ZF IT Generation

Ediţie specială ZF IT Generation. DevTalks Reimagined 2021, cel mai amplu eveniment IT din România: Gigantul american din industria cosmeticelor de lux Estée Lauder anunţă planuri de dezvoltare a unui centru de tehnologie pe piaţa locală. Cognizant Softvision din Cluj-Napoca continuă recrutarea şi le permite angajaţilor să lucreze la distanţă, de oriunde din România

9 iun 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

► Evenimentul DevTalks se va desfăşura pe parcursul a trei zile, timp în care sunt aşteptaţi 8.000 de participanţi, cu 2.000 mai mulţi decât la prima ediţie organizată online, în 2020

► Andreea Tudorache, project manager DevTalks: „Vom avea 100 de lideri şi profesionişti locali şi internaţionali, de la companii precum Google, Dropbox sau Revolut, care vor interacţiona cu participanţii şi vor susţine sesiuni de prezentare.“

Estée Lauder, gigantul american din industria cosmeticelor de lux, prezent pe piaţa din Ro­mânia de circa două decenii, şi producătorul de soft Cogni­zant Softvision din Cluj-Napoca, fondat de antreprenorul local Laurenţiu Russo în 1994, sunt două dintre companiile prezente în cadrul evenimentului DevTalks Reimagined 2021, care se află la a doua ediţie organizată în mediul online, în perioada 9-11 iunie, şi care aşteaptă aproximativ 8.000 de participanţi.

„Este firesc să fim atraşi de un astfel de eveniment tehnologic. DevTalks este un fel de mişcare, dincolo de schimbul intern de cunoştinţe, şi trebuie să fim capabili să susţinem şi să fim acolo cu comunităţile tehnice locale şi globale“, a spus Matei Neagoş, head of delivery al Cognizant Softvision România, în cadrul ediţiei speciale ZF IT Generation, dedicată celui mai amplu eveniment IT din România - DevTalks Reimagined 2021.

În cadrul emisiunii, Jennifer Brant-Gargan, global vice president information technology and interim Bucharest Digital Technology Center lead for The Estée Lauder Companies, a vorbit despre impactul pe care pandemia l-a avut asupra gigantului activ în industria cosmeticelor de lux şi despre cum accelerarea adopţiei de tehno­logie a transformat compania într-una mult mai „tech“.

„Compania noastră a ieşit puternică din această perioadă. Şi, cu siguranţă, din perspectiva IT, pandemia a consolidat stra­tegia pe care o avem şi aproape a dublat numărul de angajaţi interni din departamen­tele de IT, iar în continuare vrem să înfiinţăm un centru digital în Bucureşti“, a spus Jennifer Brant-Gargan. Astfel, grupul Estee Lauder îşi continuă dezvoltarea pe plan local atât prin investiţii în retailul online, unde implementează din ce în ce mai multă tehnologie pentru ca interacţiunea cu clienţii de la distanţă să fie cât mai facilă, dar şi în mediul offline. „Am petrecut o mare parte din ultimii ani înţelegând ce vor consu­matorii în ceea ce priveşte îngrijirea pielii, produsele cosme­tice. Şi în urma pandemiei am devenit virtuali 100%, ne-am adaptat foarte repede şi am început să ne extindem în această zonă.“

„Facem unele lucruri care sunt incredibil de inovatoare, din punct de vedere tehnologic. Din perspectiva dezvoltării, ne uităm la următorul nivel, care este versiunea 2.0 sau 3.0 a unora dintre tehnologiile pe care le folosim acum“, a adăugat Jennifer Brant-Gargan.

De asemenea, Matei Neagoş este de părere că sectorul de IT poate fi considerat un câştigător al acestei pandemii, în condiţiile în care tehnologia a devenit o nevoie comună.

„Tehnologia nu mai este mainstream, cred că a devenit dominantă, dacă mă uit la cele mai mari cinci companii de pe bursă, sunt companii de tehnologie. Aceste incetitudini aduse de pandemie au accelerat adopţia de tehnologie pentru a răspunde nevoilor clienţilor şi a le oferi o experienţă bună în online. Noi, companiile din acest sector, în primul rând, am putea compensa lovitura pe care acestă pandemia a dat-o unor industrii, cum ar fi HoReCa - turism, ospitalitate, automobile.“

Evenimentul DevTalk se va desfăşura pe parcursul a trei zile, iar în cadrul acestuia vor participa peste 100 de reprezentanţi şi lideri de companii internaţionale, precum Google, Revolut, Dropbox sau Microsoft.

„Vom aduce împreună peste 100 de speakeri, lideri şi profesionişti locali şi internaţionali, de la companii recum Google, Dropbox, Revolut. Experienţa din cadrul DevTalks Reimagined 2021 va fi dedicată şi componentei de networking şi interacţiune. În zona expoziţională am pregătit o serie de activităţi şi concursuri active pentru participanţi, unde aceştia pot intra în contact cu reprezentanţii companiilor prezente la eveniment“, a spus Andreea Tudorache, project manager în cadrul DevTalks. 

Andreea Tudorache, project manager DevTalks

► Este a doua oară când organizăm evenimentul DevTalks în format online şi am inclus mai multe surprize pentru participanţi şi am adus multe noutăţi. Chiar dacă nu ne vedem şi nu ne întâlnim fizic, vrem să oferim experienţe noi participanţilor.

► Printre noutăţile din cadrul evenimentului se regăsesc noile etape pe care le-am introdus în agendă, precum „welcom in tech stage“, „engineer of the future stage“, „mobile stage“, „big data and cloud stage“, „new 5G dimension“. De asemenea, am introdus pentru prima dată „woman in tech stage“, dedicată femeilor. Avem şi o zonă dedicată sectorului de gaming, de fintech, inteligenţei artificiale sau e-commerce-ului, în care participanţii pot interacţiona cu experţi şi reprezentanţi din domeniu.

► Am ajuns la aproximativ 8.000 de participanţi, în creştere faţă de prima ediţie online, de anul trecut, când am avut 6.000 de participanţi.

Jennifer Brant-Gargan, global vice president information technology and interim Bucharest Digital Technology Center lead for The Estee Lauder Companies

► Şi noi am constatat, ca toată lumea, că un model de lucru hibrid este calea de urmat, dar continuăm să creăm spaţii de lucru, în special în Bucureşti, unde înfiinţăm un nou centru. Suntem foarte atenţi în jur, însă tot rămân anumite întrebări – cum putem colabora ca echipă în modelul hibrid? De ce ar trebui să revină echipele la birou şi când ar trebui să vină? Aşadar, suntem cu adevărat atenţi la asta şi, de asemenea, suntem foarte flexibili.

► Cred că modelul hibrid va fi o combinaţie bună odată ce ne vom întoarce la birou. Dar cred că suntem de acord cu toţii că cei activi în industria de IT am fost destul de confortabili lucrând de la distanţă. Însă, în contextul pandemiei această interacţiune online a crescut exponenţial. Punem mare valoare pe a ne cunoaşte consumatorii, utilizatorii, partenerii, însă, am inovat în acest sens şi am împins totul virtual.

► Vă încurajez, dacă se întâmplă să fiţi în Bucureşti, mergeţi la mall şi aruncaţi o privire la unele dintre tehnologiile ipe care le-am mplementat în magazin. Acolo este minimul de tehnologie. Totul se extinde pe inteligenţă artificială. Avem de-a face cu îngrijirea pielii şi cosmetice. Avem de-a face cu pielea clientului. Cum evaluăm asta, foloind tehnologia? Deci, avem soluţii foarte complexe şi proiecte la care lucrăm.

► Evident, uneori oamenii încă vor să meargă în magazin, dar cel mai adesea oamenii vor să cumpere de acasă. Vor răspunsurile de acasă. Vor să fie întâmpinaţi acasă. Iar noi trebuie doar să vedem cum putem să le răspundem la întrebări folosind tehnologia.

Matei Neagoş, head of delivery Cognizant Softvision România

► În ceea ce priveşte operaţiunile din România, avem o bază mai mare de clienţi. De asemenea, am diversificat tipul de industrii în care operăm, analizând industriile care au accelerat adopţia de tehnologie în pandemie, cum ar fi sectorul sănătăţii sau companiile active în industria bancară. Şi ne-am diversificat poziţia geografică, ne-am concentrat mai mult pe piaţa din Statele Unite ale Americii şi vrem să continuăm să creştem agresiv.

► De altfel, cred că ne-am dezvoltat frumos în ultimul an, pentru că recent am doborât recordul nostru de angajare în Minneapolis.

Faptul că procesul de recrutare a fost de la distanţă ne-a ajutat să accelerăm cumva tot procesul în sine. Poate că a fost mai uşor să găsim timp pentru a ne întâlni cu candidaţii, pentru a-i determina să vorbească cu noi.

► Studiourile pe care le avem în România  - în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara şi Baia Mare - au început să acţioneze ca centre regionale de comandă pentru ca noi să putem angaja în zonele din jurul lor. Şi, evident, asta ne-a ajutat.

► Pentru noi, cuvântul cheie este flexibilitatea, pentru că vrem să le oferim oamenilor posibilitatea de a-şi crea propriul program în funcţie de ceea ce au nevoie, de rutina lor, ca să spunem aşa, şi de experienţele pe care doresc să le aibă într-un birou mare. Şi ne dăm seama că nu toată lumea este la fel, şi nu toţi angajaţii sunt interesaţi de un modul de lucru complet la distanţă. Aşadar, dorim să le permitem oamenilor să lucreze de acasă cât doresc, dar să poată rezerva un loc într-unul din studiourile noastre, într-un spaţiu pe care îl consideră potrivit pentru tipul de activitate pe care ar putea să-l planifice.

► În ultimul deceniu, tehnologia a trecut de la „ceva ieşit din comun“ la ceva absolut normal. Dar cred că aceste tehnologii pot avea un impact şi mai mare. De exemplu, chiar acum am fost în China. Poate că folosirea cardului de credit din plastic este deja o problemă a trecutului, pentru că acum poţi plăti directul cu telefonul.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner: