ZF IT Generation

ZF IT Generation. Adrian Vicol, cofondator AgainstData.com – soluţie de protecţie a datelor personale: Am luat în total finanţări de peste 200.000 euro până acum. Urmează să începem o rundă de investiţii de tip seed

22 nov 2022 Autor: Ioana Nita

Până în prezent, peste 1.000 de persoane au aflat ce date deţin companiile despre ele prin soluţia AgainstData.

Start-up-ul local AgainstData.com, care a dezvoltat o soluţie ce le permite utilizatorilor să afle ce date deţin companiile despre ei, a reuşit să atragă în cei doi ani de existenţă investiţii în valoare totală de peste 200.000 de euro, acum echipa fondatoare pregătindu-se pentru a demara o rundă de finanţare de tip seed, în care suma vizată va depăşi 500.000 euro. Start-up-ul lucrează în prezent şi la o soluţie B2B, care să ajute companiile să îşi gestioneze în mod automatizat datele stocate de la utilizatori.

„Sunt aproximativ doi ani de când am înfiinţat start-up-ul. Suntem absolvenţi ai acceleratorului susţinut de Gapminder în România, numit Techcelerator şi ei au fost primii noştri investitori acum aproximativ un an şi jumătate. Apoi am mai atras o investiţie din partea Startup Wise Guys. Am participat la un accelerator de cyber security care a avut loc în Italia şi în urma acestui accelerator am mai primit o investiţie din partea Startup Wise Guys şi a unei bănci din din Italia. Deci practic în momentul de faţă noi avem mai mulţi investitori deja în companie din zona de venture capital şi cel mai probabil o să mai ridicăm o rundă de seed în 2023 pentru a ne mări capacitatea şi a mări piaţa căreia ne adresăm“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Adrian Vicol cofondator AgainstData.com.

Start-up-ul activează în domeniul de protecţie şi gestiune a datelor cu caracter personal, primul produs creat fiind aplicaţia care le oferă persoanelor fizice posibilitatea de a afla ce companii deţin datele lor personale.

„Primul nostru produs, pe care l-am lansat în urmă doar cu câteva săptămâni, se adresează persoanelor fizice. Este vorba de o soluţie care le permite oamenilor să vadă ce companii au datele lor pentru că în perioada asta în care trăim interacţionăm cu foarte multe companii şi pur şi simplu pierdem şirul site-urilor de pe care am cumpărat anumite lucruri, a serviciilor la care ne-am abonat, şi, de ce nu, a job-urilor la care poate am aplicat în trecut. Deci îi ajutăm pe oameni să descopere aceste companii cu care au interacţionat de-a lungul timpului şi de asemenea, să îşi exercite unul dintre drepturile conferite şi anume de a şterge datele de la aceste companii“, a explicat el. Practic, utilizatorii pot verifica în câţiva paşi ce companii deţin datele lor şi pot face solicitarea de ştergere a acestora direct din aplicaţia AgainstData.

Totodată, echipa AgainstData.com lucrează şi la o soluţie adresată companiilor, prin care acestea să poată gestiona într-un mod automatizat datele stocate de la clienţi, parteneri sau angajaţi.

„Prin acest produs încercăm să ajutăm companiile să descopere unde în sistemele lor de IT ţin aceste date cu caracter personal ale clienţilor, ale partenerilor şi de ce nu ale angajaţilor, şi - în momentul când aceste companii primesc o cerere de ştergere din partea utilizatorului - să poată să o gestioneze şi să poată să şteargă aceste date într-un timp foarte scurt sau complet automat“, a punctat Adrian Vicol, adăugând că firmele mari, de tip enterprise, au bugete dedicate şi echipe semnificative care se ocupă de astfel de cereri, însă companiile mici şi mijlocii nu au astfel de resurse.

„Din păcate, companiile mai mici, fie nu pot aloca suficiente resurse şi suficiente investiţii pentru sectorul acesta, fie nu percep aceste aceste tipuri de cereri ca o necesitate. Noi ne adresăm în special companiilor mici şi mijlocii pentru a veni în ajutorul lor pentru a rezolva această problemă. Noi practic vom oferi o serie de integrări cu cele mai folosite sisteme software as a service (SaaS), pentru că în general companiile mici cumpără software-uri pe bază de subscripţie şi au de obicei softuri specializate pentru a trimite newslettere, pentru a gestiona, să spunem clienţii. În toate aceste software-uri, companiile lasă anumite bucăţele de date cu caracter personal. Noi îi ajutăm să identifice care sunt datele respective şi bineînţeles să le poată şterge selectiv. Deci facem viaţa responsabilul de protecţie a datelor cu caracter personal din cadrul companiei mult mai uşoară şi în acelaşi timp oferim şi un suport tehnologic pentru a crea infrastructura prin care companiile pot comunica eficient această ştergere a datelor şi bineînţeles păstrând în acelaşi timp toate informaţiile necesare pentru un eventual audit.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR