ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alexandra Anghel, CTO & cofondator MorphL, platformă pentru e-commerce bazată pe inteligenţă artificială: Ne dorim să fim o companie globală într-un orizont de cinci ani

5 mar 2020 Autor: Adrian Seceleanu

„Am observat şi noi de-a lungul timpului că nu este atât de multă diversitate în zona de tehnologie şi mai ales în zona de antreprenoriat feminin în zona de tehnologie.“

MorphL, un start-up local care a dezvoltat o platformă care ajută companiile de talie medie din industria de e-commerce să adopte soluţii bazate pe inte­ligenţa artificială pentru a-şi creşte vânzările, are în plan să ajungă într-un interval de cinci ani o companie cu o prezenţă globală.

„Îmi doresc ca MorphL să fie o companie globală în următorii cinci ani şi cred că avem echipa şi resursele ca să realizăm lucrul acesta“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Ge­neration Alexandra Anghel, CTO & cofondator al start-up-ului. „Cred că prima ţintă pe care ne-am stabilit-o pentru prima jumătate a anului 2020 este să lansăm o platformă care să fie self-managed, self-service pentru clienţi şi practic să fie deschisă publicului larg, iar apoi din a doua jumătate a anului ne dorim să creăm cât mai multe modele de deep learning peste cele pe care le avem deja, să avem integrări cu diverse platforme de marketing. Practic să facilităm clienţilor să folosească predicţiile MorphL în marketing stack-ul pe care ei îl au deja, pentru că ne dorim să facem acest proces de adopţie a inteligenţei artifi­ciale cât mai facil pentru ei“, a adăugat ea.

 

Ce a mai declarat Alexandra Anghel:

  • MorphL este o platformă care ajută companiile de e-commerce mijlocii să adopte inteligenţa artificială. Cum facem asta? În platformă avem o suită de modele pe care le antrenăm şi pe baza cărora clienţii noştri pot personaliza experienţa utilizatorilor lor. Avem de exemplu anumite indicaţii bazate pe comportamentul utilizatorilor când un utilizator de exemplu se apropie să facă o tranzacţie, sau care este valoarea lor pe durata întregii perioade pentru care există date.

  • Inteligenţa artificială la modul general poate să definească orice sistem care este capabil să ia decizii, iar ceea ce facem noi în machine learning şi deep learning este un subset din inteligenţa artificială. Machine learning defineşte un sistem care este capabil să-şi înveţe propriile reguli. E ca şi cum ar învăţa din greşeli, e ca mersul pe bicicletă - la început nu o să mergi foarte bine, dar după aceea pe măsură ce faci greşeli te adaptezi şi înveţi să faci lucrul acesta din ce în ce mai bine şi la fel funcţionează şi partea de machine learning.

  • MorphL este al treilea start-up pe care l-am înfiinţat alături de Ciprian Borodescu şi am avut poziţia de CTO şi în proiectele anterioare. Eu am un background tehnic, am absolvit Facultatea de Automatică şi Calculatoare şi practic pe tot parcursul carierei am activat în domeniul tehnic.

  • Am observat şi noi de-a lungul timpului că nu este atât de multă diversitate în zona de tehnologie şi mai ales în zona de antreprenoriat feminin în zona de tehnologie. De exemplu în 2016 am participat la un program de accelerare din SUA care se numeşte Prosper Women Entrepreneurs care avea tocmai această componentă de diversitate pentru start-up-uri care au cel puţin un cofondator femeie. Şi pot să spun că dintre cele 5 start-up-uri care au fost în cohorta noastră noi eram singurul start-up în care pitch-urile le-am ţinut eu ca persoană tehnică. În celelalte era CEO-ul cel care susţinea prezentările.

  • Cumva consider că am crescut natural în acest rol tehnic prin prisma faptului că am fost tot timpul conectată cu partea de tehnologie şi am dezvoltat ţi am învăaîat lucruri şi cred că foarte multe lucruri din ceea ce facem astăzi sunt lucruri pe care le face pentru că suntem autodidacţi, adică învăţăm, căutăm cursuri online inclusiv pentru partea de machine learning şi deep learning, sigur există şi cursuri în universităţi care sunt foarte utile dar contează foarte mult cum aplici informaţia respectivă şi ce faci cu ea pe mai departe.

  • Aş zice că se găsesc mai greu pe partea de produs faţă de partea tehnică. Cred că cei care sunt product manageri foarte buni sunt în general ex cofondatori care înţeleg ce înseamnă să construieşti un produs atât din punct de vedere business, dar şi din punct de vedere tehnic şi să fie în contact cu clienţii. La noi pentru că să zicem că este încă un mediu care este în creştere nu sunt atât de mulţi foşti cofondatori care ar putea să activeze în zona de produs deşi este mare nevoie de aşa ceva.

  • În 2016 am participat la acel accelerator din SUA. După ce ne-am întors de acolo mi-am dorit să creez acest model şi în România şi astfel a luat fiinţă StepFWD care este un pre-accelerator pentru start-up-uri care au cel puţin o femeie în echipa de fondatori. Am gândit StepFWD ca un program educaţional prin care vrem să aducem şi am adus alături de start-up-uri foarte mulţi mentori cu experienţă astfel încât să ajutăm start-up-uril să crească şi să ajungă cât mai repede pe piaţă.

  • În 2020 pregătim a doua ediţie. În toamna anului trecut am avut prima ediţie unde am avut 11 echipe selectate din toţi cei care s-au înscris şi au absolvit programul, toate având cel puţin o fată în echipa de fondatori. Referitor la mentori cumva ne-am adresat reţelei pe care o aveam deja dar am fost foarte mult ajutaţi ţşi de comunităţile care susţin acest program - TechHub, Codette, plus sponsorii şi partenerii noştri, Google for Startups şi Ambasada SUA. Practic ne-am adresat antreprenorilor care sunt în România, care vor să ajute şi care au participat ca mentori în program.

  • Pentru mine a fost foarte interesant să fiu ş ide partea cealaltă în a da feedback către echipe şi a încerca să le ajut. Concluzia este că avem nevoie cu toţii de susţinere morală în primul rând pentru că ceea ce facem este dificil şi chiar zilele trecute am avut primele interviuri după ce s-a încheiat programul la 3 luni de zile. Concluzia este că aceste start-up-uri acum devin parte din c omunitate, se alătură comunităţii care se există deja şi la rândul lor pot ajuta pe mai departe alte startup-uri care sunt mai noi.

  • Cred că mediul antreprenorial este cu siguranţă în creştere şi în curs de maturizare. Ce aş vrea să văd mai mult este să zicem mai multă transparenţă. Se vorbeşte tot mai mult despre ce înseamnă să treci printr-un proces de ridicare de fonduri, ce înseamnă să faci vânzări pe o piaţă internaţională şi aici vine şi experienţe celor care au făcut deja asta şi care vor să dea mai departe. Cu siguranţă este loc de mai multă educaţie în acest sens şi creştere din toate punctele de vedere.

  • Nu cred că sfatul pentru antreprenori ar fi diferit pentru fete faţă de băieţi. Pur şi simplu le-aş spune să aibă răbdare pentru că lucrurile se construiesc în timp. Eu cred cu tărie în a munci pentru a obţine ceea ce-ţi doreşti şi a avea răbdare să obţii anumite rezultate şi îmi place când se scot în evidenţă astfel de poveşti.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR