ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Retailerul de bricolaj Brick România plănuieşte investiţii de 5 milioane de euro în 2022. Compania are în prezent patru unităţi şi vrea să deschidă câte trei magazine noi pe an

30.08.2021, 00:08 Autor: Alex Ciutacu

♦ Deschiderile de anul viitor vizează oraşe precum Satu Mare şi Braşov, dar compania se uită în continuare şi spre Ploieşti, Bucureşti, Cluj, Iaşi sau Galaţi.

Retailerul de bricolaj Brick România estimează in­ves­tiţii de 5 milioane de euro pentru anul 2022, când plă­nuieşte să deschidă încă trei magazine la nivel naţional, pe lângă cele patru pe care le operează în prezent, au explicat reprezentanţii com­paniei, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Noi întrezărim că vor fi trei des­chi­deri noi anul viitor, Satu Mare în primă­vară, probabil Braşov în vară, iar în toam­nă rămâne de văzut care dintre pla­nurile noastre se vor materializa mai repede. (...) Bugetul de investiţii în mare pentru 2022 va fi în jur de 5 milioane de euro dacă ne uităm la magazinele noi şi la tot ceea ce urmează să facem“, a de­cla­rat Viorel Dima, di­rec­tor de dez­voltare al Brick România.

Retailerul ope­rea­ză încă din 2001, când a fost deschis primul magazin în Con­stanţa. Ambiţia pentru ex­tinderea la nivel naţional a înce­put în 2017, cu un ma­gazin în Mangalia şi a con­tinuat în 2019 cu o locaţie în Giurgiu. În vara anului 2021, Brick a deschis un nou magazin în oraşul Ovidiu.

„Vrem să creş­tem organic şi plănuim dez­vol­ta­rea de noi ma­ga­zine pe teri­toriul ţării. În acest sens avem deja un con­tract semnat la Ora­dea, suntem în faza de autorizare a lu­cră­rilor de moder­ni­za­re a spaţiului pe care îl în­chiriem aco­lo. (...) De asemenea vizăm Braşov, Ploieşti, în continuare căutăm în Bucureşti, în Cluj suntem într-o fază avansată, ne uităm la Moldo­va, Iaşi, Galaţi, să creştem organic“.

Brick România vizează un ritm de trei magazine pe an începând de anul viitor, iar modul în care este gândită dez­voltarea pune bazele şi pentru un avânt mai puternic al canalului online, lansat de companie încă din 2017.

„Am început să vindem în mediul online încă din 2017, el creşte uşor, uşor, am văzut potenţialul şi începând de anul acesta vom avea o nouă platformă online. (...) Procentul online-ului în vânzările totale nu este unul considerabil în acest moment, dar spre deosebire de înce­pu­turile noastre prinde contur acum şi me­rită să investim mai mult“, a explicat Oana Nechita, directorul executiv al Brick România.

Compania lucrează atât cu furnizori din România, cât şi cu furnizori din Europa sau din China. Criza din piaţa materialelor de construcţii nu a ocolit nici businessul antreprenorial de bricolaj.

„Situaţia de anul trecut paruse că are o urmare şi în acest an, întrucât încă de la începutul anului 2021 au început să apară creşteri în ceea ce priveşte produsele pe care le-am achiziţionat. Pentru noi a fost o muncă mai mare decât în mod normal pentru a păstra nişte preţuri corecte. Avem unii furniori care în momentul de faţă sunt deja la a treia majorare de preţ“.

Totodată, piaţa înregistrează şi probleme de disponibilitate în ceea ce priveşte materiale precum cărămida sau polistirenul, dar şi în alte categorii.

„Nici furnizorii nu pot da pro­nosticuri întrucât apar şi situaţii impre­vizibile cum a fost acum două săptămâni o situaţie în care două dintre cele mai mari porturi din China au fost închise, drept pentru care s-a mutat exportul din China spre Europa şi alte părţi. S-a mu­tat către alte porturi rămase deschise, dar timpii de transport sunt foarte mari“.

Cifra de afaceri a Brick România s-a situat la 116 milioane de lei în 2020, după o creştere de 7%. Pentru anul 2021, reprezentanţii companiei estimează o creştere de 25-30%.

Numărul de angajaţi a crescut odată cu extinderea la nivel naţional, iar dacă Brick România avea 170 de angajaţi în 2017 când a deschis a doua locaţie a companiei, acum numărul a ajuns la 300 de salariaţi în cele patru magazine existente.

„Noi avem anumite sectoare în care importăm forţă de muncă, avem şi din Sri Lanka şi din Vietnam angajaţi deja de trei ani. Dar deocamdată este în regulă, nu ne plângem, putem găsi forţă de muncă şi în România“, a adăugat Oana Nechita.

Potrivit platformei de informaţii fi­nan­ciare Confidas, acţionariatul com­pa­niei Five Holding - care operează Brick România - este format în proporţie de 86% din firma Cypress Capital Manage­ment România cu sediul în Cipru. Tot­oda­tă Rareş Oancea Drăistaru, Oana Oancea Drăistaru, Alexandru Oancea şi Ionuţ Oancea controlează fiecare câte 3,5%.

Oana Nechita, directorul executiv al Brick România: Procentul online-ului în vânzările totale nu este unul considerabil în acest moment, dar spre deosebire de înce­pu­turile noastre prinde contur acum şi me­rită să investim mai mult

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank