ZF IT Generation

Mihai Gheza, cofondator şi CEO Machinations.io – platformă de game design: Creştem veniturile de 2-4 ori anul acesta. Deja avem o dublare în prima parte a anului

5 iul 2022 Autor: Ioana Nita

La finalul lunii mai, start-up-ul a anunţat obţinerea unei runde de finanţare de tip serie A în valoare de 3,3 mil. dolari În total, Machinations a atras investiţii de 5 mil. dolari în trei runde de finanţare, printre investitori numărându-se Hiro Capital, Seedcamp, GapMinder şi Acequia Capital.

Start-up-ul local Machinations.io, care a dezvoltat o platformă de game design folosită de cele mai mari studiouri de jocuri video din lume, mizează anul acesta pe venituri de 2-4 ori mai mari faţă de 2021, în condiţiile în care în prima parte a anului businessul s-a dublat deja. Start-up-ul a atras în portofoliul său de clienţi unele dintre cele mai mari studiouri de jocuri la nivel internaţional, printre care se numără Amazon Game Studios, Ubisoft, Gameloft, Supercell, Rovio şi Chess.com.

„Terminasem 2021 cu indicatorul ARR (venituri anuale recurente - indicator care urmăreşte evoluţia veniturilor recurente din abonamente - n. red.) undeva la 250.000 de euro, iar la începutul anului am văzut cel puţin o dublare odată cu creşterea din piaţa de crypto şi a serviciilor pe care le-am lansat, plus toate eforturile pe care le-am făcut, inclusiv creşterea echipei de vânzari. Aşa că pentru anul acesta estimăm o creştere de 2-4x“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Mihai Gheza, cofondator şi CEO al Machinations.io. El a adăugat că în prezent, platforma Machinations este folosită de circa 80% din studiourile de jocuri video cunoscute la nivel mondial.

Fondată în 2018, Machinations.io este prima şi singura platformă web folosită de peste 35.000 de profesionişti pentru design de economii şi sisteme pentru jocuri premium, free-to-play şi play-to-earn. Ideea din spatele Machinations.io a apărut în urma unei cercetări de doctorat realizate în 2012 de către Joris Dormans (co-fondator) la Universitatea din Amsterdam. De atunci, s-a extins în peste 400 de instituţii academice din întreaga lume. Viziunea fondatorilor este ca platforma să devină standardul pentru modelarea, prognozarea şi optimizarea economiilor de joc prin intermediul unei comunităţi deschise în creştere rapidă şi prin integrări cu cei mai populari furnizori de telemetrie şi pieţe Web3.

„Machinations este o platformă vizuală de design de sisteme. Foloseşte un limbaj universal din 9 simboluri, lucruri specifice pentru cei care creează şi manipulează resurse. Desenezi pe un canvas la fel cum ai face un flowchart sau o diagramă logică. Partea magică este că poţi să îi dai «play», moment în care tot sistemul cu toate variabilele lui este simulat în timp real în faţa ochilor tăi şi poţi să vezi care sunt rezultatele logicii şi parametrilor pe care i-ai decis asupra sistemului complex, Iar «super-puterea» platformei este că poţi să mai apeşi un buton şi face o metodă statistică numită Monte-Carlo Sampling, unde iterează aceste scenarii cu probabilităţi în ele, de o mie de ori sau de un milion de ori, de câte ori este nevoie pentru ca tu să obţii o predicţie a viitorului cât mai precisă statistic“, a explicat pe scurt Mihai Gheza.

Platforma Machinations.io poate fi folosită în regim SaaS (Software as a Service), start-up-ul punându-le la dispoziţie profesioniştilor din industria de gaming mai multe planuri tarifare, inclusiv unul gratuit.

„Avem contul gratuit, toată lumea construieşte în public, dupa care monetizăm intimitatea şi lucrul în echipă şi începem şi deblocăm funcţionalităţi pe măsura ce faci upgrade – abonamente sunt de la 59 de dolari, 299 de dolari şi planul enterprise care este personalizat, de obicei este o sumă cu 4-5 cifre în euro pe lună şi include tot pachetul de servicii de care ar avea nevoie -  inclusiv servicii de suport, consultanţă, training etc.“, a punctat cofondatorul şi CEO-ul Machinations, menţionând că circa 70-80% din clienţii start-up-ului sunt indie studios, adică studiouri cu până în 5 sau 10 oameni care în mod normal folosesc planurile tarifare de 59 dolari sau chiar 299 dolari. „După care vedem piramida cum se duce către studiouri mari şi enterprise şi urcă în planurile tarifare mai scumpe. Este o segmentare făcută pe dimensiunea companiei şi nevoile pe care le are fiecare utilizator, în principiu fiind game designers cei care îşi fac treaba în Machinations şi producători la nivel de management care au nevoie de control, audit-uri asupra muncii lor.“

Start-up-ul a obţinut recent o finanţare de tip serie A în valoare de 3,3 milioane de dolari, sumă ce va fi investită în creşterea echipei şi lansarea de noi produse şi servicii care să susţină avansul rapid al numărului de utilizatori. Runda a fost condusă de Hiro Capital - fond de investiţii european axat pe segmentul jocurilor şi investiţii de tip follow-on din partea GapMinder, Acequia Capital si Venrex Investment Management.

Până acum, Machinations.io a atras investiţii în valoare de aproximativ 5 milioane de dolari. Anterior acestei runde serie A, Machinations a obţinut finanţări de 1,6 milioane de dolari din partea Seedcamp, GapMinder, Acequia Capital şi a mai multor investitori angel de top.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR