ZF IT Generation

ZF IT Generation. Adrian Sfichi, CEO şi cofondator al Ecap, soluţie pentru automatizarea proceselor din e-commerce: „Ţinta este să ajungem la afaceri de 500.000 euro şi 150 de clienţi până în vara lui 2023. Apoi vrem să atragem o finanţare de 2 mil. euro“

29 iun 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

În prezent, Ecap are 12 clienţi pentru care facturează 3.000 de euro pe lună şi procesează circa 25.000 de comenzi l Noua finanţare va susţine planurile de extindere pe plan internaţional.

Start-up-ul Ecap, care a construit o soluţie completă de automatizare pentru businessurile din e-commerce, vrea să ajungă la afaceri de 500.000 de euro şi la 150 de clienţi până în vara anului 2023, vizând apoi atragerea unei finanţări în valoare de 2 milioane de euro.

„Momentan avem 12 clienţi pentru care facturăm 3.000 de euro lunar şi procesăm în jur de 25.000 de comenzi pe lună, dar vrem ca până în vara anului viitor să atingem o cifră de afaceri de 500.000 de euro şi 150 de clienţi. Dacă ne vom atinge obiectivul o să începem să căutăm o nouă investiţie, în valoare de 2 milioane de euro, şi vom începe să recrutăm pentru a mări echipa, pentru a scala şi pe plan internaţional“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Adrian Sfichi, CEO şi co-fondator al start-up-ului Ecap.

Soluţia dezvoltată de start-up-ul Ecap ajută businessurile din e-commerce să îşi automatizeze operaţiunile şi procesele interne pe întreg lanţul - de la achiziţia şi importul produselor, până la înregistrarea facturilor în programele de contabilitate, managementul stocurilor şi generarea AWB-urilor pentru curieri. Platforma a început să fie dezvoltată în urmă cu trei ani de Adrian Sfichi şi încă doi IT-şti, iar în prezent echipa din spatele Ecap numără zece persoane. „Ideea de business a luat naştere în urmă cu trei ani, când aveam un alt start-up şi eram la un client, unde am descoperit că angajaţii acestuia pierd mult timp în a face operaţiunile de e-commerce pentru că nu sunt automatizaţi.“

„Astfel, am început să le automatizăm tot fluxul, de la importuri, la furnizori, traducerile, managementul produselor, exportul produselor către alte marketplace-uri naţionale şi internaţionale, procesarea comenzilor sau a facturilor. Avem o soluţie 360, de la achiziţia de produs, până la deschiderea pachetului de către clientul final“, a spus Adrian Sfichi, adâugând că în cei trei ani, cât a durat dezvoltarea proiectului şi a soluţiei Ecap, vânzările primului client al start-up-ului au crescut de la un milion de euro la 5 milioane de euro în 2021.

„Practic, fluxul lor a crescut de la 500 de produse postate pe marketplace-uri, la peste 15.000 de produse. Acest client ne-a oferit şi o primă finanţare de 250.000 de euro în noiembrie 2021. Am folosit investiţia pentru a dezvolta soluţia şi pentru partea de marketing, iar în urmă cu circa trei săptămâni am lansat site-ul oficial şi am observat că numărul de demo-uri este foarte mare în fiecare zi.“

De asemenea, Ecap se adresează atât companiilor mici, care vând în sistem dropshipping prin intermediul unor site-uri, cât şi companiilor de distribuţie sau companiilor mari de comerţ.

„Soluţia Ecap este dezvoltată pe baza a trei tipologii de clienţi. Sunt clienţii mici, care au în jur de 500 de comenzi pe lună, apoi sunt companiile de distribuţie consacrate care au văzut în ultimii doi ani de pandemie necesitatea digitalizării şi investesc foarte mult acum în automatizare, şi mai sunt companiile de comerţ consacrate care doar pe comerţ se axează şi acolo le putem oferi soluţii de automatizare“, a mai spus Adrian Sfichi.

 

Ce a mai spus Adrian Sfichi la ZF IT Generation

Multe firme de e-commerce şi nu numai nu sunt automatizate, iar angajaţii pierd foarte mult timp cu anumite procese. De asemenea, am citit recent că piaţa de automatizare se va dubla în următorii şase - şapte ani - momentan este la 14 miliarde de euro la nivel global şi se estimează că va ajunge la 28 de miliarde de euro până în 2028. Se observă atât dorinţă şi interes din partea companiilor de a se digitaliza, dar, în acelaşi timp observăm şi o competiţie pe această piaţă de digitalizare unde şi noi intrăm începând de anul acesta şi încercăm să oferim servicii suplimentare.

Noi avem o politică de pay per use. Un cost de 0,2 euro per comandă procesată şi un cost de 0,4 euro per produs administrat, indiferent pe câte canale de vânzare se află acel produs. Iar pentru clienţii enterprise, care au mai multe comenzi, avem şi un pachet de tip „partener“, în care ei plătesc o taxă de implementare care diferă în funcţie de numărul de sisteme integrate şi atunci rămân doar cu costul operaţional de 0,1 euro per comandă procesată. Deci, cu 50 de bani se automatizează întreg fluxul.

Ecap este o platformă care, începând de anul acesta, propulsează vânzările din e-commerce integrând toate sistemele informatice şi automatizând întreg fluxul operaţional, reuşind astfel să economisească până la 90% din timpul proceselor manuale.

Un lucru important este că integrăm şi comunicarea cu dropshipperi şi firme de fulfillment cu depozite externalizate, astfel încât operatorii nu trebuie să îşi mai facă griji că nu a fost trimisă comanda pentru procesare la depozite. Punem foarte mult accent pe securitatea datelor, fiecare client are algoritm propriu de criptare în baza de date.

În ultimele 12 luni am integrat cam toate marketplace-urile din România şi toate sistemele ERP, chiar şi cele consacrate. Momentan credem că putem acoperi cererea din piaţă cu echipa pe care o avem în prezent.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR