• Leu / EUR4.7786
  • Leu / GBP5.7198
  • Leu / USD4.2746
ZF IT Generation

Adriana Ancuţa, cofondator Garderoba Infinită: Încheiem 2019 cu afaceri de 100.000 euro, iar anul viitor vrem să luăm o nouă finanţare

28 nov 2019 Autor: Ioana Nita

Market-place-ul Garderoba Infinită a primit în vara acestui an o investiţie de la Andrei Pitiş, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori şi business angels din industria IT locală.

Garderoba Infinită, un market-place pentru comercializarea online a pieselor vestimentare premium pentru femei, va încheia anul acesta cu o cifră de afaceri de 100.000 euro, start-up-ul fiind activ de la jumătatea anului trecut.

„Încheiem anul acesta cel mai probabil cu 100.000 cifră de afaceri, dar anul start-up-ului, pentru că a pornit la jumătatea anului trecut, se va termina cu afaceri de circa 200.000 de euro”, a spus în cadrul emi­siunii ZF IT Generation Adriana Ancuţa, cofon­da­toa­rea Garderobei Infinite. Ea a pus bazele market-place-ului online în iulie 2018 din punct de ve­dere operaţional, ideea proiectului având însă rădăcini mai vechi.

„Atât eu, cât şi partenera mea de business, Andreeea Cartu, am zis că o să pornim această afacere doar dacă ideea este foarte bună şi va fi validată şi de piaţă, şi de con­su­matori şi de mentori/in­vestitori. Atunci vom putea porni cu o investiţie. Am tot aşteptat însă ca lu­crurile să se întâmple conform acestui scenariu multă vreme. Noi ne-am făcut temele tot timpul, am făcut re­search de piaţă, am testat, am avut un MVP (mi­nimum viable product), am avut tracţiune pentru pri­mii 30 de clienţi, dar investiţia nemaivenind am zis ca trebuie să ne descurcăm cu resursele noa­stre”, a povestit ea, adăugând că cel mai la în­demână pentru a porni businessul a fost să îşi vândă piesele vestimentare premium din garderobă.

„Fiind consumatoare de design românesc, aveam în garderobă piese vestimentare care repre­zentau o investiţie bună. Aşa că le-am scos pe rând la vânzare şi am început cu banii pe care i-am obţinut din primele produse vândute.”

După primele vânzări, care au avut loc prin licitaţii pe reţeaua de socializare Instagram, cele două antreprenoare au dezvoltat o platformă online de e-commerce în care atât persoane fizice, cât şi diferiţi furnizori de articole de îmbră­căminte, încălţăminte şi accesorii fashion îşi pot comercializa produsele premium.

„Suntem un market-place în care armonizăm atât oferte private, cât şi oferte ale unor producători, furnizori sau chiar magazine online, ca să nu mai vorbim de designeri români care au întotdeauna nevoie de o platformă suplimentară pentru a-şi vinde stocurile în plus. Ponderea între cele două surse este de 40% furnizori şi 60% persoane private”, a precizat Adriana Ancuţa.

Practic, persoanele de sex feminine care au investit în piese vestimentare premium îşi pot recu­pera o parte din investiţie prin comer­cia­lizarea acestora în market-place-ul Garderoba Infinită.

Adaosul practicat de start-up pentru fiecare articol vândut este de 35% din preţul de revânzare stabilit de comun acord cu proprietara, însă acesta nu ajunge la mai mult de 50 lei per produs.

În vara acestui an, Garderoba Infinită a reuşit să obţină o finanţare din partea lui Andrei Pitiş, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori şi business angel din industria IT locală, în baza căreia start-up-ul poate funcţiona un an.

„Planul este ca în primăvară să obţinem o nouă rundă de investiţii. O să ne facem şi noi calculele foarte bine la momentul acela. Iniţial când te duci la un business angel, funcţionezi în foarte multe scenarii, nu ştii foarte clar cum o să decurgă lucrurile pe parcurs, este multă incertitudine, însă ceea ce este foarte clar este că tu îţi stabileşti obiectivele şi te ţii de ele să le atingi, dar lucrurile se mai limpezesc pe măsură ce avansezi - îţi clarifici modelul de business”, a explicat antreprenoarea.

Până în momentul atragerii investiţiei de la Andrei Pitiş, creşterea businessului Garderobei Infinite era de circa 5-10% pe lună, aplicată la sume mici.

„După ce a venit investiţia şi am deschis şi magazinul fizic din Banul Manta, businessul a crescut spectaculos astfel încât dacă este să vorbim în cifre, în primele şase luni ale anului trecut am avut un venit de 5.000 de euro, după aceea 16.000 de euro, şi în momentul în care a venit finanţarea am ajuns la 70.000 de euro. Iar proiecţia pentru următoarele şase luni este de peste 135.000 euro”, a punctat ea.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Partener: