ZF IT Generation

Luca Mihăilescu, cofondator Pythia – soluţie AI pentru impactul social al unui business: Am reuşit să atragem 60.000 euro din fonduri europene pentru a continua dezvoltarea. În primăvară sperăm să avem 2-3 clienţi mari. Echipa Pythia a pornit cu o investiţie proprie de circa 3.000 euro

27 sep 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local Pythia, care dezvoltă o soluţie bazată pe inteligenţă artficială ce analizează impactul social pe care îl are o companie în mediul online, şi-a propus ca în următoarele şase luni să reuşească să aibă un produs funcţional şi să atragă circa 2-3 clienţi mari. Până acum echipa Pythia a lucrat la dezvoltarea algoritmilor care stau la baza soluţiei şi anume la algoritmul de extragere a subiectelor de discuţie, la algoritmul de analiză a sentimentelor identificate în limbajul folosit şi la algoritmul de dinamică a opiniilor exprimate în mediul online.

„Noi ne-am plănuit ca în următoarele şase luni să avem totul funcţional şi deja în punctul acela să atragem şi 2-3 clienţi mari, clienţii mai mici sunt altă poveste. Acum suntem în discuţii cu departamentul de inovare din BRD şi vrem ca în curând să luăm legătura şi cu oameni care sunt mai aproape de zona de due diligence ca să putem să lucrăm împreună cu ei şi să vedem exact care este workflow-ul lor, cam de ce ar avea nevoie. Este un parteneriat care sperăm să se transforme şi într-un parteneriat de tip client. Pe de altă parte, mai urmărim şi alte industrii - de exemplu, de mare interes este zona de companii de PR  de la care avem câteva contacte şi cu care vrem să facem nişte validări.“

„Iar apoi, o a treia categorie ar fi industrii de raportare exact pe zona de criterii ESG -  adică Environmental, Social, Governance, unde există astfel de companii care oferă rapoarte, agregă indicatori şi noi vrem să începem negocieri cu ei ca să vedem cum să integrăm practic indicatorii noştri de valori ale ecosistemului şi ale agenţilor din ecosistem în rapoartele şi aplicaţiile lor. Deci asta ar fi o a treia categorie“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Luca Mihăilescu, cofondator al Pythia.

El a pornit proiectul Pythia împreună cu Radu Târcă, Tudor Dumitraşcu şi Leona Popescu, start-up-ul fiind acceptat şi în programul de pre-accelerare Innovation Labs care a ajutat echipa să îşi rafineze ideea şi produsul atât din punct de vedere tehnic, cât şi de business.

„În momentul acesta avem gata algoritmii de inteligenţă artificială care fac NLP (natural language processing – n.red.), adică procesarea textului din care putem să extragem în preent subiectele despre care se discută pe reţelele sociale şi putem să extragem de asemenea şi sentimentul sau poziţia faţă de ele. Totodată, putem să facem şi analize agregate asupra subiectelor abordate în general de un utilizator, care este compatibilitatea între doi utilizatori care sunt conectaţi între ei printr-o relaţie de investitor-companie de exemplu, sau alte relaţii din ecosistem, şi lucrăm şi la alţi algoritmi care să vină peste. Practic, pe măsură ce validăm nevoile clienţilor, noi începem şi să construim dar avem această bază deja foarte stabilă de <<topic extration>>, <<sentiment analysis>> şi <<opinion dynamics>>”, a explicat Luca Mihăilescu. El a adăugat că soluţia Pythia va fi disponibilă sub mai multe forme, inclusiv ca soluţie SaaS.

„Prima este un simplu API (application programming interface – n. red.) pe care îl vom folosi şi noi şi prin care poţi să introduci utilizatorul sau reţeaua pe care o urmăreşti de utilizatori şi vei primi statisticile <<on demand>> practic printr-un API - acesta poate fi integrată în soluţii software, în soluţiile proprii ale clienţilor. Pe de altă parte, plănuim să avem şi o opţiune bazată pe subscripţie de generare de rapoarte cu aceşti indicatori, acesta ar fi al doilea nivel de complexitate. Iar al treilea nivel ar fi o aplicaţie <<fully fledged>> care să permită investigarea în detaliu a reţelei şi identificarea surselor problematice, deci vorbim de o suită de investigaţie aici deja. Deci modelul nostru intră în zona SaaS, avem o subcripţie pentru unele elemente, dar şi <<pay as you go>> pentru varianta API de exemplu.”

Echipa Pythia a pornit cu o investiţie proprie de circa 3.000 euro cu care a acoperit strict cheltuielile administrative, iar recent a reuşit să obţină o finanţare de 60.000 euro din fonduri europene.

„Această finanţare ne dă un <<runway>> de un an şi cu anumite contracte destul de mari pe care le negociem şi sperăm să le semnăm în viitorul apropiat, vom putea să ne susţinem şi în continuare. Bineînţeles, ne uităm şi la investiţii de seed în următorii 1-2 ani, suntem în contact cu investitorii, dar în momentul de faţă avem resursele financiare ca să ne desfăşurăm activitatea.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR