ZF IT Generation

ZF IT Generation. Adrian Chicireanu, cofondator Mobile Control: Am dezvoltat o soluţie inteligentă pentru controlul serelor care acum este folosită de 15 clienţi

10 aug 2020 Autor: Ioana Nita

Preţul unui sistem de bază Solarino porneşte de la 3.000 lei.

Start-up-ul local Mobile Control, specializat în dez­vol­tarea de soluţii inteligente pen­tru controlul de la distanţă al dife­ritelor echipa­mente, are în plan să-si du­bleze până la finalul acestui an nu­mărul de clienţi pentru so­luţia recent lan­sată Solari­no, care le permite proprie­ta­rilor de sere şi solarii să con­troleze o serie de acţiuni spe­cifice direct de pe telefonul mobil.

Astfel, start-up-ul ţinteşte să atragă încă minim 15 clienţi pentru soluţia Solarino.

„Proprietarii de sere sau solarii primesc un kit în care au tot ce au nevoie. Am încer­cat să facem cât mai simplu procesul de instalare, cât mai plug and play, adică să nu tre­buiască să monteze fire, totul se face dintr-un click. Partea de mecanică o au deja în general toţi posesorii de sere pentru că ei deschid în momentul de faţă manual cu sis­­temul pe care îl au. Noi livrăm nişte mo­toare din Coreea de Sud cu o putere de 24 de volţi care sunt făcute exact pentru aşa ceva.“

„Motoarele îşi limitează cursa în funcţie de cât vrea clientul şi doar se montează pe sistemul pe care îl are. În principiu într-o jumătate de zi poate adapta sistemul pe care îl are şi din momentul acela este liber să facă cu totul alte lucruri. Adică să se ocupe de plante să facă cu totul altceva. Din experienşă până acum clienţii au fost foarte încântaţi, am avut clienţi care ne-au spus «ce bine, nu mă mai trezesc de fiecare dată dimineaţa la 7 şi jumătate să deschid solarul, chiar şi în week-end»”, a declarat în cadrul ZF IT Generation Adrian Chicireanu, cofondator al Mobile Control. Soluţia Solarino dezvoltată de Mobile Control presupune integrarea de infrastructura hardware şi software care conectează sistemele clasice şi monitorizează principalii indicatori dintr-o seră, asigurând condiţiile de creştere în mod autonom, cu intervenţie umană minimă, a culturilor de legume şi verdeţuri. Practic, Solarino transformă o seră operata tradiţional într-una intelligentă dotată cu tehnologii de automatizare de ultimă generaţie. Sistemul monitorizează automat microclimatul serei şi transmite informări fermierului, pe telefonul mobil, privind parametrii din sera. Mai mult, Solarino permite automatizarea parametrilor esenţiali din seră, precum temperatura, iluminarea, umiditatea şi ventilaţia, asigurând condiţiile optime în funcţie de tipul culturii.

„Preţul unui sistem de bază porneşte de la 3.000 de lei fără TVA, iar sistemul de bază acoperă nevoile primare, de deschidere, şi partea de irigaţie pentru o seră cu două deschideri. După care se trece la următoarele variante care ajung până în 4.500 de lei, sunt versiuni cu mai multe tipuri de senzori, mai multe deschideri, în funcţie de cum doreşte clientul şi de cât de complexă este sera”, a precizat el.

Cum a luat naştere însă ideea crearii unei astfel de soluţii pentru sere şi solarii? „Ideea mi-a venit anul trecut în urma unor discuţii pe care le-am avut cu un prieten care furnizează solarii, Dumitru de la Agrokit, despre cum se poate îmbunătăţi in domeniu, am ajuns la concluzia că zona agriculturii bazată pe solarii şi sere mai are multe lucruri de îmbunătăţit. Am ajuns la concluzia că o soluţie prin care o sera sau un solar poate fi controlat din telefon şi poate să controleze acţiunile pe care trebuie să le facă zilnic un om ar salva foarte mulţi bani şi timp şi ar creste foarte mult rentabilitatea celor care produc legume prin intermediul serelor”, a povestit Adrian Chicireanu. El a adăugat că de la discuţie a trecut apoi la etapa de proiect, a făcut un demo chiar către Agro Kit, iar apoi a ajuns la târgul Indagra unde i-a fost validată soluţia.

„Acest lucru se întâmpla în noiembrie anul trecut. Acum avem soluţia matură şi deja este pe piaţă. Clienţii sunt încântaţi de soluţie pentru că le-a uşurat viaţa – sunt lucruri pe care automatizarea le face în locul lor.”

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: