ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alexandra Bogatu, fondator al Rezident.ro – platformă de închiriat apartamente în regim hotelier: „Estimăm afaceri de 700.000 de euro în 2022, plus 40%. Anul viitor vrem să ajungem la 80 de apartamente disponibile pe platformă“

16 sep 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

În prezent, platforma are 39 de apartamente în portofoliu, situate în Bucureşti, Eforie Nord şi Predeal.

Start-up-ul Rezident.ro, platformă de închiriat apartamente în regim hotelier dezvoltată în 2018, estimează afaceri de 700.000 de euro la finalul anului în curs, în creştere cu 40% faţă de anul 2021, şi vrea să îşi dubleze numărul de apartamente pe care le pune la dispoziţia consumatorilor finali. În prezent, pe plaforma Rezident.ro sunt disponibile 39 de apartamente, a spus Alexandra Bogatu, fondator al Rezident.ro, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch.

„Am început în urmă cu patru ani, de la trei apartamente, dar anul viitor o să avem circa 80 de apartamente pe platformă. Practic, suntem un «one stop shop» pentru absolut toate nevoile celor care vor să închirieze în regim hotelier şi nu ştiu cum să înceapă. De asemenea, anul trecut am înregistrat afaceri de 500.000 de euro, iar anul acesta preconizăm o creştere de minim 40%. Începând cu anul viitor o să înregistrăm creşteri şi mai mari pentru că o să avem şi noi locaţii în platformă“, a spus Alexandra Bogatu.

În prezent, Rezident.ro pune la dispoziţia utilizatorilor finali apartamente în Bucureşti, Predeal şi Eforie Nord.

„Noi suntem situaţi în locaţii premium în Bucureşti - pe Magheru, Eminescu. În Predeal suntem situaţi lângă pârtie, iar la mare suntem pe plajă. Clujul este cu siguranţă o piaţă în care ne-am dorit să intrăm, dar s-ar putea să fie un pic târziu acum, pentru că este o piaţă deja foarte saturată. Ne uităm pentru extindere la Braşov, Oradea, Sibiu. Iar anul viitor o să lansăm primul bloc al nostru, care o să fie în Portul Tomis din Constanţa. Sperăm să deschidem o locaţie nouă şi la Corbu şi suntem în discuţii să preluăm şi alte locaţii.“

Până în prezent, în cei patru ani de activitate, start-up-ul Rezident.ro nu a atras investiţii de la business angels sau de la fonduri de investiţii, finanţarea activităţii fiind susţinută de fonduri proprii şi credite bancare.

„Am lucrat doar cu fonduri proprii şi cu investiţii bancare. Spre exemplu, pentru construcţia din portul Tomis am luat o finanţare bancară de 1,2 mil. euro, practic, banca ne-a susţinut ideea. Momentan nu avem în vedere o finanţare de la investitori privaţi.“

De asemenea, planurile fondatoarei Rezident.ro pe termen lung, mai exact pe următorii cinci ani, vizează extinderea peste graniţele României.

„În următorii trei -  cinci ani o să reuşim să trecem şi graniţele României şi o să avem nevoie să atragem investiţii şi finanţări mai mari. Aş vrea să replicăm modelul de business în marile capitale din Europa - Milano, Paris -, în sudul Franţei, în Grecia. Sunt pieţe foarte ofertante, bine aşezate, în care ne-ar face plăcere să operăm.“

În ceea ce priveşte partea de monetizare, Alexandra Bogatu a explicat că ambele părţi – atât persoanele care deţin apartamente şi le înrolează pe Rezident.ro, cât şi clienţii finali, adică cei care închiriază apartamentele regăsite pe platformă – plătesc pentru serviciile oferite de start-up-ul românesc.

„Practic, în momentul în care apare un apartament nou pe platforma noastră ne ocupăm de absolut tot - inclusiv de încasările de la clienţii finali şi de partea de contabilitate. Astfel, un proprietar independent care vrea să intre pe platforma noastră plăteşte un comision de administrare, iar pentru apartamentele de la mare avem şi varianta plăţii pe sezon. Comisionul este în jur de 20%, mai mult sau mai puţin, în funcţie de pachetul de servicii pe care îl alege proprietarul de apartament“, a spus Alexandra Bogatu.

Ce a mai spus Alexandra Bogatu la ZF IT Generation

► Momentan suntem o echipă de patru oameni full-time şi avem doi colegi part-time - pe partea de contabilitate şi pe partea legislativă. Avem echipa noastră de mentenanţă care are opt oameni în momentul de faţă, şi pe partea de marketing lucrăm cu două femei super creative, dar care nu sunt angajatele noastre. Am crescut frumos, anul viitor ne vom dubla ca număr de angajaţi. Atunci o să fie adevărata provocare.

► Spre exemplu, în Bucureşti perioada medie de închiriere este în jur de două zile, pe când la Eforie este de 4,6 zile. Oamenii merg la Eforie în vacanţa de vară, concedii, pe când la Bucureşti avem două tipuri de clienţi – cei care vin în vacanţă, iar în timpul săptămânii sunt clienţii de business.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR