ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Retailerul online Esteto a investit 2 mil. euro pentru achiziţia unei clădiri de 5.400 mp, pe care a transformat-o parţial într-un nou depozit. Cifra de afaceri a companiei s-a situat la 6,9 mil. euro în 2021, după o creştere de 50%

17.11.2022, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

Esteto, retailer online specializat în produse destinate femeilor, a demarat în 2022 o investiţie de 2 milioane de euro pen­tru a achiziţiona o clădire din comuna Jilava, judeţul Ilfov, pe care a transformat-o parţial în noul depozit al companiei, a explicat Octavian Jomir, cofondator Esteto, în emi­siunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank

„Investiţia a fost realizată, ne-am mutat într-un nou depozit în septembrie. Am achi­ziţionat un depozit pe care l-am renovat, iniţial doream să construim un depozit, dar am decis ulterior să mergem pe ideea de a achiziţiona o clădire deja construită, am renovat-o şi am dus-o la standardele noastre astfel încât să ne putem desfăşura acti­vitatea acolo“.

Investiţia s-a ridicat la 2 mil. euro, iar fi­nan­ţarea ei cuprinde şi o componentă de cre­dit bancar. Acest proiect a prins compania într-un context complicat, întrucât Esteto a bătut palma pentru achiziţia clădirii în luna februarie, chiar înainte de începutul războ­iului din Ucraina care a adus o inflaţie mai ri­di­cată şi a accentuat criza preţurilor la energie. Depozitul pe care îl folosea com­pania anterior era structurat pe două etaje, ceea ce genera timpi cu 50% mai mari pe partea de logistică.

„În momentul de faţă depozitul pe care l-am achiziţionat este de 5.400 mp, nevoia noastră actuală este pe la 2.500 mp şi doar atât am ocupat din toată clădirea, urmând ca diferenţa să încercăm să o închiriem până când vom avea noi nevoie de ea“.

Compania fondată de Octavian şi Elena Jomir în 2013 operează atât platforma online Esteto, unde listează direct peste 45.000 de produse destinate femeilor, precum şi un marketplace pe care 800 de parteneri listează în total 600.000 de produse şi care cuprinde categorii precum cărţi, home & deco, jucării, fashion, ceasuri sau bijuterii.

„Pentru noi în continuare categoria cea mai bine vândută este cea a produselor cosmetice, în special cosmeticele profesionale. Pot să spun că acesta a fost anul în care s-a ieşit din criza legată de Covid, iar în perioada primăvară-toamnă au fost multe evenimente, ceea ce s-a resimţit inclusiv în businessul Esteto, pentru că oamenii au investit mai mult în înfrumuseţarea lor“.

Esteto vinde deja în pieţele internaţionale prin platformele dedicate pe care le-a deschis în 2019 pentru pieţele din Ungaria şi din Bulgaria. Totuşi, compania vrea să ducă la următorul nivel ambiţiile de comerţ transfrontalier şi pregăteşte o platformă bilingvă pentru piaţa din Uniunea Europeană, prin care ţinteşte atât românii din Diaspora, cât şi clienţi din alte ţări.

„Proiectul a fost amânat, tocmai din cauza deciziei de a investi în noul depozit şi automat toate resursele şi concentrarea noastră s-au dus în acea direcţie. (...) Estimarea noastră este că în primul trimestru din 2023 vom lansa şi platforma pentru Europa. Chiar dacă ea este gata, avem platforma funcţională, mai trebuie calibrate anumită lucruri legate de transport“.

Cifra de afaceri a companiei a înregistrat creşteri importante în ultimii ani, de plus 74% în 2021, respectiv 50% în 2021. Anul trecut afacerile s-au situat la aproximativ 6,9 milioane de euro, iar pentru 2022 la nivelul lunii octombrie exista un plus de 7% pentru 2022. Numărul de angajaţi este de aproximativ 40 de persoane.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank