• Leu / EUR4.9437
  • Leu / GBP5.6284
  • Leu / USD5.0679
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alexandru Anghel, cofondator SOLO Fintech - aplicaţie de contabilitate pentru PFA-uri: Avem nevoie de o finanţare de 600.000 euro. Aplicaţia SOLO este folosită în prezent de circa 2.000 de PFA-uri şi generează lunar venituri, abonamentul actual fiind de 89 lei/lună

11 aug 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local SOLO Fintech, care a lansat în toamna anului trecut o aplicaţie de contabilitate pentru PFA-uri, se află acum în căutare de investitori pentru a accesa o finanţare de 600.000 euro care să îi permită să accelereze creşterea pentru soluţia actuală, dar care să ajute echipe să dezvolte şi o aplicaţie nouă, dedicată SRL-urilor. Până în prezent, investiţiile totale în proiectul SOLO Fintech au ajuns la circa 500.000 euro.

„Am vorbit cu foarte mulţi profesionişti din piaţă, cu fondurile de investiţii şi am înţeles că acum este mai degrabă mai bine să strângem bani pentru o perioadă mai lungă de timp, astfel încât să putem trece peste orice fel de turbulenţe din piaţă fără să ne facem griji sau să fie nevoie să luăm o finanţare într-un moment nepotrivit. Aşadar, vrem să strângem circa 600.000 de euro. O mare parte din bani, cam 400.000 de euro, o să pot să fie alocaţi pentru creştere şi pentru «business as usual» şi o să ne ofere un runaway de 18-20 de luni, iar încă 200.000 de euro vrem să-i alocăm pentru două proiecte mari. Unul este să facem un MVP pentru SOLO dedicat SRL-urilor, iar al doilea este să aducem în platformă mai multe beneficii pentru clienţii noştrii, cum ar fi facilităţi de finanţare, asigurări, abonamente medicale şi servicii bancare“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Alexandru Anghel, cofondator al SOLO Fintech. El a adăugat că start-up-ul caută investitori care să aibă experienţă cu produse similare şi care să ajute proiectul să crească.

„Astăzi produsul este mult mai stabil, mult mai bine pus la punct, aşa că vrem să ne punem toată energia în creştere şi asta înseamnă atât bani alocaţi pentru marketing, crescut echipa de vânzări şi aşa mai departe, cât şi adus investitori care au experienţă în genul acesta de produs care să ne ajute să vedem cum putem să accelerăm creşterea.“

În prezent, aplicaţia SOLO se adresează exclusiv PFA-urilor, oferindu-le acestora suport încă de la înfiinţare.

„Practic noi ne ocupăm cu înfiinţarea PFA-urilor, iar de la noi din platformă pot să emită facturi, să îşi gestioneze cheltuielile şi apoi noi le depunem toate declaraţiile la ANAF“, a punctat cofondatorul SOLO Fintech.

De la lansarea aplicaţiei în noiembrie anul trecut şi până în prezent, echipa SOLO a dezvoltat continuu soluţia şi a adăugat o serie de noi funcţionalităţi.

„La Început aplicaţia era foarte banală. Acum echipa este mai mare, iar aplicaţia este mai complexă. Am învaţat foarte multe lucruri de la clienţi. Acum avem mult mai multe funcţionalităţi decât atunci când am lansat. În primul rând, pe procesul de înfiinţare, despre care noi de la început am zis că va fi cea mai faină experienţă de înfiinţare a unui PFA din România, am ajuns la aproape 90% automatizare, însemnând că utilizatorii îşi încarcă documentele la noi în flux super simplu şi în trei minute au trecut prin tot procesul şi instant se trimite totul la Registrul   Comerţului. Deci pe partea asta s-a lucrat foarte mult. Ne-am obişnuit un pic şi cu metodele în Registrul Comerţului, deci am făcut diferite mici schimbări astfel încât ei să fie mai prietenoşi, să le priască cât mai mult dosarele noastre. Apoi pe partea de facturare, modulul a devenit un pic mai dezvoltat, cu mai multe funcţionalitţi - de la chestii mici cum ar fi să poţi să treci că sunt bucaţi sau sunt ore în factură, până la chestii mai complicate gen în valute multiple“, a explicat el, adăugând că şi pe zona de gestionare de cheltuieli s-au făcut îmbunătăţiri.

„Am integrat mai multe tipuri de cheltulieli cum ar fi amortizarea la bunuri de valoare mai mare. În plus, am dezvoltat un întreg modul complex de declaraţie unică pe care l-am lansat şi publicului şi pe care l-au folosit peste 1.000 de oameni în luna mai pentru a-şi genera declaraţia unică pentru anul 2021.“

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR