ZF IT Generation

Ediţie specială ZF IT Generation. Andres Angelani, CEO al Cognizant Softvision: Munca în sistem hibrid nu trebuie privită doar că o modalitate de a reduce costurile, ci de a îmbunătăţi experienţa la locul de muncă

13 sep 2021 Autor: Adrian Seceleanu

„Modul de lucru hibrid le permite companiilor să se extindă cu adevărat la nivel naţional, iar noi facem sute de recrutări pe lună, pentru că ne aflăm într-o etapă de expansiune semnificativă în România acum“

Companiile trebuie să privească trecerea masivă, la  nivel global, către munca în sistem hibrid de acasă şi de la birou, în contextul pandemiei, ca pe o oportunitate de a îmbunătăţi experienţa angajaţilor şi nu doar ca pe o şansă de a reduce costurile, pentru că angajatorii care vor reuşi acest lucru vor fi cei care vor atrage cei mai talentaţi oameni de pe piaţă.

„Credem că aceasta este o oportunitate cu adevărat de a îmbunătăţi experienţa la locul de muncă şi nu doar o modalitate de a optimiza costurile. O mulţime de companii consideră că acest context este unul potrivit doar pentru a elimina nişte costuri. Noi vedem situaţia într-un un mod complet diferit. O vedem ca pe un echilibru bun între experienţa pe care o primesc atunci când lucrez de acasă, când am nevoie de acel spaţiu, de intimitate, de concentrare şi cea când trebuie să fiu în faţa oamenilor, atunci când trebuie să relaţionez“, a declarat Andres Angelani, CEO al companiei Cognizant Softvision, cu o puternică prezenţă şi în România,  în cadrul unei ediţii speciale a ZF IT Generation. „Ştiţi, noi suntem o companie a oamenilor. Ne pasă de oamenii noştri, deoarece acesta este într-adevăr produsul nostru. Produsele noastre sunt în mintea oamenilor noştri. Deci, ne gândim în mod constant la modalităţi prin care putem maximiza cu adevărat acele experienţe şi credem că acum avem o oportunitate de a redefini o modalitate de a găsi o intersecţie între lucrul de acasă şi la birou.“

Producătorul de software, care are peste 2.000 de angajaţi în România, a dezvoltat şi o platformă care ajută la „orchestrarea“ experienţei angajaţilor între munca de acasă şi cea de la birou, a explicat Angelani. „De asemenea, am dezvoltat software pentru a ne asigura că orchestrăm această experienţă, astfel încât tranziţia dintre munca de acasă şi munca la birou să fie mai uşoară, să poată fi planificată şi să le permită oamenilor să aibă o calitate mai bună a vieţii. Avem o oportunitate incredibilă de a defini un viitor în care munca este mai distractivă, este mai interactivă şi ne permite să împărtăşim acest lucru cu o familie într-un mod mai echilibrat“.

Munca în sistem hibrid, care a explodat în contextul pandemiei, nu va dispărea şi dacă restricţiile dispar, a explicat el. „Da, absolut munca în sistem hibrid este aici să rămână. Şi cred că firmele care gândesc acest lucru foarte detaliat şi atent şi definesc sisteme care să facă acest echilibru să funcţioneze în cea mai bună combinaţie posibilă, să facă o tranziţie cât mai bună între cele două situaţii şi care să reducă timpul petrecut pe drumul către birou, să optimizeze activitatea şi să reducă factorii de stress şi din munca de la birou şi din cea de acasă sunt cei vor fi câştigători pe piaţa de muncă, de recrutare a talentelor. Şi eu cred că noi vom fi câştigători pentru că luăm acest lucru foarte în serios.“

Modul de lucru hibrid este unul care le oferă avantaje şi companiilor şi angajaţilor, spune Angelani. „Munca în sistem hibrid este un câştig din punct de vedere personal, pentru că puteţi decide unde şi când să lucraţi şi când să veniţi la birou. Aşadar, modelul nostru a devenit flexibil şi complet opţional. Ceea ce am presupus este că oricine va dori să interacţioneze la un moment dat cu echipa sa, cu colegii săi, cu liderii săi şi de aceea am creat un software pentru a le permite oamenilor să calculeze care va fi programul lor săptămânal şi dacă vor să vină la studio. „La nivel de companie, munca în sistem hibrid ne oferă o mulţime de oportunităţi pentru a recruta cu adevărat la nivel naţional. Cu acest sistem flexibil, în care un angajat poate decide să vină la birou fizic doar odată la două săptămâni sau odată pe lună, ieşim complet din problematica timpului petrecut pe drum. Înainte de pandemie toată lumea trebuia să vină la birou, dar acum angajaţii pot lucra de acasă în majoritatea zilelor, pentru că pot veni la birou doar de câteva ori. Astfel că oamenii pot alege şi să locuiască înafara oraşelor, de exemplu, în acest context. Acest lucru le permite companiilor să se extindă cu adevărat la nivel naţional, iar noi facem sute de recrutări pe lună, pentru că ne aflăm într-o etapă de expansiune semnificativă în România acum. Pentru noi accesul la oameni talentaţi, calificaţi este critic, iar modul acesta de lucru ne-a permis să ne deschidem cu adevărat, şi acest lucru justifică investiţiile în acest mod de lucru complet flexibil.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR