ZF IT Generation

ZF IT Generation. Adina Carapencea, cofondatoare GiftShare.ro, marketplace pentru carduri cadou: Avem nevoie de o finanţare de circa 150.000 euro pentru a accelera dezvoltarea platformei

1 mar 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local GiftShare, care a creat o platformă online de tip market-place pentru carduri cadou, are nevoie de o finanţare de circa 150.000 euro pentru a putea accelera dezvoltarea plat­formei.

În prezent, GiftShare.ro se află la a treia versiune, investiţiile de până acum situându-se la 50.000 euro. „Până acum nu am avut nicio finanţare externă, însă în ultima vreme am avut discuţii în acest sens pentru că ne-ar ajuta să accelerăm dezvoltarea platformei. Până acum am investit circa 50.000 euro în toate cele trei versiuni ale platformei. Noi ne-am dori să obţinem o investiţie de 150.000 euro. Considerăm că ar fi un boost suficient şi important pentru a ne ajuta atât pe zona de dezvoltare de funcţionalităţi noi, cât şi marketing şi atragerea unor parteneri cheie“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Adina Carapencea, cofonda­toare a GiftShare.ro.

Ideea dezvoltării unei astfel de platforme a pornit de la o discuţie cu prietenii legată de cadouri, fondatorii GiftShare venind practic cu o soluţie de digitalizare a chetei.

„Ideea a fost pusă în practică la începutul anului 2018, când am avut şI un silent launch al primei versiuni a platformei - aceea de a-şi invita prietenii pentru a contribui la cadou”, a precizat ea.

Platforma GiftShare.ro are trei componente, prima fiind cea prin care o persoană poate oferi un card cadou pentru un sărbătorit care are astfel posibilitatea de a-şi alege de la peste 80 de magazine partenere înrolate acum în platformă.

“Tot prin intermediul platformei, poţi face un cadou prietenilor din gaşca ta sau unui coleg de la birou pentru ca el să îşi aleagă cadoul dorit. Cum faci acest lucru? Sunt patru paşi foarte simpli - intri pe platformă, îşI creezi un eveniment, apoi dai mai departe evenimentul prietenilor aceştia contribuind la cadou folosind un card bancar, iar la sfârşit, sărbătoritul îşi alege singur cadoul de la partenerii din platformă”, a explicat Adina Carapencea.

“Practic, prin GiftShare.ro poţI oferi un cadou pentru zilele de naştere, cununie, botez, cadou de casă nouă sau orice alt eveniment. Ne place să spunem că noi am digitalizat cheta pentru că până la urmă despre asta este vorba”, a completat ea.

Cea de-a treia componentă GiftShare este cea care se adresează segmentului B2B – companiile pot oferi un card cadou GiftShare ca premiu pentru diverse concursuri sau ca beneficiu extrasalarial pentru angajaţi.

“Indiferent de care componentă vorbim, avantajul este acelaşi - utilizatorul final este cel care îşi alege cadoul/premiul dorit de la magazinele partenere platformei. De când cu pandemia, pe sectorul corporate am înregistrat o creştere. Cred că aproximativ 75% din businessul nostru s-a axat pe zona de clienţi corporate”, a precizat ea, adăugând că în principal clienţii corporate au provenit din industria media care au utilizat GiftShare pentru a oferi carduri cadou ca premii pentru concursuri.

Înanite de pandemie, în general cardurile cadou oferite prin intermediul GiftShare vizau mai mult categoriile de IT&C, însă după declanşarea pandemiei start-up-ul a înregistrat o creştere substanţială pe categoria home&deco.

Printre cele peste 80 de magazine partenere GiftShare se numără branduri mari precum Vodafone, evoMAG, Vivre, Therme, Teilor, Happy Tour, Cărtureşti  - sau Smart Experience.

“În prim-plan pentru anul acesta este creşterea numărului de parteneri în platformă. Odată ce ai o gamă cât mai diversificată de parteneri, cu siguranţă şi numărul utilizatorilor şi al cardurilor cadou vor creşte. Planul nostru pentru anul acesta este să ajungem la un număr de 125 de parteneri”, a punctat cofondatoarea GiftShare. Totodată, ea a menţionat că start-up-ul mai are în vedere pentru anul acesta şi creşterea numărului de clienţi corporate. “Ne dorim să ajungem la 50 de clienţi corporate, în condiţiile în care acum sunt circa 10 companii.”

Modelul de business al GiftShare se bazează pe perceperea unui comision de la magazinele partenere care se aplică strict la volumul de comenzi. Comisionul nu este standard pentru toţi partenerii, cu fluctuează. Ca medie, comisionul se situează la 7%.

“Pentru persoanele care oferă sau care îşi aleg efectiv cadoul prin intermediul platformei, serviciul este 100% gratuity, nu se percepe niciun comision.”

Anul trecut, GiftShare a înregistrat o creştere de 4 ori a rulajului faţă de 2019, după ce am lansat cardul cadou sub marca proprie.

“Dacă reuşim să atingem numărul de magazine parteneri şi extinderea portofoliului de clienţi corporate, estimăm că putem ajunge la un rulaj de aproape un million de lei la finalul acestui an”, a conchis Adina Carapencea.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR