărul de angajaţi se menţine la aproximativ 180 de persoane.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank