ZF IT Generation

Eduard Daniliuc, ProfiCircle: Căutăm o finanţare de 400.000 euro pentru început

6 ian 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul digitalizează industria de echipamente comerciale, o piaţă estimată în prezent la circa 350 mld. dolari la nivel global.

Start-up-ul ProfiCircle, care a investit aproximativ 100.000 euro în dezvoltarea unei platforme online B2B de tip marketplace pentru a digitaliza procesul de licitaţii în cazul amenajărilor spaţiilor comerciale, caută în prezent o finanţare de 400.000 euro pentru a continua dezvoltarea soluţiei şi a intra pe pieţele din străinătate. Proiectul ProfiCircle a pornit în iulie 2018, platforma fiind lansată în România în decembrie anul trecut. 

„În prezent suntem în faza de seed şi mizăm pe faptul că vom obţine prima rundă de finanţare de la investitori şi fonduri de investiţii de pe plan local. Pentru început ne propunem să atragem o finanţare de 400.000 euro”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Eduard Daniliuc, cofondator al ProfiCircle. El a înfiinţat start-up-ul împreună cu fratele său, Victor Daniliuc, şi cu un alt partener. Ideea dezvoltării unui marketplace pentru digitalizarea proceselor de licitaţii în cazul proiectelor de amenajare a spaţiilor comerciale a venit ca urmare a propriei experienţe, Eduard Daniliuc lucrând peste 15 ani în domeniul furnizării de echipamente comerciale. Totodată, el are experinţă şi ca antreprenor, fiind fondatorul mai multor companii, printre care şi al lanţului de supermarketuri Fidesco din Republica Moldova, pe care l-a vândut ulterior. 

„În ultimii zece ani au apărut o mulţime de platforme online care în mare parte sunt B2C (business to consumer – n.red.), cum ar fi Uber sau Airbnb, pe când spaţiul B2B (business to business - n. red.), în special al IMM-urilor, este practic neatins de ultimele dezvoltări tehnologice. Aşa cum se făcea business în urmă cu 20-30 ani aşa se face şi acum, cu mici excepţii. Platformele B2B de comerţ electronic pentru industria de echipamente comerciale sunt practic inexistente. Poţi găsi agregatoare de companii din domeniu, care sunt utile pentru cercetare, dar nimeni nu plasează comenzi online. Comunicarea, cererile de ofertă şi plăţile se fac ca şi în anii 1990”, a precizat cofondatorul ProfiCircle. 

„Ideea din spatele ProfiCircle este digitalizarea 100% a industriei de echipamente comerciale, în prezent estimată la circa 350 miliarde dolari. Noi aducem ceva absolut nou pe piaţă, ne poziţionăm ca «first mover»”, a adăugat el. 

Start-up-ul ProfiCircle funcţionează ca o companie de tip SaaS (Software as a Service), reunind în cadrul platformei atât produse şi soluţii, cât şi servicii pentru clienţii săi – lanţuri de retail, comercianţi online, producători, companii care amenajează birouri, companii care deţin depozite ş.a.m.d. Astfel, aceştia pot găsi într-un singur loc (pe principiul one-stop-shop) tot ceea ce au nevoie pentru un proiect din zona comercială, având posibilitatea de a interacţiona, colabora şi tranzacţiona cu furnizorii şi subcontractorii (furnizori de echipamente comerciale, arhitecţi, designeri, instalatori, companii de transport, leasing, software etc.) direct în platformă. 

„Clienţii primesc instant cotaţiile datorită tehnologiei machine learning, aceştia având posibilitatea de a realiza multiple licitaţii online pentru mai multe produse sau servicii în cadrul proiectului”, a explicat Eduard Daniliuc. 

Modelul de business al ProfiCircle se bazează pe două surse de venit – abo­na­mente şi un comision de 10% din tranzacţiile efectuate prin intermediul platformei.

„Din experienţa noastră noi ştim că piaţa cumpărătorilor de echipamente industriale e foarte fragmentată. Clienţii ţintă sunt întreprinderile mici şi mijlocii, din industria prelucrătoare, companii de logistică, spaţii depozitare, street retail, reţele vânzare cu amănuntul. Dar pe viitor ne vom adresa şi clienţiilor de nivel enterprise.”

De la jumătatea anului 2018, ProfiCircle a început să opereze versiunea offline a platformei în România, colaborând cu zeci producători de echipamente comerciale din Uniunea Europeană şi Turcia, proiectanţi, companii de montaj, precum şi cu alţi furnizori de servicii. Din decembrie anul trecut, platforma funcţionează şi în versiunea online pe piaţa locală, urmând ca varianta beta, cu funcţii îmbunătăţite, să fie lansată în luna aprilie a acestui an. Totodată, start-up-ul vizează anul acesta şi extinderea în străinătate. 

„În ţările Benelux desfăşurăm lucrări pregătitoare: testăm campanii de marketing. În luna mai vom începe să lucrăm în Franţa, extinzându-ne în tot Beneluxul până la sfârşitul anului. Apoi, la sfârşitul anului 2020 vom începem operaţiunile în Statele Unite”, a detaliat Eduard Daniliuc planurile de extindere ale ProfiCircle. 

În România, start-up-ul a discutat deja cu peste 100 de potenţiali clienţi. 

„Noi mizăm pe avantajul de first movers, dar şi pe know-how-ul din platformă, prin care vânzătorii vor putea penetra în pieţe noi, iar cumpărătorii vor beneficia de până la 70% reducere timp pentru a procura echipamentele, vor avea posibilitatea de a face afaceri cu companii reputabile din domeniu, de a descoperi producători din întreaga lume şi de a plasa comenzi pe o singură platformă - one-stop-shop.”

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României.

ioana.nita@zf.ro

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR