ZF IT Generation

ZF IT Generation. Adrian Trif, CEO & managing partner în cadrul MERO, şi Vlad Dobre, cofondator al Logbox, companii care se află în proces de fuziune, în urma achiziţiei Logbox de către MERO. „Estimăm o dublare a numărului de saloane de înfrumuseţare care folosesc soluţia noastră, plus o adiţie de 50%, în urma achiziţiei LogBox”

28 apr 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ MERO are circa 1.100 de saloane înregistrate în marketplace ♦ Logbox a încheiat anul 2021 cu afaceri de 45.000 euro, iar în 2022 vrea să dubleze cifra de afaceri

Start-up-ul local MERO, care a dezvoltat o soluţie pentru programări online la saloane de înfrumuseţare, câştigă teren pe piaţa soluţiilor IT dedicate sectorului de beauty, cu un pachet complet pentru digitalizarea jucătorilor din industrie, de la relaţia cu clienţii la gestiunea internă a întregii activităţi dintr-un salon de înfrumuseţare, în urma achiziţiei Logbox - sistem de gestiune pentru activitatea saloanelor de beauty.

„Anul acesta estimăm o dublare a numărului de saloane de înfru­museţare care folosesc soluţia noastră, plus o adiţie de 50%, în urma achiziţiei Logbox. Anul arată bine, în primul trimestru al acestui an suntem la 196% creştere faţă de acelaşi trimestru al anului 2021. Este loc de creştere organică şi se poate creşte încă foarte bine. Vom uni echipele şi va fi un efort de echipe pentru a obţine soluţia finală”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Adrian Trif, CEO & managing partner în cadrul MERO.

El a menţionat că în cei cinci ani de activitate a companiei MERO, au fost diverse solicitări venite dintre consumatori care solicitau dezvol­tarea şi integrarea mai multor servicii pe care Logbox le deţine deja.

„Pare că lumea este curioasă şi interesată de soluţia finală şi pare că abia aştepta să se întâmple o astfel de achiziţie. Am avut de-a lungul anilor multe solicitări de a construi ceea ce oferă Logbox.”

În 2021, MERO şi-a dublat numărul de programări, clienţi şi veniturile, faţă de anul 2020, iar în 2022 ţinta este din nou de dublare a rezultatelor obţinute anul trecut. În prezent, pe platforma de tip marketplace MERO sunt înregistrate aproximativ 1.100 de saloane şi peste 3.000 de specialişti din domenii precum hairstyling, frizerie şi barbering, micropigmentare, make-up, manichiură şi lash making.

De asemenea, obiectivele pentru anul în curs ale reprezentanţilor LogBox – soluţie ce include funţionalităţi precum evidenţa programărilor, istoric complet al clienţilor, gestiune automată de stocuri sau conexiune cu casa de marcat - vizează tot dublarea cifrei de afaceri, care anul trecut a fost de circa 45.000 de euro.

„În 2021 am avut afaceri de 40.000 – 45.000 euro, iar anul acesta estimăm o dublare a cifrei de afaceri şi o creştere naturală a numărului de clienţi”, a spus Vlad Dobre, cofondator al LogBox.

El a adăugat că aproximativ 90% din locaţiile care folosesc în prezent soluţia LogBox sunt saloane de înfrumuseţare, clinici de epilare definitivă, barbershop-uri sau diverse saloane de beauty, iar 10% sunt alte business-uri care funcţionează cu programare.

În prezent, consumatorii pot alege să folosească soluţia MERO sau soluţia LogBox, însă, în următoarele luni clienţii vor avea la dispoziţie o soluţie complexă care să integreze funcţionalităţile ambelor platforme.

„Există pentru clienţii noştri posibilitatea să aleagă ce soluţie îşi doresc mai mult – MERO sau LogBox, dar în doar câteva luni vor avea la dispoziţie acest ecosistem absolut complet care să îi ajute de la <A la Z> în orice au nevoie”, a mai spus Vlad Dobre.

 

Ce a mai spus Adrian Trif în cadrul emisiunii:

► Piaţa este segmentată în jucători digitalizaţi – care este o piaţă mică – şi jucătorii tradiţionali - care reprezintă o piaţă foarte mare. La aproximările făcute cu specialişti, estimările sunt la 30.000 de saloane, chiar dacă unele nu sunt nici măcar fiscalizate, iar ca număr de specialişti sunt undeva la 100.000. Dar o bună parte, probabil undeva la peste 90% nu sunt digitalizaţi, deci potenţialul de creştere este imens/enorm.

► La noi pe piaţă nu funcţionează soluţiile gratuite. În pieţele din Vest da, dar la noi dacă am ceva gratis nu folosesc.

# MERO costă 25 de euro plus TVA pe lună, pentru un profesionist, iar fiecare profesionist adăugat mai există un cost de 5 euro plus TVA pe lună. Modelele sunt destul de similare, uneori creează mai mult avantaj pentru saloane.

► Vom ridica o finanţare anul acesta. Suntem în discuţii. Suma nu o pot să o spun public momentan, e în negociere cu investitori existenţi, în funcţie de anumite direcţii de strategie pe care urmează să le abordăm sau nu. Şi vrem să atragem investitori de o altă categorie. Ideal ar putea fi doar de pe plan local, am vrea să aducem la masă pe cineva care are experienţă şi poate să continue să ne finanţeze şi să ne ajute strategic la nivel de expansiune pe alte pieţe.

► Baza acestei achiziţii constă într-un parteneriat, nu este doar o preluare. Tranzaţia are mai multe părţi de valoare adăugată pe care le putem obţine ambele părţi. E pe bază de tehnologie, pe bază de clienţi, şi tot know-how-ul acumulat de Logbox, de când sunt pe piaţă, pe care noi nu îl avem şi ne-ar fi luat mai mult timp să ajungem la acelaşi nivel. Astfel, este un pas natural să venim mai aproape de ceea ce oferă Logbox.

5 ani de Mero. Piaţa este răspunsul la tot ce te gândeşti că vei putea obţine dintr-o soluţie. Scalarea unei soluţii e cea mai dificilă,

► Am stat  6-7 ani în Suedia unde am lucrat cu o soluţie similară timp de trei ani. Doar că acolo aveam undeva la 45% din piaţă.

► Reticenţa la schimbare e mare dar pandemia a ajutat, ajută şi faptul că clienţii caută astfel de servicii online, caută recenzii  - MERO are circa 400.000 de recenzii verificate. Asta înseamnă că după programare, la finalul interacţiunii, clientul primeşte o notificare şi ne lasă recenzii şi doar cei care au fost la programare primesc acea notificare.

► Consumatorii caută, vor să compare, să verifice cât este preţul, cât durează, cât de aproape este de locuinţă. Dar mai este ceva important apropo de dezvoltarea pieţei şi anume modul în care vindem, la fel şi LogBox şi alte soluţii, poate cu câteva excepţii, dar ştim asta, este că vânzare o facem pe nevoi şi nu e o vânzare agresivă.

► Retenţia clienţilor este de 95%. Undeva la 25% din clienţi nu revin la o nouă programare dacă la prima experienţă în salon nu am fost trataţi cu respect, pentru că e vorba de respect, în primul rând. Dacă eu vin la salon şi sunt medic, o oră din viaţa mea vreau să mă simt bine. Ai grijă de mine, pentru că te plătesc pentru asta.

► Consumatorii se aştepată să găsească salonul şi serviciile pe care le pun la dispoziţie online. Este un push din partea clienţilor spre digitalizare. Ne ajută şi alte nişe din piaţă, pentru că pe domeniul de HoReCa deja este foarte bine împământenit sau, cum să spun, aşteptările sunt clare că poţi face o comandă online la un restaurant sau o rezervare.

 

Ce a mai spus Vlad Dobre în cadrul emisiunii:

► Când am început dezvoltarea soluţiei Logbox, la finalul lui 2017 – începutul lui 2018, aveam în vedere gestiunea internă a unui salon de înfrumuseţare – programare, stocuri, gestiune, raportare, tot ce ţine de managementul intern al unui salon. Nu am fost competitor cu Mero, pentru că ei se axau pe zona de a atrage clienţi în saloanele de înfrumuseţare.

► Discuţiile dintre MERO şi LogBox au avut loc de curând, totul s-a mişcat repede tocmai pentru că a existat chimie, atât la nivel uman, între echipe, cât şi la nivel de soluţii – care s-au completat. A mers totul, cumva, de la sine. Bineînţeles orice fuziune are momentele de negociere, momentele în care trebuie să discuţi aplicat, dar totul a mers extraordinar de repede, s-a desfăşurat în doar câteva luni. Am găsit acelaşi gen de persoane şi în cadrul Mero şi cumva cu aceeaşi viziune asupra businessului şi de aceea lucrurile au mers într-o direcţie comună într-un ritm accelerat, chiar mai repede decât ne aşteptam.

► LogBox a avut primul client în 2018, când reticenţa era mare. Cu siguranţă pandemia a ajutat, oamenii din industrie au realizat că digitalizarea este viitorul. E nevoie de un sistem în salon dacă vrei să dezvolţi businessul spre un nivel profesionist. Dacă acum patru ani mergeam spre clienţi şi încercam să îi convingem că ăsta este viitorul şi către asta ne îndreptăm, acum deja clientul caută soluţia potrivită pentru el. Indiferent de ce ar alege, pe noi ne bucură să vedem saloane care sunt deschise spre digitalizare.

► Sistemul nu va fi diferit, faptul că se adaugă posibilitatea de a fi listaţi pe un marketplace care nu este pe domeniul lor nu îi încurcă cu nimic şi businessurile se pot delimita de afişarea în marketplace. Spre exemplu, dacă ai un cabinet de frizerie canină, nu te afectează să fii pe marketplace şi poţi beneficia de plusul pe care îl aduce faptul că am fost achiziţionaţi de Mero.

► LogBox are o structură de bază care asigură nevoile de bază ale unui salon, dar am dezvoltat şi trei module separate – financiar, resurse şi gestiune. Asta pentru cine are nevoie de mai mult. Abonamentele încep de la 100 de lei pe lună. Soluţia completă costă sub 500 de lei pe lună, dar soluţia completă este pentru un salon cu peste 15 specialişti.

► Am avut mulţi clienţi care foloseau astfel de sisteme din afară, care nu erau dezvoltate pentru piaţa din România ca fiscalitate, funcţii, mod de lucru şi nu aveau nici suport.

► În ceea ce priveşte echipa care a lucrat efectiv de-a lungul timpului la dezvoltarea soluţiei LogBox au fost 10 oameni. Vorbim de programatori care au fost implicaţi o bună perioadă de timp în dezvoltarea proiectului, dar e un sistem dinamic când vorbim de astfel de sisteme.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR