♦ Investiţia totală în dezvoltarea soluţiei Menteno se ridică în prezent la aproximativ 100.000 de euro, bani proveniţi din resurse proprii.
Start-up-ul Menteno, care a dezvoltat o soluţie digitală pentru gestionarea solicitărilor şi feedbackurilor oaspeţilor din hoteluri şi alte unităţi de cazare, şi-a propus ca până la finalul anului viitor să fie conectate la platforma sa 10.000 de camere ale jucătorilor din industria hotelieră şi nu numai. Soluţia Menteno a fost lansată oficial anul acesta şi este deja implementată în trei hoteluri din zona Eforie Nord care au peste 180 de camere şi în cadrul unui ansamblu rezidenţial cu 30 de apartamente. Start-up-ul şi-a propus însă să se extindă dincolo de zona litoralului, vizând oraşe precum Braşov, Cluj şi Timişoara.
„Noi cuantificăm succesul de implementare mai mult în număr de camere, aşadar estimăm că în 2025 o să avem circa 10.000 de camere conectate la soluţia noastră. În momentul de faţă, fiindcă am lansat oarecum târziu pentru litoral softul nostru, nu am mai avut posibilitatea de a intra în discuţii foarte avansate cu hotelurile de pe litoral.“
„Avem foarte multe discuţii deschise cu hotelieri din zona litoralului, însă aşteptăm acum să treacă perioada asta de standby, până la anul viitor, la deschiderea sezonului. Pe lângă zona litoralului, ne axăm de asemenea foarte mult pe oraşele mari din ţară şi încercăm să deschidem discuţii noi cu mai multe hoteluri. De exemplu, în perioada imediat următoare, ne vom axa foarte mult pe zona Braşov, Cluj, mergem spre Timişoara, adică toate oraşele mari vor fi targetate ca să vedem dacă există interes. Deja avem foarte multe întrebări şi curiozităţi despre soluţie, demo-uri chiar la diferite pensiuni şi diferite hoteluri care doresc să afle mai multe despre noi“, a spus Alberto Valentin Cococi, cofondator al Menteno, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a pornit proiectul împreună cu Adrian Furtună, amândoi având experienţă în designul de produs digital.
„Ideea a început în urmă cu 2 ani, împreună cu Adrian, cofondatorul Menteno. Noi la acel moment am format un studio de design unde am creat website-uri şi diferite aplicaţii mobile pentru clienţi ca Edenred, BlackRock, Sunopass şi diferiţi alţi clienţi din străinătate. Adrian este din Eforie Nord şi el a observat această lacună din piaţa HoReCa, având mai mulţi prieteni manageri de hotel. De acolo am preluat cu expertiza noastră această idee pe care am transformat-o într-o soluţie digitală“, a explicat el cum au demarat proiectul Menteno.
Practic, soluţia Menteno a fost concepută ca răspuns la nevoia de gestionare eficientă a solicitărilor din hoteluri şi din unităţile de cazare. Platforma funcţionează pe baza unui sistem de coduri QR şi se axează pe trei zone principale: interacţiunea cu oaspetele, asignarea şi automatizarea distribuirii de cerinţe către personal, şi zona de administrare.
„Noi folosim un sistem bazat pe QR. Oaspeţii pot scana un cod disponibil în camere pentru a transmite solicitările direct către echipa hotelului. Membrii staff-ului primesc instant aceste cereri pe aplicaţia lor web-based. Primesc o notificare şi se duc să rezolve solicitarea. A doua zonă principală a platformei este asignarea şi automatizarea distribuirii de cerinţe către personal. Concret, dacă oaspetele are nevoie de orice de natură tehnică, de exemplu o inundaţie în baie sau schimbarea unui bec, ei scanează acel cod QR disponibil în cameră, iar sistemul nostru automat direcţionează cererea în funcţie de categorie, disponibilitate şi balansează workload-ul lucrătorilor din hotel. Ultima parte, zona de administrare, oferă un panou de control care dă o viziune completă asupra situaţiei şi posibilitatea de a organiza eficient toate operaţiunile din punct de vedere al experienţei oaspeţilor în hotel“, a detaliat Alberto Cococi.
În ceea ce priveşte modelul de business al Menteno, acesta este bazat pe abonamente, care pot fi personalizate în funcţie de nevoile fiecărui client. „Un abonament poate începe de la 119 euro pe lună fără un număr anume de camere care sunt incluse în acest pachet şi poate creşte, depinzând de nevoile specifice ale clientului“, a menţionat el.
Soluţia Menteno a fost dezvoltată cu o investiţie totală de aproximativ 100.000 de euro, bani proveniţi din resurse proprii. „Proiectul a demarat cu o investiţie iniţială de 35.000 de euro, iar pe parcursul dezvoltării, la sfârşitul celor doi ani, suma s-a ridicat în jurul valorii de 100.000 de euro, cu tot cu dezvoltare, înregistrare marcă, licenţe şi tot ce a mai fost necesar“, a punctat cofondatorul Menteno.
În prezent, echipa Menteno lucrează la îmbunătăţirea funcţionalităţilor existente, punând accent în mod special pe zona de raportare şi analiză pentru managerii de hotel. În plus, start-up-ul are în vedere extinderea pe alte segmente de piaţă. „Noi credem că am putea să ne extindem în diferite segmente de piaţă, cum ar fi unităţi medicale, clădiri de birouri. Versatilitatea soluţiei poate fi aplicată atât în clădiri de birouri, în cămine studenţeşti, tot ce înseamnă spaţii care au nevoie de mentenanţă şi sunt organizate în camere“, a subliniat Cococi.
Pe termen lung, planuri Menteno sunt ambiţioase. „Noi, în următorii cinci ani, ne vedem ca lider în soluţii digitale pentru gestionarea proprietăţilor în Europa. Deşi sunt cuvinte mari, avem încredere şi cred că avem şi expertiza necesară astfel încât să ducem această soluţie acolo. Vrem ca Menteno să fie prima opţiune pentru hoteluri şi alte unităţi de cazare care caută să îşi îmbunătăţească eficienţa operaţională şi experienţa oaspeţilor“, a cconchis cofondatorul Menteno.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE