♦ Start-up-ul a semnat deja un parteneriat cu Network One Distribution pentru componenta hardware şi pregăteşte extinderea acestuia ♦ Softlead Digital DNA, produsul principal al companiei, este folosit deja de mii de companii pentru auditarea gradului de digitalizare.
Start-up-ul Softlead, care a dezvoltat o platformă de tip marketplace ce ajută companiile să-şi aleagă soluţia software potrivită, se concentrează acum pe încheierea de parteneriate strategice cu bănci şi operatori telecom, pentru a ajunge mai uşor la clienţii IMM ai acestora. Primul pas în această direcţie a fost parteneriatul făcut cu Network One Distribution (NOD), cel mai mare distribuitor de echipamente IT&C din România.
„Pentru acest final de an suntem extrem de orientaţi către încheierea de noi parteneriate cu companii <<channel partners>> din zona de banking şi telco. Aceştia sunt principalii doi operatori de clienţi din segmentul IMM pe care îl vizăm şi noi. Vom creşte parteneriatul cu Network One Distribution pe noi paliere care vor fi anunţate în această toamnă“, a explicat Alexandra Roată, cofondatoare a Softlead.
Parteneriatul cu NOD a venit ca răspuns la cererea din piaţă pentru soluţii integrate. „Au început să fie foarte multe proiecte cu fonduri europene şi nu numai, cu granturi guvernamentale, a început să fie o creştere foarte mare a numărului de leaduri, de solicitări de oferte software care să includă şi componenta hardware.“
„Şi atunci atât prin Softlead Digital DNA cât şi prin platformă, recomandările noastre aveau cumva un minus pe segmentul acesta, astfel încât clientul trebuia să se ducă să-şi obţină singur oferte inclusiv pentru segmentul hardware şi cumva a venit organic parteneriatul“, a explicat ea.
Softlead Digital DNA, principalul produs al companiei, este un instrument care auditează gradul de digitalizare al companiilor, oferind recomandări de soluţii software şi furnizori potriviţi. „Este singurul tool care auditează într-un raport de maturitate digitală, generat automat, gradul de digitalizare al companiilor, oferind recomandări de soluţii software şi de furnizori potriviţi. Dar nu numai asta, include şi partea de bugetare pentru că este una din problemele companiilor, în special în zona de IMM, pentru că nu ştiu exact la ce costuri să se aştepte“, a punctat Alexandra Roată.
Pentru dezvoltarea acestui produs, start-up-ul pregăteşte aplicarea pentru fonduri de cercetare şi dezvoltare. „Pentru anii 2024-2025 ne uităm inclusiv noi la fonduri pentru susţinerea creşterii Softlead Digital DNA din perspectivă tehnică şi când spun asta mă refer la proiectul pe cercetare şi dezvoltare pentru care avem în lucru, deci ne-am apucat de scrierea proiectelor pentru aplicare. Vrem să creştem destul de mult funcţionalităţile, beneficiile, să existe o integrare de tehnologii AI, şi nu pentru că este la modă, ci pentru că la volume atât de mari de date, când te uiţi la ADN-ul digital al unei companii şi intri în detaliu pe fiecare tip de proces şi activitate din toate departamentele, deja vorbim de date importante şi volume mari“, a precizat ea.
În prezent, doar 8,5% dintre companiile care folosesc platforma Softlead sunt companii cu cifre de afaceri peste 10 milioane de euro, un procent în creştere, dar încă mic. Start-up-ul se află într-o perioadă de testare a unor noi modele de pricing, în special pentru utilizarea Softlead Digital DNA ca instrument de audit sau pentru studii de fezabilitate.
„Ce am făcut noi anul acesta, inclusiv cu partea aceasta de aplicare pentru fonduri europene şi utilizarea tool-ului ca principal instrument pentru auditarea gradului de maturitate digitală, a fost să testăm şi modele noi de pricing. Pentru că lucrând cu channel partners, modelul de pricing este diferit de cel în care clientul final îşi achiziţionează un astfel de raport“, a mai spus Alexandra Roată.
Din perspectiva investitorilor, succesul produsului depinde de volumul de date pe care îl poate procesa. „Ce ne-am propus noi şi ce ne-am dat seama discutând cu mulţi investitori este că un produs ca Softlead Digital DNA, ca să poată să fie extrem de atractiv, trebuie să aibă foarte multe date – ca să vezi extrem de multe tendinţe, anticipări ale viitorului pentru diverse industrii, să trimiţi către industria software solicitări mult mai complexe. Şi atunci scopul nostru este acela de a ne concentra pe captare de date. Asta vrem să facem şi prin parteneri, dar şi individual şi prin acest proiect de cercetare, dacă lucrurile ies cum ne aşteptăm“, a concluzionat Alexandra Roată.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE