ZF IT Generation

Bogdan Nicoară, CEO şi cofondator Bright Spaces: Am luat o primă finanţare de 185.000 euro. După primele şase luni de la lansarea platformei vom face calculele şi vom vedea câţi bani vom avea nevoie în a doua rundă de finanţare.

30 dec 2019 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local de proptech Bright Spaces, care dezvoltă o platformă digitală de leasing şi management al spaţiilor comerciale, a fost evaluat la 1 milion de euro după ce a primit luna trecută o finanţare de 185.000 euro de la Sparking Capital, principalul investitor, căruia i s-au alăturat şi Growceanu Angel Investment şi Ilinca Păun. Platforma se află în prezent în plină dezvoltare, urmând să fie lansată în primăvara anului viitor.

„După ce vom lansa platforma şi vom avea primii clienţi, evaluarea companiei se va dubla. La primirea finanţării de 185.000 euro am fost evaluaţi la un milion de euro“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Bogdan Nicoară, CEO şi cofondator al Bright Spaces. Start-up-ul a fost înfiinţat în aprilie anul acesta, ideea realizării platformei luând naştere în cadrul unui hackathon realizat pe tema proptech în România.

„Noi ne-am ales o o temă din zona de leasing şi management al spaţiilor de retail. Ne-am dat seama că este o nevoie reală într-o piaţă cu un potenţial imens. De atunci am început să discutăm şi cu investitori pentru a obţine o finanţare cu care să dezvoltăm proiectul. Digitalizăm o industrie în care până acum lucrurile s-au făcut mai mult pe hârtie şi în Excel“, a explicat el.

Cu ajutorul platformei Bright Spaces, departamentele de leasing ale clădirilor cu spaţii de închiriat îşi pot optimiza fluxurile şi genera lead-uri noi, iar companiile care închiriază spaţiile pot vedea, prin intermediul unei interfeţe uşor de utilizat, istoricul de închiriere şi fluxurile procesului: listare, ofertare, contractare, plată, management, business intelligence.

„Digitalizăm procesul de previzualizare a spaţiilor comerciale pentru închiriere, apoi partea de cerere de ofertă, de contractare şi de management al relaţiei cu chiriaşul. Totodată, arătăm şi spaţiile 3D, ceea ce până acum nu a fost posibil“, a precizat Bogdan Nicoară. Platforma Bright Spaces va funcţiona atât ca modul SaaS (Software as a Service) pe site-urile clienţilor, cât şi ca marketplace: pe site-ul propriu Bright Spaces vor fi afişatte toate spaţiile de la toţi jucătorii care folosesc platforma. Ca atare, monetizarea platformei se va face în două moduri: prin abonamente lunar pentru cei care folosesc modulul SaaS şi prin comisioane legate de performanţa utilizării marketplace-ului. De asemenea, pentru cei care vor dori şi modelarea 3D a spaţiilor, va exista un tarif separat.

„Estimăm că vom lansa platforma în martie 2020, iar acum suntem deja în discuţii cu potenţiali clienţi din zona de retail“, a subliniat CEO-ul şi cofondatorul Bright Spaces. El a adăugat că în prima fază platforma va lista spaţiile comerciale cu termen scurt de închiriere fiind acestea au un regim diferit şi mai complicat de închiriere. Momentan, start-up-ul a avut discuţii doar cu jucători din retail, însă a observat şi interes din zona clădirilor de birouri şi de logistică.

În primul an de funcţionare, Bright Spaces estimează că platforma va genera venituri de câteva sute de mii de euro.

„Clienţii noştri pot fi clădiri individuale sau reţele. Dacă vorbim de clădiri individuale vor fi câteva zeci, iar dacă vorbim de reţele, probabil 2-3“, a menţionat Bogdan Nicoară, adăugând că totodată, prin intermediul reţelelor de start-up-ul se va putea extinde mai uşor şi în străinătate.

Suma de 185.000 euro primită recent ca finanţare de start-up va fi folosită pe parcursul a unui an, unui an şi jumătate, în funcţie de cum vor evolua lucrurile pe piaţă.

„Intenţionăm să luăm apoi şi a doua finanţare, probabil în 2021, pentru scalare la nivel regional. Anul viitor vrem să începem însă deja discuţiile cu un fond de proptech la nivel regional“, a punctat CEO-ul Bright Spaces. După primele şase luni de la lansarea platformei, a completat el, start-up-ul va face calculele pentru a vedea de câţi bani va avea nevoie în a doua rundă de finanţare.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: